Gå til innhold

flere som sliter med nav og sykepenger/permpenger=

Anbefalte innlegg

Har nå fått brev fra dem om at jeg IKKE var aa-registrert, noe jeg da tok opp med min arbeidsgiver som egentlig har 5 dager på seg til å gjøre dette ved ansettelsen.. Og det hadde de gjort, for over ett år siden.. Men nav står på sitt, at jeg er registrert uten arbeidsgiver.. Herregud.. Det er jo bare rot der borte! På tide de oppdaterer registeret sitt?

Så jeg har ikke fått penger på snart tre måneder.. det tærer på:P

Hvis ikke det er i orden til permisjon vil jeg ikke tenkte på hvordan det går.. Det er så kjedelig!

Flere som sliter med NAV?

Fortsetter under...

jaaaaaa

jeg har problem :@

jeg har ikke fått penger av dem siden jeg ble sykemeldt i juni :S

Da jeg ble sykemeldt så tenkte jeg jaja, jeg får vel ikke i juli siden jeg må vente litt. men august kom enda ikke penger.

så ringer og maser jeg vil ha penger snart. men nei da problem problem problem, jeg måtte bare ha tolmodighet :S.

så fikk jeg vel for 2 uker siden brev at jeg måtte levere 3 lønnsslipper for april mai og juni, fordi jeg har hatt så variasjon på lønna mi.

så okai greit jeg leverte lønnsslippene mine med engang. for nå en 1 og en halv uke siden. enda ikke fått noen penger. jeg fikk beskjed at jeg skulle få lønn så fort de registrerte lønna mi fra arbeidsgiver og lønnsslipper, at det skulle ikke ta så lang tid i det heletatt. bare et par dager. men nei da. jeg har nå gått siden juni uten penger :S jeg er fattig. huff. hvordan regner de med vi skal betale husleia med!

Hører det er en del som sliter med NAV ja, ikke bare sykepenger og permpenger. Tydeligvis ikke helt kontroll etter sammenslåing til NAV rundt omkring... Hører om lange behandlingstider også.

Er heldigvis så heldig at arb.giver betaler lønn nå mens jeg er sykemeldt og mens jeg er i permisjon... Da er det de som må slite med NAV for å få tilbakebetalt.

Kjedelig å måtte bekymre seg om dette også med alt annet som skjer i disse tider og man (snart) har en liten å tenke på. Burde være unødvendig!! På tide med høylytte protester rundt omkring i landet....

Helt enig med innlegget over! Dersom det hadde vært menn som var gravide, og avhengige av NAV på denne måten, hadde de protestert for lenge siden. Denne behandlingn fra NAV er kun mulig fordi vi er kvinner - og ofte godtar og forstår...... På tide med et opprør!!!!

Ja, og kan ikke skjønne at det skal ta så lang tid å behandle utbetaling av fødselspenger... Burde jo nærmerst være ren rutine, i allefall i de fleste tilfeller. Er jo bare å se på hva har du tjent, skal du ha utbetalt 80 % eller 100%... Behandlingstid burde være max 2 uker ikke 2 mnd som jeg har fått beskjed om.

Ellers burde flere arbeidsgivere betalt ut lønn og fått tilbakebetalt fra NAV. Så slipper vi som har nok av andre bekymringer å bekymre oss for dette og! De aller fleste menn jeg har hørt har fått utbetalt fra arb.giver når de har pappapermisjon... mens flere kvinner må få dette fra NAV med mye tull og trøbbel. Vet til og med flere menn som får 100 % fra arbeidsgiver så får arb.giver dekket 80 % fra NAV...

Så, helt enig, hadde det vært mannen som var gravid hadde nok dette vært enklere :-(

Annonse

Herregud! Er det virkelig 2 mnd ventetid på foreldrepenger?! Jeg har ventet en mnd nå og synes det har vært veldi lenge.. Jeg slutta å jobbe i juli siden da hadde jeg akkurat greid 6 av de 10 siste månendene. Har søkt litt etter jobber men det er ikke så lett for ei på 17 som er gravid å få seg fulltidsjobb som bare varer i et par mnd. Så jeg tengte at jeg kunne søke om permisjon fra 1. september og tengte at pengene kommer vel da senest 31. september ettersom jeg vet jo ikke når de betaler ut penger..

Ble skikkelig stressa nå! Har mange ting jeg må ordne før babyen kommer! Jeg har jo (heldigvis=P) ikke barn fra før, så jeg vet ikke noe særlig om hvordan det virker å søke om penger osv.. Neste gang tror jeg at jeg søker når jeg har fått positiv test -_-

Ja vært sykemeldt siden juni, å enda ikke fått en krone, søkte om permisjons penger for 3 uker siden ringte i dag og fikk høre at det kan ta 3.mnd og behandle. UTROLIG! Begynter å skrante på sparepengene her nå.Dem hadde mye uåpna ubehandla post sa dem da jeg sa jeg hadde sentd sykemeldinger i 3,mnd nå. Jeg får vel etterbetalt alt da skulle en tro? Tror det er ekstra ille her på NAV i Trondheim...samme mølje sist gang. Opprop JA, si opp slaskene, det går utover oss.

Ser behandlingstid kan variere fra sted til sted, jeg har fått beskjed om 2 mnd. Ikke for å gjøre deg mer engstelig, men har du termin i November? Permisjonen starter 3 uker før termin, og tror ikke man vil få utbetalt noe fra Nav før den tid i alle fall.. ved sykemelding vil man jo få sykepenger før dette, men utbetaling av foreldrepenger starter fra 3 uker før termin. (om skalen er ferdigbehandlet..)

Dersom det tar lengre tid å behandle saken vil man jo få etterbetalt fra den datoen man går ut i permisjon, altså 3 uker før fødsel.

Og i mange tilfeller går det utover ungene.... Når det tar lang tid med utbetaling av foreldrepenger etter fødsel...

Har jo ikke noe å klage på jeg ettersom arbeidsgiver betaler både sykepenger og foreldrepenger.. Er arbeidsgiver som må slite med å få tilbake fra NAV..

Men, er helt klart med på et opprop, man blir jo skremt fra å få flere barn med dette kaoset fra NAV..Må i alle fall sørge for å ha en bra sparekonto man kan bruke mens man venter..

har kranglet med nav om rettighetene mine siden midten av mars!!! hadde bijobb som taxisjåfør, men når jeg ga beskjed om at jeg ikke ville kjøre om natta, siden det er mye "rare" folk da, så hadde eieren slettet meg fra aa registeret! ergo: ingen krav på sykepenger eller permpenger... har vel vært i kontakt med nav ca to ggr hver mnd, men de skal bare se på det og kontakte meg... blir mye penger på så mange mnd

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...