Gå til innhold

Mengde mme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det er noen innlegg med bekymringer om hvorvidt barnet får for mye...

Mitt problem er at hun vil ikke ha mer enn 60-100ml (og da presser jeg henne og lar henne få en pause).

Hun er 2,5 mnd og det er jo altfor lite!

Noen som har hatt samme problemet?

Har gitt henne mme i ca en uke, så jeg har ikke sjekket vekten hennes.

Tenkte det ville gå seg til etter hvert, men det meste jeg har fått gitt ila ett måltid på denne uka er 135ml, og det har skjedd to ganger!

Gir i Dr. Brown- flasker, og har flere av dem så det er ikke en feil på flasken, og det er ingenting som tetter igjen.

Ettersom det er bevegelser ved øret ser det ut til at hun har rett sugeteknikk.

Hun virker fornøyd og jeg gir henne hver tredje time på dagen.

Men jeg er jo litt engstelig for om hun får i seg nok....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke min gutt spiste så mye mer når han var like gammel. Dessuten spiser hun jo hver 3 time, så det blir jo noen flasker i døgnet. Så lenge hun er fornøyd er jo det det viktigste. Du vil jo se det på kontrollen om hun legger på seg nok da, hvis ikke, så får du nok råd av helsesøster. Men min gutt har alltid vært litt småspist, men har lagt på seg som han skal.

Skrevet

Takk for svar.

Jeg tenker også at så lenge hun virker fornøyd og ikke spiser opp fingrene sine så får hun nok det hun trenger.

Får ta en tur i neste uke og veie henne og sjekke at veksten er normal =)

Skrevet

Ikke sant, ville fort merket om hun ikke var fornøyd. Lykke til!

Skrevet

Så lenge hun legger på seg så er jo alt bra. Du får dra å veie henne.

Ellers kan du prøve med en smokkstørrelse større?? Da kommer det litt fortere. Så kanskje hun får i seg mer.

Vi skulle egentlig bytta til 3 mnd smokken, men her er det motsatt fra dere. Hun hyler nedpå.... hehe. Så vi holder oss til den minste smokken foreløbig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...