Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 jeg har så og si ingen melk i den ene puppen. får ut 40ml to ganger i døgnet(!) men den andre stort sett rekker til med untak av noen kvelder. pga såre brystknopper har jeg hatt en ammepause fra den lille puppen. men når jeg prøver å få hun til å ta den igjen brekker hun seg hver gang? hvorfor det? trenger hjelp
Nit@™ Skrevet 13. september 2008 #2 Skrevet 13. september 2008 Kan være hun får brystvorten for langt inn i munen, at det er derfor hun brekker seg. Jeg ammet så og si bare på høyre bryst, minsten ville ikke ha venstre, han bare startet å tulle om jeg ga melk fra venstre. Det var bare når jeg ammet om natten han tok venstre. Har du prøvd ammeskjold? Det får du kjøpt på apoteket. Og om du er sår vil jeg anbefalle det og kjøpe PureLan salve på apoteket. Smør rett etter amming, og den trenger du ikke vaske av til neste amming. Ammeinnlegg av ull er også bra om du er sår. Papirammeinnlegg er ofte for tette. Smør også brystvorten med melk (din) rett etter ammng og la det lufttørke, og smør deretter med PureLan. Det gjør ikke noe om det kommer i ammeinnlegget, Bruker du ull er det bare kjekt. Du kan strikke ullinnlegg selv, det blir billigere. De er ganske dyre de du får kjøpt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå