Gå til innhold

Hvor mye laktulose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legekontoret stengte kl12 i dag så klart...Hun er 5,5 mnd og har vært forstoppet i 4/5 dager nå. Over 3 år skal ha 10-15 ml...Jeg tenkte å prøve med 5 ml..?

Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

laktulose e ikke noe avføringsmiddel.. e for å gjøre det som e inni tarmene myke.. å d trenger noen dager før d begynner å virke.. men på spedbarn så e doseringen 3-6 ml per døgn...

Skrevet

ja, jeg vet det ikke er avføringsmiddel!takk for doseringen!

Skrevet

Hei. Minstemann her er nå 7 mnd og han har fått 7,5 ml laktulose to ganger daglig(morgen og kveld) siden han var rundt 5mnd. Han ble veldig hard i magen når vi begynte å innføre fast føde. Vi snakket med helsesøster om dette og hun mente at 15 ml var helt normal dosering..

Og han må ha så mye for i det hele tatt å få gjort noe

Skrevet

hei minsten er 5,5 mnd og får 6 ml laktulose hver morgen nå siden han er så hard i magen. Siden det har hvert helt stopp hos jenta di i 4-5 dager ville jeg gitt hu 10 ml sånn at hun får det ut, og så gitt 6 ml en periode til du ser at hun igjen har avføring daglig så trappe sakte men sikkert ned til 0.

ikke godt det der, har hatt et par sånne stopp vi og og man blir litt desperat for babyen, for de vil jo få vondt i magen hvis ikke de får bærsjet.

Skrevet

Personlig så tror jeg ikke det kan være skadelig å gi laktulose men jeg spurte faktisk på apoteke i dag.Min er 8 mnd og han sliter av og til i kansje 3-4 dager.. Han pleier å bæsje hver dag men ble litt forstoppet etter jeg begynte med fast føde.Jeg gir nå sviskesaft morgen og kveld.Det hjelper kjempe godt.

Dem på apoteker sa men frarådet å gi laktulose til dem under 3 år hvis jeg ikke hadde fått det anbefalt av legen.Passer en baby på 3 mnd nå og han må få hjelp til å bæsje hver 14 dag!!!Det er jo helt sprøtt.

Hvis du skal gi ville jeg gitt 3-5 ml ja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...