Gå til innhold

Hvor lenge er ett barnesete sikkert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..Har begynt så smått å tenke på barnesete nr 2.

Ble tilbudt ett maksi kos sete som ble kjøpt i 2005.

Hva ville dere gjordt...sikkerheten kommer selvfølgelig først..men jeg sparer en del penger på dette setet.

Mener å ha hørt en plass at setene går ut av "dato" selv om det har stått på ett rom i 2 år..stemmer dette?

¨På forhånd tusen takk for svar!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det hadde jeg glatt kjøpt!!! :)

Skrevet

ser ikke problemet med det. så lenge det ikke har vært inoen kollisjon. hadde slått til på det ja!!! :))))

Skrevet

Det stemmer nok ikke, du kan bruke sete frem til de er åtte til ti år gamle sier trygg trafikk. Britax sier at man ikke skal bruke sete som er eldre enn seks år.

Jeg hadde tatt i mot det sete hvis jeg var helt sikker på at det ikke hadde vært i noen kollisjon

Skrevet

jeg har hørt at du ikke skal bruke seter som er eldre en 5 år. har ett fra storebror som er 8 år gamlet men komme ikke til å bruke det.

vi kjøper nytt for å være helt sikker

Skrevet

bruker sete som er 5 år gammelt. Er sjekket at det skal være ok å bruke det såpass lenge.

Skrevet

Jeg har lest et sted at en kan bruke bilsete til det er 5 år gammelt, men husker ikke hvor jeg har lest det...

Skrevet

Det jeg har hørt er at man ikke skal bruke seter som er mer enn 5 år gamle. Et sete fra 2005 burde derfor gå greit, men det kan jo være fint om man vet forhistorien til bilsetet for å være sikker på at det ikke har vært med i en ulykke. Jeg ville kun kjøpt brukt sete av noen jeg kjenner og vet kjører pent..

Skrevet

På barnashus så sa d til meg at vi ikke skulle bruke brukt sete som var eldre enn 5.år gammelt ! pga etter 5.år så har plasten blitt så sprø at da er det ikke sikkert å bruke det lenger. :)

så sete som du lurer på å kjøpe er jo trygt

Skrevet

Har hørt, at de blir dårligere etter ca 7 år. Plasikken blir "sprø" og er ikke lenger like sikkert.

Skrevet

Opptil 7 år skal gå greit. grunn er vel at når bilsete står i bilen så vil den bli utsatt for forskjellige temperatur ( varmegrader på sommeren og minusgrader på vinteren) pluss at den vil jo bli eksponert for sol.

Skrevet

Barnas hus har tydligvis lyst til å selge mange bilseter. Ingenting som tyder på at setene er for dårlige etter fem år. Sjekk Trygg Trafikk. Stoler mer på de enn en butikk......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...