snuffe Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Hei, vi skal til Køben for første gang i oktober, håper vi. Jeg var hos gyn i dag, og avtalte at jeg skulle ringe og avtale scanning av follikler når jeg får mensen. Jeg har en stort sett regelmessig 27-dagerssyklus som av og til er kortere (ned i 24 dager). Hun mente jeg skulle be om time på syklusdag 10-12. Jeg tenker at dersom syklusen skulle slumpe til å være en av de på 24 dager, vil det være litt risky å ikke scanne før dag 12 - høres det helt søkt ut? Når bruker dere som scanner og bruker eggløsningssprøyte å ta UL?
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Hei, jeg kartla eggløsningen før vi gikk i gang (vhja temping) og oppdaget at el kunne komme så tidlig som på dag 11 eller så sent som dag 16 (har litt varierende sykluser, av og til nede i 25 dager). Jeg har som regel scannet rundt dag 10, tidligst dag 9 (neste gang blir dag 11, bruker el-tester og krysser fingrene for at el ikke kommer før). I verste fall vil follikelen være så liten at du da blir bedt om å komme tilbake et par/tre dager senere. Det er vel ingenting i veien for at du kan bestille tidlig time hvis du er redd for at el kommer veldig tidlig. Lykke til med prøvingen!
Tjorven1 Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 Hei. Må du skanne? Er det noe spesielt grunn til det? Digital el test fra clear blue - er jo helt sikker. Jeg trodde nemmelig det bare var spes tilfeller som skannet, slik som meg som har meget uregelmessig, og som noen ganger ikke har el. og bruker hormoner. etc. Men jeg har hatt el fra dag dag 10, også forrige mnd hadde jeg nok dag 7, jeg startet dag 9 og skjekke, men da jeg kom til skanning dag 14 (siden jeg ikke hadde fått positiv test), viste det seg at den hadde vært eller at jeg ikke hadde den mnd. men fikk mensen en uke etterpå, en uke fortidlig, noe som tyder på at el hadde vært så tidlig som dag 7. Jeg har tidligere blitt gravid på dag 3 av syklusen (har mensen bare i to dager). Nå er jeg på dag 12 og ingen positiv test ennå, men scannet onsdag og da var forliken 17*17 - så i morgen kanskje jeg får positiv test. Man jeg må jo uansett bruke el-tester for å være sikker. Stork gir ikke ins uten positiv el test heller, så nå sitter jeg og venter og venter. Men skal du - tror jeg at jeg hadde bestilt til dag 9-10 siden du har så korte sykluser. Jeg begynte testing dag 7 nå, turte ikke noe annet. Så kjedelig å gå glip av en hel mnd. pga man beg testing for sent. Uansett lykke lykke til! PS: Dette ble mye og rotete - håper du forstår.
snuffe Skrevet 12. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. september 2008 Takk for svar. Ja, jeg må scanne - og ja, det er en grunn til det. Men syklusene mine er relativt regelmessige og det er ikke noe som tilsier at jeg ikke har eggløsning hver syklus omtrent fjorten dager før mensen, som vanlig er. VitaNova forlanger ikke el-testing i det hele tatt, og jeg kommer heller ikke til å benytte disse. De fungerer dårlig på meg. Men tror vi satser på time sånn rundt dag 9-10 da, og i hvert fall ikke senere enn 11. Noen i Oslo-området som kan anbefale et sted vi kan få scannet utenom vanlig arbeidstid/i helger etc, forresten? Gjerne så sentralt som mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå