Gå til innhold

Dere som ammer- hvorfor stikker det til i brystet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en times tid tid som regel ertter amming..

Kjennes ut som om det er fullt liksom. Det bare stikker i et par sekunder...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke det noe med utdrivningen. Hos meg kommer det en liten stund etter ungen begynner å die. Er vel utdrivingsrefleksen:)

Skrevet

Det stikker til hos meg også, slik som hun over nevner. Når utdrivningsrefleksen tar til å melken strømmer på. Det er helt vanlig vil jeg tro.

Du beskriver at det stikker en stund etter amming. Trøske kan føre til slike symptomer vet jeg. De 4 første ukene jeg ammet hadde jeg en del vondt, tette melkeganger, såre brystknopper å jeg hadde slik stikking som du beskriver. Det var altså ganske vond stikking, sånn iling nesten. Kom etter jeg hadde ammet. Kjentes dypt inn i brystet. Jeg tok trøske prøve men jeg hadde ikke det. Så det trenger ikke være noe heller. Plagene mine gikk over etterhvert. Ble så og si herdet for alt til slutt!=)

Hvor lenge har du ammet? Kan du beskrive stikkingen? Er du usikker kan du jo ringe legen.

Skrevet

Jeg hadde også slike stikkende ilinger i brystene, hadde det i noen uker etter fødselen, ca en 5-6 uker.

mamma sa også til meg at det sikkert var pga melka strømmet til, for nå som det har regulert seg hos meg så kjenner jeg ikke noe til det mere, bare om jeg ikke har ammet på en stund og får brystspreng da kan det være jeg kjenner litt antydning til det igjen.

Skrevet

Hvis det er samme type stikking som når ungen drikker og melka begynner å strømme, så vil det nok gå seg til etter en stund. Hos meg starta utdrivingsrefleksen bare jeg tenkte på babyen. :o)

MEN...hvis det er en slags stikking innover i brystet, kan det være sopp. Og da bør du gå til lege for å få medisin.

Skrevet

Takk for svar!

Det kjennes ikke som utdrivningsrefleksen, for jeg kjenner det i hele brystet.. Da bare klemmer jeg litt på de, og det er borte nesten m engang.

En gang det stakk sånn tittet jeg på jentungen i vogna og da lå ho å skrek, hadde våknet etter en lur..

Jenta mi er 6 uker idag, så det har ikke kommet før for en uke siden...

Er ikke vondt vondt bare ubehag..

Jo det stikker nå i den ene når jeg ammer den andre...

Men går som sagt fort over..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...