*lykkelig* Skrevet 12. september 2008 #1 Del Skrevet 12. september 2008 Etter å ha lest det grusomme innlegget om "juling" i barnehagen har jeg veldig lyst til å fortelle om den gode mottakelse og tilvenning i barnehagen vår. Sønnen vår er 14mnd og startet i Smedstadtoppen barnehage i august. Han var helt fra seg! Han skrek og hylte hele tiden, selvom vi gjorde alle de "riktige" tingene. Uten det fantastiske personalet der hadde jeg sluttet i jobben og blitt hjemme et år til. I løpet av den første uken fikk nok jeg flere klemmer enn sønnen min:) De tok seg sønnen min på en sånn måte som jeg ville gjort det selv når han er lei seg, og de ringte og holdt meg oppdatert i løpet av dagen. Vi hadde mest kontakt med en voksen, erfaren ansatt som sønnen min knyttet seg veldig til. Det tror jeg må være et råd til alle med barn som sliter veldig, finn en person i barnehagen som kan være en slags "overgangsmor"! Nå går det like greit å bli trøstet av alle. Den første uken var grusom, men jeg følte at det kom til å gå bra, mest pga de ansatte. I starten av den andre uken ble sønnen min veldig dårlig med hals-, øre-, og lungebetennelse. Da han skulle tilbake igjen etter denne perioden var jeg fryktelig nervøs, var på gråten hele tiden! Han hylskrek da jeg leverte han, det varte i ca 10 sekunder etter jeg gikk, også hadde han en super dag:) Sånn har de siste dagene vært for oss, bortsett fra idag, hvor han IKKE gråt da jeg gikk:) JIPPIII! Har det så godt inni meg her jeg sitter på jobb og skreiver innlegg, hehe:) Håper mange andre kan oppleve en sånn fin start på barnehage-livet! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138671208-herlig-tilvenning-i-smedstadtoppen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. september 2008 #2 Del Skrevet 15. september 2008 Så heldig der er! Så flott! Vi opplevde akkurat det motsatte i en annen barnehage i Oslo. Ingen brydde seg om barnet vårt, ingen kontaktperson å knytte seg til i begynnelsen. Er helt overbevist om at det er den gode tilvenningen som gjorde at det gikk bra med sønnen din så fort. Og med de gode holdningene klarer sikkert pseronalet å ivareta ham senere også, dersom han skulle ha noen dårlige dager. Vårt barn ble aldri trygg. Etter ett helt år var hun fortsatt utrygg i barnehagen. Personalet betyr alt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138671208-herlig-tilvenning-i-smedstadtoppen/#findComment-138689483 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå