Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Hei jenter Nå testet jeg altså negativt på siste forsøk. Ringte å snakket med min gyn (som også er spes innen fertiliet/IVF) om det var noe jeg kunne gjøre for å øke sjansene mine. Han sa jo at dette kunne ta tid, vanlige par bruker opp til ett år, en inseminasjon er bare et samleie osv. Han nevnte også muligheten for IVF for meg første gang jeg var hos han i mars, men da tenkte jeg at jeg ville prøve inseminasjon først. Nå snakket vi om dette igjen og han anbefalte sterkt at jeg gikk for IVF hvis jeg ønsket bedre odds og raskere resultater. Noe jeg selvfølgelig gjør.. :-) Så nå har jeg bestemt meg, det blir IVF-forsøk på meg neste gang. Har sendt en mail om samtale til Nordica. Har noen noen tips om hva jeg bør spørre om etc.. Hvordan er opplegget? Kommer en igang med en gang? Min gyn her hjemme vil følge meg opp. Tenker å kjøpe en sånn pakke på tre forsøk. Takknemlig for alle innspill fra dere som har vært gjennom dette. Nå ser jeg fremover :-)
lillebie på`n igjen Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Hei, svarer deg her også jeg :-) Jeg holder til på Nordica, og er veldig fornøyd med det! jeg tok en telefon opp dit, og bestilte time til samtale. Vi bestemte oss å reise ned dit for samtalen, men det trenger du absolutt ikke gjøre! Dr lindenberg er kjeme grei, og lett å snakke med! Dere vil da snakke om dine muligheter til å bli gravid, og hva som skal til av kosthold etc til å være frisk som mulig, og hvordan det hele skal foregå. Han anbefaler da dr blakstad, for blakstad og lindenberg kjenner hverandre og kommuniserer bra ! det er mange meninger om henne, men det får bli opp til en selv hva man ønsker. (jeg går til blakstad) Ser jo du har en gynekolog, og da kan du bare bruke han /henne jeg fikk beskjed om at jeg ikke trengte pakke, for mine sjangser var så store, men fikk neg 1. forsøk, og da var det ikke noe problem å gjøre om til pakke i etterkant. Du kan starte allerede neste cyklus, da det ikke er noe vente tid der nede:-)
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 12. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2008 Takk for svar lillebie Er jo supert at en kan kjøpe et forsøk og så gjøre det om til en pakke hvis det ikke lykkes da. Det visste jeg ikke. Nå har jeg fått time til telefonsamtale med lege på tirsdag, så får vi se... Masse lykke til til deg i neste forsøk :-) Tror jeg får begynne å henge litt på ass.befr. jeg også nå...
Tjorven1 Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Hei Gitte. Hmm du har jo blitt gravid før? Har du hatt så mange forsøk? Men jeg kan jo ikke noe om dette, men har jo hørt hva folk sier om enkelte gyn. kanskje du skal vente litt med å bytte gyn. å forhøre deg evt litt før du bytter, om du må bytte da. Jeg har vært veldig fornøyd med Dr. Magnus på fertilitetsklinikken på Røde kors klinikken. Han får meg til å føle at han så inderlig vil hjelpe meg, og det er så godt. Har mange vennepar som har brukt i forbindelse ass.befr. som også synes han er helt fantastisk. Har aldri hørt ett vondt ord om han, i motsettning til visse andre.. Håper dere forstår at jeg vil bare at du skal bli ta godt vare på og føle det - vi er jo så sårbare i denne prossesen. Lykke til - håper ivf blir like fruktabart for deg som for Elle!
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 13. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. september 2008 Hei tjorven Nei jeg har ikke hatt saa mange forsok, og jeg har jo vaert gravid, men jeg kjenner paa meg at jeg ikke orker turer opp og ned og skuffelser og aldri vite naar det klaffer. Derfor onsker jeg aa bedre oddsene med IVF. Og jeg skal ikke bytte gyn, jeg bor i Rogaland saa beholder den jeg har, han er flink og hjelper meg.
lillebie på`n igjen Skrevet 15. september 2008 #6 Skrevet 15. september 2008 ja det er masse nyttig på ass befrukting siden m tanke på at du skal igang med ivf :-) lykke til hvertfall, får håpe det holder med 1 runde for deg, med meg skal det går på 2. forsøk :-D :-).-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå