Gå til innhold

flytter inn her jeg :)


I.L.s

Anbefalte innlegg

Etter UL på sykehuset fikk jeg vite at jeg var lenger på vei enn jeg trodde, så jeg hører nok til her, termin ca 20 april.

 

Noen andre enn meg som har hatt ekstrem svangerskapskvalme? Jeg har nettopp hatt 5 dager på sykehuset, endelig blitt god igjen og spiser nå nesten normalt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrev til deg på mai klubben jeg. Hører til 30 april, ikke 1. mai visst i følge legen, men venter med å flytte til ul i uke 17.

Har og ligget inne- er innlagt med perm i helga pga det samme. Føler med deg. Jeg er kvalm enda, men kaster ikke opp så fikk komme hjem en tur. (les under mai) Ble anbefalt reisesyketabletter på sykehuset. Du prøvd dem? Fungerer du hjemme nå? Jeg blir ekstremt kvalm av alt fysisk. Merker det godt hjemme i dag..... Under jeg ikke har kasta opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off, så d finnes flere enn meg.. leste i et blad at 0,5-2% får ekstrem svangerskapskvalme, og føler meg veldig alene.. Det som hjelper for meg er at jeg ikke må bli sulten. Dvs med en gang jeg ikke er mett lengre spiser jeg... og jeg bruker laang tid på å spise hver gang. Dersom jeg glemmer meg ut og blir sulten spiser jeg tørr kjeks eller lyst brød for å få noe fort i magen. Dessuten spiser jeg kun det jeg har lyst på hele tiden, presser ingenting på meg selv. Ellers er morgenkvalmen like mye der som alltid (fordi da er det noen timer siden sist jeg spiste). Det er like vanskelig å få noe ned hver morgen, men jeg prøver å få fokous på noe annet enn at jeg MÅ spise, og det fungerte i alle fall i dag. Når jeg har spist får jeg energien tilbake og har endelig fått rent å ryddig hus igjen! Har ikke prøvd reisesyketab. ennå, men planen er å få tak i de i morgen.

 

Lykke til, håper du finner noe som fungerer til deg, og gi beskjed hvis du kommer på noe lurt :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen:-)

Jeg har også vært veldig plaget av kvalme og oppkast! Har vært sykemeldt en stund, men er heldigvis tilbake 50% på jobb nå etter å ha funnet min redning; POSTAFEN (reisesyketabletter)! Jeg tar en tablett om morgenen og en tablett litt før jeg legger meg... Anbefaler dere å prøve, det kan jo hjelpe dere også! Håper det! Det er jo grusomt å gå rundt med den kvalmen hele tiden!

Lykke til! Spent på å høre om det hjelper!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal hente Postafen på apoteket i dag, så får vi se, begynner å få problemer med spising igjen, har ikke matlyst når jeg er så kvalm :( tenk å ha en kvalmefri dag? jeg drømmer om det, har lyst å komme meg tilbake på jobb, men det nytter ikke sånn jeg er nå.

fungerer Postafen på morgenkvalme siden du tar før du legger deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er postafen jeg tar og. Vet ikke om det hjelper jeg. Litt kanskje? Men det er individuelt. Det er i alle fall ikke farlig for barnet!!!

Legen på sykehuset sa de sier kvalme og oppkast er tegn på ett sunt svangerskap. Det er hormonene som gjør oss dårlige og de beskytter barnet vårt. De tror og det er mindre sjangs for spontan abort ved ekstrem kvalme og oppkast. Så se det positive i det!!!! Selv om det er plagsomt.

Jeg er også 100 % sykemeldt. Noe anna er uaktuelt så kvalm eg er. Har bare kasta opp en gang etter sykehuset og det var etter jeg hadde vasket i huset i går, så best å ta det med ro. Jeg og syns det hjelper med ristet finbrød. I dag er jeg veldig kvalm, så jeg har bare holdt benken. Er veldig hissig for tiden... Om det er konstant kvalme, hormoner eller røykeslutt som plager meg vet jeg ikke.. Er dere og irritable?

God bedring. Håper det gir seg snart så det går ann å komme seg ut å få gjort noe!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja jeg har også hørt at det er et godt tegn, så vi er vel heldige på en måte.

 

Jeg er vanvittig sur og lei... irriterer meg over alt sambo gjør og ikke gjør... ALT føles umulig, og jeg savner å være den effektive og humørfulle jenta jeg pleier å være... dessuten savner jeg å spise normalt og i natt drømte jeg om at jeg endelig kunne ta meg en røyk... det er jammen ikke bare bare dette her, får håpe det snart er over..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi det likt der også. Her er det mye krangling.. Jeg blir så fort irritert.. Hvor er det blitt av glad jenta??? Regner med det er hormoner, KVALME (som er konstant hele døgnet), og røykeslutt som irriterer meg. Ligger her som en anna tulling å ser video hele dagene. Er ikke så kvalm om jeg ligger helt i ro. Gjør jeg noe så kaster jeg opp. Røyken går overraskende bra faktisk. Hadde noen trekk her en dagen etter nok en krangel, smakte som om jeg slikket ett askebeger. Var helt JÆVLIG! Så det frister ikke mer psykisk. Har fått beskjed om at eg kan flytte ut herfra om eg skal være så irritert i 9 mnd... Så livet er helt perfekt!!!! Skal prøve å kontrolere sinnet mitt og bli den snille og omgjengelige jenta som alle liker igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvalmen har faktisk gitt seg litt her nå, eller, jeg er mye kvalm, men ikke konstant.. Har blitt bedre venn med sambo igjen, og føler meg litt mer positiv nå :) håper det holder seg sånn nå, men vet jo aldri, kvalmen kan svinge fort og det gjør jo humøret også. Skal prøve det jeg kan jeg også!! det er bare to uker igjen til jeg er 12 uker, og da skal jeg klare fungere normalt resten av svangerskapet!! (tvi tvi) Da vokser magen mer, kreftene kommer sakte men sikkert tilbake og det blir snart jul :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Litt seint svar... Postafen har tatt vekk oppkast om morgenen, og den verste toppen av kvalmen. Det jeg har erfart er at når jeg sover dårlig så får jeg en dårlig morgen, også må jeg stå rolig opp og drikke noe før jeg er menneske. Deretter kan jeg prøve å få i meg mat. Jeg har kastet opp noen ganger etter at jeg begynte med Postafen, men jeg har gått fra å kaste opp mange ganger pr dag, til kanskje en gang i uken! Så jeg er veldig fornøyd med det! Selvfølgelig så blir ikke kvalmen HELT borte, men som sagt den tar vekk de verste toppene av kvalmen, og den konstante kvalmen...

 

Jeg har også måttet slutte å røyke, klarte det egentlig overraskende bra, men tror det har mye med kvalmen og oppkast å gjøre! hehe, kan nok ikke skylde på viljestyrken min akkurat!

 

Angående irritasjon og sinne så kjenner jeg meg igjen, men jeg har heldigvis en mann som jobber ganske mye nå...tror det er best både for han og meg! Men jeg merker at jeg ikke er så mye sint nå som da jeg var ektremt kvalm! Tror kanskje det er en link der, for min del hvertfall!

 

Bare en uke igjen til jeg har lagt uke 12 bak meg, og jeg gler meg som en unge! Da håper jeg også at livet blir mye bedre, og man kan kose seg mer med graviditeten! :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du begynner å bli bedre!!! Jeg er fortsatt KVALM hele døgnet. Våknet natt til i går og måtte hente meg en bøtte.... just in case...

Men kaster ikke opp mer heldigvis.

 

Jeg har også blitt venner igjen med sambo... Heldigvis!! Prøver å la være å være grinete, selv om det ikke er lett. Blir så utrolig lei av å ligge på sofaen døds kvalm hele dagen å ikke komme meg en meter uten å bli enda mer kvalm. Tror også for min del jeg er grinetye fordi jeg er så kvalm og blir så lei av å ha det sånn. Er veldig avhengig av han og siden jeg har en på 5 år som han må ta seg av stort sett.

 

3 uker igjen så er jeg over uke 12...

 

Kommer dere dere noe ut i sosiale sammenhenger? Jeg er stort sett bare på sofaen. Er minst kvalm jo mindre jeg rører meg.

 

Har forresten fått mage alt og ser gravid ut allerede. Husker jeg fikk tidlig mage med han 1. og. Kunne kamuflert det med vid genser, men gjør ikke det. Ser dere gravide ut nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off, jeg føler veldig med deg. Var du like kvalm med han første? Jeg sliter dersom jeg ikke får i meg mat, men jeg tvinger det i meg..spiser rundt 6 måltider til dagen, det hjelper.. må ta d rolig på morgenen og formiddagen, og foreløpig orker jeg ikke å være særlig sosial nei, koser meg sånn hjemme og prøver å få gjort litt når jeg har krefter til det :) ellers er det nydelig høstvær her for tiden, så jeg prøver å komme meg ut litt hver dag :)

 

har fått mage jeg også.. det var mange som sa til meg at siden jeg er tynn kom det til å ta lang tid før jeg fikk mage, men som jeg trodde selv fikk jeg mage tidlig :) jeg skjønner ikke hvorfor vi skal skjule det, jeg koser meg med magen og det gjør sambo også;)

 

har du vondt i ryggen eller bena? Når jeg står/går for mye nå får jeg fort vondt og må sette meg ned med puter i ryggen. det er skikkelig slitsomt.. det samme gjelder bena, sitter som regel med de høyt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Med han 1. var jeg kvalm og brakk meg i 2 uker. skikkelig luksus... Men hadde veldig lavt blodtrykk med han og holdt på å svime av hele tiden i 7 mnd. Det var jævlig det. Så heller dette faktisk..

 

Jeg og må spise, ellers blir jeg drit dårlig. Nyter dager der jeg bare er små kvalm, de er sjeldne, men veldig gode... Hadde en sånn i går, men i dag er jeg vrak og har kasta opp.

 

Jeg er inne stort sett hele dagen - på sofaen... Lurer på hvor lenge det funker uten å bli gal??? Eller depresiv.... Foreløpig går det greit... Hadde en grei dag her tidlig i uka og gikk på lekeplassen, lå å vred meg på sofaen hele kvelden pga den gåturen. Så best å holde seg i ro. Får gå meg i form etterpå... Gleder meg. For å hindre kvalmen er det best å ligge flatt.

 

Jeg har ike vondt i ryggen eller beina heldigvis. Får ikke håpe du blir plaget av bekkenløsning. Jeg har aldri hatt det, men veldig mange sliter med det. Tur i ulendt terreng er visst bra da. Og ikke slite deg ut.. har du fått vann i bena alt? Sitt med de høyt ja. Legg puter under når du hviler så de er over kroppen.

 

Snakkes. Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...