mamma til to skjønnel :-) Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Jeg har ei tulle på snart 8 mnd som er glad i mat - og pupp. Hun drikker også litt vann, men hvor mye trenger de av melk og vann når de er 8 mnd? Når man leser om 5-6 dl. blir man helt svett, for det er ikke gjennomførbart her hos oss iallefall... Og nå er jeg litt bekymra, for vi reiser bort i to netter om et par uker og da er jeg redd for at babyen skal få i seg for lite?? Holder det med grøt, fruktpure, yogurt, middag, grøt + most frukt og det hun event. er interessert i av vann?? Hun drikker ikke melk fra flaske/tutekopp/skje... Takknemlig for synspunkter her!!
aragon Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Melken er viktig for den inneholder alle de viktigste næringsstoffene som barna trenger(-D-vitamin), men de skal ikke ha mer enn ca 5dl i døgnet når de begynner å spise fast føde. Det gjelder jo selvsagt først og fremst de som gir MME, vanskeligere å kontrollere mengde ved amming. Jeg ville iallefal benyttet grøt som må blandes ut i melk hvis ikke annen melk gis og gitt vann vedsiden av måltidene.
inovember Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 Lurer også på dette! Jenta mi drikker heller ikke melk fra annet enn pupp...Slitsomt, ja! Ønsker gå bort fra nattamming og da blir det, som hos deg kun amming morgen og kveld, og det tilsvarer ikke 5-6 dl. Hun spiser i tillegg ikke grøt i det hele tatt, så får ingenting i seg der. Noen som har gode råd?
silje26*lykkelig mor til 2* Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 uff nå blei jeg skiiiiikkeli forvirra her,hvor bor dere hen? bor i kr.sand og her har alle jeg snakker med fått beskjed fra helsestasjon at de skal ha ca 1 liter med mme i døgnet (!) og da skal de i tillegg ha grøt,middag, pure/frukt.... vil jo bare si at det nytter ikke her i gården å presse alt det ned i lillemann ( 8 1/2 mnd ) er jo så utroli forskjellig man blir fortalt, ikke det at jeg henger meg så veldig opp i det heller men takk for at dere la det ut her for nå senker jeg litt skuldrene med den mme her i huset ihvertfall )))
nungo Skrevet 12. september 2008 #5 Skrevet 12. september 2008 Dette hadde jeg i grunnen ikek tenkt på som en problemsstilling. På min helsestasjon har de ikke sagt noe om det. Tulla vår er 8 måneder og ammes nå 3 ganger i døgnet + får grøt to ganger. Grøten inneholder jo en del melkepulver, selv om den blannes med vann. Om dere skal bort i to døgn vil jeg tro det holder om får et par grøtmåltider i døgnet. Det går også an og f.eks. blanet litt mme (jeg bruker gjerne det ferdigblannete) i middagen eller sammen med en most banan, avocado el.o. Har du forsøkt å la jenta di drikke av vannlig glass? Min vil kun drikke av glass (og pupp selvsagt) - nekter flaske, skje, tutekopp etc.
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 12. september 2008 #6 Skrevet 12. september 2008 Ca 400-450 ml mme. Ammer 2x dagen, men er vel mest for kosens skyld. Ellers alt fra 30-150 ml mme til maten..
Athina' Skrevet 12. september 2008 #7 Skrevet 12. september 2008 Fikk beskjed av HS at en baby på 8 mnd skal ha 6 dl mme(ammer ikke) i døgnet. Så overskrides det skal de ha vann eller som jeg gjør eplejuice utspedd med vann i forholdet 1/5 .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå