Gå til innhold

Hvordan er formen da damer?

Tøvsjura *1 stor og 1 liten*

Anbefalte innlegg

Nå som det begynner å nærme seg for oss også, her er det 7 uker og 2 dager igjen til termin og jeg er kjempelei! Sover nesten ikke og alt er vondt, men men, har heldigvis verdens beste samboer som tar seg av 2 åringen og huset så jeg kun trenger å gjøre det jeg orker :) Bare 4 uker med skole igjen før jeg tar permisjon så det må jeg vel klare :P

Hvordan er formen deres da jenter?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138672598-hvordan-er-formen-da-damer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 uker og 1 dag igjen til termin og jeg har fått skikkelig med bekkenløsningsplager... Har vært greit hittil, har bare styrt unna å gå mer enn strekninger på 10 min av gangen, men nå har det låst seg helt. Håper inderlig at det ikke kommer til å sitte i hele veien for da blir det noen lange 10-12 uker dette her.

har 7 uker og 3 dager igjen. er 100% sykmeldt fordi jeg sover dårlig og orker lite. bare av å tenke på at jeg måtte gå på jobb gjorde meg sliten.. så legen sa at det ikke var noe problem å sykmelde meg 100%.

har også mye vondt i korsryggen.

nå går jeg hjemme hele dagen og gjør det jeg orker når jeg orker. sover når et passer, men prøver å ha et visst søvnmønster.

har en fantastisk samboer som hjelper og gjør som regel det jeg ber om:)

men ellers har jeg det bra og skal vel egentlig ikke klage så velig mye:)

Jeg har 10 uker og 3 dager igjen til termin. Sover nesten ikke lenger, så er veldig sliten om dagene, tungt å skal gjøre skolearbeid da, likevel har jeg lyst å få fullført hjemmeeksamener som vi har før jul. Har begynt å gå til fysioterapeut å han sa jeg må prøve å ikke stresse så mye, var kjempestiv i nakke å skuldre. Pluss at jeg har antydning til bekkenløsning og vondt i ryggen:-( Føler at det bare er rot hjemme og at jeg ikke får mye hjelp til å holde det ryddig og rent, noe som også gjør meg veldig stresset når det er slik.

I dag har jeg en av mine bedre dager da, er hjemme og har baket utrolig gode sjokolade cookies, så hvis noen av dere andre som er hjemme har litt overskudd og vil prøve dere på det, så si i fra, så kan jeg skrive ned oppskiften her:-)

Har 9 uker igjen formen er overraskende bra. Sliter litt med å spise, må spise 6-7 ganger pr dag. 1-2 brødskiver er alt det er plass til. Ellers en del halsbrann og lekkasjer fra puppene. Alt i alt er jeg i god form går masse turer noe kortere men ikke mye. Regner med at ting kan bli litt tyngre jo nærmere termin jeg kommer. Får bare håpe på det beste.

Har også en fantastisk samboer som holder ut med meg ;) Lykke til videre til dere.

Jeg har 9 uker og 6 dager igjen.. Formen er fin, bortsett fra litt bekkenløsning/låsning om morgenen når jeg skal ut av senga. Jeg vet ikke helt om det er låsning eller løsning. Men skal bestille time til en kiropraktor, som jordmor anbefalte på det sterkeste, for å få fikset opp i det. Ellers er alt fint.. lillegutt sparker som bare det, spesielt på kvelden...men jeg får nok søvn..og er ikke spesielt trøtt og sliten.

Lykke til videre alle sammen..

Annonse

Helt fin! Har ikke vært sjukemeldt denne gangen, og har nå 4 uker til jeg går ut i permisjon. Nå har jeg vært hjemme alene med junior på 2 år i nesten 2 uker, for gubben er på ferie, og det har gått overraskende bra!

har 10 uker og 5 dager igjen, og formen er ganske fin selv om jeg er 100% sykemeld. Da ungen ligger å presser på noen nerver som går ned til beina mine, men merker ikke så mye til det så lenge jeg ikke går og står for mye.

lykke til alle sammen

Jeg føler meg rimelig bra! :)

Har vært 100% sykemeldt siden uke 31 (pga kort livmorhals), og er nå i uke 33.

Jeg tenker ikke så mye på den korte livmorhalsen, har ikke hatt noen falske rier etter jeg sykemeldte meg, så jeg går masse turer med kjæresten min. I går var vi i Nordmarka og gikk i flere timer, det gikk så fint. Er veldig glad for at jeg er i form til det! Er det mange her som ikke orker så mye?

Jeg går en del turer i skog og mark og fjell, men får i blant vondt i ryggen/bekkenet. Pluss at jeg trener litt sykling innen- og utendørs. Det som er mitt størst problem nå er søvn. Sover nesten ikke i det hele tatt om natten lengre, og en stund fikk jeg sove litt på ettermiddagen i stede, men nå får jeg ikke til det heller. Lurer på hvor lenge jeg kommer til å holde det ut. Men det er vel som det sies at man dør ikke av lite søvn, man bare sovner til slutt, men lurer på hvor lang tid det vil ta før jeg gjør det:-(

Formen er alt i alt bra. Har hatt mye kynnere den siste uka og det er jo litt kjedelig. Nettene er heller ikke helt bra lenger, ligger ikke så godt og bekkenet verker litt. Deltar som vanlig med hjem og familie så jeg er godt fornøyd med formen. Har seks-syv uker igjen tenker jeg.

Legg gjerne inn oppskrift på cookies Anonym - det hørtes deilig ut!

Her er oppskrift på cookies, det er utrolig mye sjokolade i den, ikke bli sjokert, de er sinnsykt gode:-)

125g mørk sjokolade, minst 70%

150g hvetemel

30g kakao

1ts natron

1/2ts salt

125g mykt smør

75g lyst brunt sukker (sist jeg lagde brukte jeg vanlig hvitt)

50g hvitt sukker

1ts vaniljeekstrakt eller 1/2ts vaniljeessens og litt rom (brukte bare 1ts essens sist)

1 egg, kjøleskapkaldt

350g halvsøt sjokolade i biter (her kan man blande litt, f. eks hvit, lys og mørk sjokolade)

1. sett stekeovnen på 170 C, smelt 125 g mørk sjokolade i mikrobølgeovn eller i en ildfast bolle over kokende vann.

2. bland mel, kakao, natron og salt i en bolle.

3. rør smør og sukker lett og porøst i en annen bolle (kan bruke mixmaster) tilsett smeltet sjokolade og rør godt.

4. Visp inn vaniljeekstrakt og det kalde egget, deretter de tørre ingrediensene. til slutt rører du inn sjokoladebitene.

5. Legg opp 12 like store stopper av deigen med ca 6 cm avstand på en stekeovnsplate kledd med bakepapir. En iskule-skje og en stekespade er de beste redskapene til jobben. IKKE TRYKK DEM FLATE.

Stek dem i 18 min og prøv om de er gjennomstekte men en bakepinne. Den skal bli litt fuktig, men ikke full av deig. Treffer man en sjokoladebit så stikk på nytt.

La kakene avkjøles på en stekeovnsplate i 4-5min før du legger dem over på en rist. Man kan fryse litt av deigen og steke litt etter hvert om man ikke vil lage alle på en gang:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...