Gå til innhold

hei alle kommende desember-mammaer

Anbefalte innlegg

hvilken størrelse kjøper dere i vinterdress til babyen?

Jeg var å kjøpte en i dag, og valgte str 56, for 62 virka så stor. Kanskje lurt å kjøpe en til i str 62, som barnet har når den vokser ut av den minste..

Hva gjør dere??

Hvilken str handler dere i resten av klærne? De vokser jo fort, men er babyen liten er det ikke vits i altfor store klær...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138672870-hei-alle-kommende-desember-mammaer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvor har du kjøpt vinterdress nå?

jeg har bare tenkt at det er litt tidlig å kikke etter det enda. at butikkene ikke har så mye slikt enda.

men ang str, aner ikke. kasnkje 62, i tilfelle babyen er lang når det blir født så holder ikke 56 så veldig lenge.

Jeg kjøpte på kappahl. Og tro det eller ei, det var allerede litt utplukka. Jeg spurte om de fikk inn mere, og hun trodde det...

Kommer sikkert inn mere i flere butikker etterhvert vil jeg tro.

De som var der jeg var virka stor i strørrelsene, så 62 hadde blitt altfor stort til nyfødt. Nå er dette mitt tredje barn, og mine andre to var ikke spesielt store da de ble født, så kan vel ikke rekne med at denne blir noe stort unntak.. I tillegg blir det keisersnitt og det blir tatt 14 dager før terminen.

Hei..Jeg har kjøpt en i str. 62- men den virka egentli mer som 56... og en i 68... de vokser så fort har jeg hørt.. Bedre at de er litt større i starten.. Har jo en del klær på de små nøstene om vinteren.. Så plassen er sikker god å ha:)

Hei

jeg har ikke kjøp så mye enda, men regner jeg må opp i 56. for på ultralyd sa de at babyen var stor.

Vet ikke hva jeg får enda, og syntes utvalget er så snervert er jo lit i rosa og blått. men har en del rosa fra jeg fikk jente sist, men hun er født på sommeren.

må nok ut og shoppe litt bare jeg får lov til og bevege meg litt mer.

ser hun på 4 tregner nytt også, dresser, sko ull tøy og andre ting til vinteren blir ikke mye lønning igjen på meg da gitt:)

tips om hvor jeg kan få kjøpt nøytrale barenklær tas i mot med takk:)

Annonse

Det er utrolig gøy å handle klær, og det finnes kjempemye fint, men mitt råd til nye mammaer er å vente litt. Jeg fikk så utrolig mye i presang, at det var mye jeg ikke en gang rakk å bruke. Dessuten var det ikke alle typer klær som passet babyen. De har like forskjelligkroppsfasong som vi voksne har. Jeg gjorde det til en vane å ikke klippe av prislappen på klærne før jeg så at det var aktuellt å vaske og bruke den. Slik kunne jeg heller bytte dem hvis de ble for små før jeg fikk tatt dem i bruk, eller hvis jeg fikk to like sett i gave.

Jeg har litt forskjellige størrelser. Har gutt fra før, men stort sett alt av dresser er i grått etter han så det går fint til vår lille jente som kommer til jul.

Til deg Anonym over, kjempelurt tips og ikke klippe av noe og vente og se hva man får og hva man har bruk for. Jeg har fått låne mye jenteklær fra 3 av venninnene mine i str 56 og 62, så egentlig trenger jeg ikke noe nytt før i 68, men du himmel så mye fint det er å få kjøpt. Gikk helt bananas på Beneton. Der har de så utrolig mye flott til både gutt og jente.

Åjada, snart utsolgt for vinterklær ;) Følger det vanlig praksis for klesbutikkene er det vel tett før vårklærne kommer i salg tenker jeg.

Anyway, jeg fikk et par vinterdresser i gave alt nå, de var i størrelse 50-56. Tenkte jeg ihvertfall ikke fikk bruk for 2 dresser så tidlig så gikk for å bytte de en størrelse større, det var de da altså utsolgt for. (Dette var på Exit/NameIT).

Etter råd fra damen i butikken beholdt jeg den tykkeste i den minste størrelsen, den skulle burde holde de to første månedene og det er da det er kaldest. Den andre byttet jeg inn i to litt tynnere dresser i størrelse 2-4 måneder som skal passe utover våren når det er litt mildere.

Føler meg helt rådvill når det gjelder størrelser og sånt selv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...