Gå til innhold

Rullesko til barna må da være skadelig!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

helt latterlige sko. og ikke minst dette poenget : de får jo ikke noe mosjon ved å gå når de bare ruller av gårde! akkurat som om de ikke sitter nok stille liksom. nei, faen - ungen min skal aldri få sånne sko....

hehehe.. og hvor gamle "tanter" er dere, da?

Ungene er jo mer aktive med dette enn med et TV-spill, er de ikke?;)

Og ikke bruker de disse skoene hele tiden, heller:)

De sa sikkert det samme som HI, den gang sykkelen kom;)

Når en unge kommer hjem fra skolen med rullesko...tror du ikke den har hatt de skoene hele dagen da? Hvor mange unger er så fornuftige at de tar med andre sko og bytter i løpet av en dag?????

Sier ingenting om at de ikke er mer aktive med disse skoene enn tv-spill, men det kan uansett ikke være bra for føttene å ha disse skoene i lengden

Her er de faktisk forbudt på skolens område, så vis ungene vil gå på de til skolen, må de skifte.

Sønnen min fikk et par til bursdagen sin. Og de får han kun bruke hjemme noen ganger. en lten stund. Han er ellers aktiv, og bruker de så lite at jeg ser ikke på det som farlig. Og uansett liker han bedre skateboard.. Og det setter mer mamma hjertet i halsen enn de skoene. hehe

Annonse

Her er det faktisk forbud mot å ha hjulene på i skoletiden. Trodde det var det vanlige jevnt over. Dette er nok mye fordi nettopp ikke alle har slike sko, og det lett kan oppstå misunnelse osv. Og fordi skolen ikke vil ha det ansvaret som det er, dersom ungene skader seg pga slike sko.

Men det at ungene har de på hele dagen, er jo like mye foreldrenes feil. Min får ikke ha de på til skolen, uansett. Men bruker de på fritiden, dersom ungen har lyst. Det er faktisk ikke hele tiden, da heller, for ungen har bl. a. rollerblades, sykkel og sparkesykkel i tillegg. Og ikke kan en sparke fotball med slike sko, heller.

De trener faktisk balanse osv , med slike sko. Tro det eller ei.

å gå på tåballene er ikke skadelig. hadde vært værre om de hadde gått på helene, for da får de "støt" opp i ryggen. og de er ikke late om de bruker sånne sko.. de må jo tross alt lage farten og det kan jo være litt tungt!

jeg synes det er greit at unger har sånne sko, men jeg synes ikke det er greit når de bruker de på butikken!

Selvfølgelig er det skadelig å gå på tåballene i lengden. Det er jo det samme som å hele tiden bruke høyhælte sko. Man får feil holdning i ryggen, og musklene i beina får konstante, uheldige belastninger.. Dette er jo dersom man bruker de lenge og over lang tid.

Men å bruke disse skoene avogtil er jo ikke skadelig, og det er nok kjempe gøy for barna.

Måtte le litt da jeg så innlegget. Jeg er lærer og idag var det en elev i 3 klasse som falt og skadet seg pga rullesko. Sendte avgårde elev med assistent på legevakten....vet i skrivende stund ikke hvordan det gikk, men håndleddet var meget hovent, ja

Huff, slike sko er enormt irriterande!! >:(

Sist eg var på gardermoen krydde det av det eg vil betegne som drittungar med slike sko. Dei tok 0 hensyn til andre folk som var der.

Dette er unyttige, poenglause og helseskadelege sko.

Viss ungen på død og liv skal bevege seg med hjul på, så kjøp eit par rulleskøyter då vel. Då får den balansetrening og kan ikkje bruke dei i alt for lange periodar av gangen (t.d. ein heil skuledag). *sukk!* Det er så mange unødvendige oppfinnelsar her i verda....

Er enig i at de fleste unger blir skikkelig bråkjekke når de bruker sånne sko. Har blitt "påkjørt" flere ganger av unger som bare ler når det skjer. Men det har kanskje en sammenheng med at det virker som om det stort sett bare er hary foreldre som lar ungene sine bruke sånne. Kanskje de har lært folkeskikk og normal høflighet hjemmefra?

I USA har det vært massevis av skader pga de skoene, og de blir ansett som ugunstige for barn hvis de ikke brukes inne på en egnet bane.

Annonse

Det kan ikke være bra for dem nei. Og de er ikke bra for andre kunder i butikker når de blir rent ned av unger i stor fart. Så jeg skjønner at det er gøy, men ikke hvorfor de får lov av foreldrene til å gå med dem hele tiden. Er jo noen som ikke går på vanlige sko lenger, må se dumme ut når de skal prøve det igjen, og så har de glemt ut hvordan det er å ikke gå på tå.

Ungen til veninna mi kom nettopp hjem fra sykehus etter å ha operert 3 ganger p.g.a et komplisert brudd i håndleddet. Skadet seg da hun sto ned en bakke på slike sko.

Det holder med vanlige rulleskøyter, der de lærer sæg å bruke bremsene på en fornuftig måte. Disse rulleskoene bråstopper jo om du ikke holder føttene i riktig posisjon....

alt er farlig. Du dør av å leve, det er faktisk 100% sikkert!!

Slutt å gnell og syt over alt mulig, skaff dere et ordentlig liv istedenfor. Det verste jeg vet er mennesker som må klage over sånne bagateller.

går siste året fotterapaut, og VET at disse skolene er skadelig for hvem som helst.. de er for det første så tunge, og stive at normal gange er umulig.. de får ikke en naturlig måte å gå på, og dette skader musklaturen i beina. som ei lengere oppe skrev,, det er som å gå på høyhølte sko hele tiden, og i tillegg er de bly tunge. og alle som vet og skjønner litt, vet at høyhølte sko ikke er bra å gå med mye. og det er værtfall ikke disse rulleskolene..

Hvor mange år må man "gå" for å bli fotterapeut nå om dagen?? Er det et eget fag som omhandler skadene man får ved bruk av rullesko eller? Sikkert forsket endel på dette på fotterapeutskolen kanskje, hadde vært interessant å vite!!

La nå ungene få kose seg. sikkert like hysterisk farlig som rullebrett, snowboard, trampoline og dataspill.

At en unge brekker nakken på ei trampoline betyr ikke at alle de andre tusen gjøre det. Slik er det med absolutt alt her i verden.

Om noen år er skoene glemt likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...