Gå til innhold

hvordan snu dette???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi spiser oftere og mer på natta enn på dagen! drevet med grøtinnføring i 1 mnd snart, uten hell..(det kommer seg vel etterhvert og setter min lit til at de skal hjelpe på nattesøvnen..) på dagen kan hun gå leenge uten mat, hun har jo spist seg opp om natta... prøver å ikke amme så mye men hu bærer seg noe veldig! uff en liten ond sirkel dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor gammel er hun da? Hvis hun ikke er glad i grøt, kan du jo prøve med grønnsaksmos, eller bare most potet blandet med litt olje eller melk. Hvis hun vil ha vann på flaske, kan du jo gi henne det siste gang hun våkner om natta så hun er litt sulten om morran. Kansje det smaker bedre med grøt da? Er jo mange grøttyper også med frukt osv. men du har antagelig prøvd flere typer...

Skrevet

Vi har akkurat samme problem hos oss! På natta holder han maks 2,5 time uten mat, men på dagen kan han lett gå 4 timer, noen ganger 5... i går spiste han 3 ganger i løpet av dagen, ved siste måltidet spiser han en halv porsjon grøt også. I natt spiste han 5 ganger... Har spist grøt i ca to uker, men vi øker sakte... Hvis jeg prøver å legge han til puppen før han ber om det selv på dagtid, så skriker han bare.

Han er 5 mnd. Har egentlig tenkt at jeg skal la det gå lenger og lenger mellom hvert måltid på natta, men jeg har rett og slett ikke orket enda... Jeg er så trøtt når jeg våkner på natta at jeg tenker, "orker ikke i natt, men skal skjerpe meg snart".. Håper vel egentlig at det skal hjelpe når han etterhvert får i seg mer grøt...

Skrevet

Samme her som hun over... Dytter gjerne for mer råd. Min datter er fire mnd og får grøt blandet med mme i flasken sin, men våkner hver tredde time uansett.. Har prøvd å gi henne vann på natten men da våkner hun skikkelig og er våken i en time før hun kanskje sovner igjen. Tenker også at jeg skal skjerpe meg og begynne nå.. men bare ikke i natt.

Skrevet

Ja det er akkurat sånn det er! "i morra skal vi ta tak i det.." blir akutt sliten iblant av dette..Hun er 6 mnd og vi har prøvd med grøt i snart 1 mnd, vil ikke ha i det hele tatt!..hun må jo ha noe annen mat snart. og hvis jeg legger henne til puppen ofte på dagen stritter hun fullstendig imot..men koser seg veeldig på natta da tydeligvis..

Skrevet

Jeg har vært borti samme greia selv. Blir en fryktelig ond sirkel, ja! Spørs om ikke du bør prøve å avvenne litt om natta. I stedet for å spise f.eks 3 ganger i løpet av natta, så prøve 2 eller 1 måltid?

La henne gråte noen minutter når hun våkner om natta, kanksje hun sovner igjen? Prøv å dra ut tiden mellom måltidene, slik at det kanskje kan bli to i stedet for tre måltid? Prøv å gi vann i stedet for melk om natta?

Men det er ikke særlig lett, nei.. Syns ikke at jeg fikk det til så godt selv (selv om jeg prøvde å følge mine egne råd her), men så gikk det seg til etter hvert, heldigvis. Nå spiser hun mye bedre om dagen, så da tåler hun å spise bare ett måltid om natta, og jeg tror vi snart skal kutte ut det også. Althea er straks 8 mnd nå.

Det gikk vel bedre fra 6-7 mnd alder tror jeg :)

Kan vel egentlig bare si lykke til!

Skrevet

takk for tips, får prøve ut litt! Men ja, heldigvis så går det meste seg til har jeg så langt erfart:) blir bare så frustrert når man er litt sliten, og hun ikke vil gå over til noe som helst av fast føde..får smøre meg med eeenda litt mer tålmodighet da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...