Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Jeg har erfaringen at cherrox er noe "dritt". De puster ikke og barna blir klamme i de. Har de dessuten blitt våte, tørker de ikke fort og man må enten ha sko tørker på de eller varme i gulvet for å få de tørre over natta. Jeg har mer sans for goretex. Skal kjøpe det til mini til vinteren. Disse skal impregneres og tåler da litt slaps. Er det veldig slaps (og da er heller i tempraturen så lav), kommer han til å gå med gummistøvler med gode ullsokker og ull såler oppi. Dette mener jeg holder. Erfaringen min kommer fra barnehage jobb. Hva mener dere? Evt erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Det er jo to helt ulike typer fottøy beregnet for helt ulikt bruk! Blir som å sammenligne skisko og sandaler! Cherrox er super når det er kjølig vått (dvs når du ville brukt støvler, men det blir for kaldt til det). Goretex (eller andre typer tex) er vintersko som kan brukes i all slags vinterføre, både vått og kaldt.
Honningmelon Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 Det er to vidt forskjellig type sko, ja. Vi har alltid hatt begge deler til våre unger. Kjøper Viking cherrox, for de er lettere enn vanlige cherrox. Har Ecco Gore-Tex i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #4 Skrevet 13. september 2008 Som sagt er det to vidt forskjellige sko. Hadde begge deler i fjor og har kjøpt det i år også. Gummistøvler syntes jeg blir for kaldt når det er noen minus selv med sokker og såle av ull. Men foretrekker helst å bruke goretex, det er jo helt klart bedre for beina.
Lille_bo Gutt 07 og gutt 11 Skrevet 13. september 2008 #5 Skrevet 13. september 2008 Liker gore-tex jeg. Mamma jobber i skobutikk å de får tilbakemelding om at cherroxen er for tett å at føttene til ungene blir het ekkle. De blir svette og svetten gjør føttene våte og hvis de brukes i lengre tid da så faller huden av å føttene blir hvite pga dø hud å hæslig. Jeg hadde det sånn jeg og da jeg brukte cherrox... Gore-tex puster!! å er vanntette.
gærne ko Skrevet 15. september 2008 #6 Skrevet 15. september 2008 Ser ikkje behovet for cherrox i det heile tatt. Vi bur i Trondheim og her kan det vere både vått og kaldt. Sønnen vår hadde et par goretex-sko i vinter, ingenting anna. Var aldri våt eller kald.
Gjest Skrevet 15. september 2008 #7 Skrevet 15. september 2008 Jeg har helt samme erfaring til de minste og har ikke engang cherrox til mini på 15 mnd, men jeg har også erfart at når de passerer 4-5 år og blir tyngre og leker med aktivt, så kan faktisk selv de beste gore-texsko smålekke litt dersom været er altfor vått og da er cherrox veldig grei å ha til de få dagene :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå