Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer så på om min lille gutt noen gang kommer til å slutte å spise om natta... I går kveld spiste han en stoooor posjon grøt ved 18:30 tiden, allikevel våkner han klokken 0200 og sluker i seg 220 ml med mme. Jeg fatter ikke at han kan være sulten da.. Han har i en periode spist mellom 0400 og 0600, men nå altså de to siste nettene ved 2 tiden.. ville jo tro den grøten holdt lenger (ca 1 dl veske og 5 ss grøt) + mye fruktmos. På dagen får jeg nesten ikke i ham noe ting.. får litt grøt på morgen, så blir det to flasker i løpet av dagen hvor han kanskje får i seg rundt 100 ml mme per måltid.. ikke mye. Noen som har noen forslag på hva jeg kan gjøre feil... (han er 6 mnd)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på det samme selv. Mini er også 6 mnd. Hun spiser en stor posjon grøt ca klokka 18.30 og drikker 200 ml mme når hun legger seg mellom 1930 og 2000. Men våkner og drikker 200 ml mme mellom 00 og 02 og våkner igjen mellom 04 og 0530 og drikker 200 ml da også...

Det jeg har prøvd de siste dagene er å gi fast føde til enda flere av måltidene på dagen. (Sånn at hun skal få i seg nok næring i løpet av dagen, er teorien min.) Men så lang er det ikke noe suksess.

Når kan man begynne å prøve med vann på natta for å avvenne våkningen?

Skrevet

Gutten din spiser jo ikke så mye på dagen som du sier.. Han spiser nok når han er sulten, men de skal jo liksom bygge seg opp et lite lager i løpet av dagen som gjør at de ikke trenger mat om natta..

Jeg har hørt at når de får to måltider om dagen med fast føde, så trenger de ikke lenger mat om natta, da er det som regel vanen eller kosen..

Du kan jo prøve mer fast føde?

Mia får grøt morgen og kveld, bittelitt brød og fruktmos til lunsj, og middagsglass.. Selv om han kanskje ikke spiser så mye til hvert måltid (det gjør ikke Mia), så holder det litt bedre i magen vil jeg tro?

Lykke til :)

Skrevet

Ja har tenkt på det med flere måltider, men han har vært lite interessert i middagsglass. Jeg har prøvd gulrot og potet som jeg har kokt selv, men det har kommet rett opp igjen. Så da går det i fruktmos og/eller sånn yoghurt, og det metter ikke så mye. Men leste nettopp i boken til Karin Naphaug at det ikke er så lurt å gi masse grøt før leggetid, sånn at de er stappmette. Så får prøve å gi grøt tidligere tror jeg. Prøvde brød for en ukes tid siden, men han satte det i halsen, så da utsatte jeg å prøve det, men kan kanskje prøve snart igjen.

Takk for svar! :-)

Skrevet

Jenta mi ville heller ikke ha middag eller grønnsaksmos, men hun spiste grøt, så da ga jeg henne grøt 3 ganger per dag en stund, mens jeg fortsatte å la henne smake på mye forskjellig. Slik ble hun vant til at mat er så mangt, og nå spiser hun all slags mat, men ikke middagsglass. Lager middag selv, og har i litt forskjellig som setter smak, f.eks sellerirot og bittelitt smør. (Hun er nå 9 mnd)

Gi henne det hun liker, og la henne smakke på mye.

Skrevet

Ja må bli flink til å lage middag selv.... det smaker ofte mye bedre enn det man kjøper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...