meg & to små vampyrer Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Jeg skal gå på melkefri diett, mistanke om at jeg reagerer på dette. I første omgang skal alt med melk i utelukkes. Jeg bruker selv melk mest i te og kaffe, yoghurt i frokostblandinger og dressinger. Drikker aldri glass med melk. Bruker ikke melk i sauser osv heller. Noen som har tips til hva som er bra for mitt bruk?
solei Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Har bare erfaring med havremelk.Små kartonger med havremelk til pisking..fløte.Den bruker eg til fløtepoteter..sinnsykt god.
meg & to små vampyrer Skrevet 12. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2008 Havrefløte altså om man trenger krem eller fløtegratinerte poteter. Ok, takk for tipset. Kan jo hende disse tre ulike typene er bra til ulike formål også.
OsloMor Skrevet 12. september 2008 #5 Skrevet 12. september 2008 Etter å ha levd på melkefridiett noen år, så mener jeg følgende: Havremelk er best, gjerne den som ekstra beriket, fårs på Meny eller Icas egne. Soyais, er veldig godt, Erlet (som er palmefett) er en fullgod erstatning for krempløte og funker til alt av bakevare med pisket krem. Non stop og Bocca er uten melk, vafler og pannekaker blir kjempegodt med havremelk og taco funker som fu uten ost og rømme, hjemmelaget guaccamole lasses da på i mengder. Det blå smøret til Soft, er uten melk og fungerer i alt av kaker (ikke de som skal være sprø da) .Rismelk er nesten bare sukker og ingen næring, soyamelk er veldig godt i kaffe (jeg tåler ikke soya så godt og ikke barna mine heller) noe havremelk ikke er.
freebird Skrevet 12. september 2008 #6 Skrevet 12. september 2008 Jeg blir dårlig i magen av mye ren melk og har brukt havremelk de siste årene til frokostblanding osv. Den synes jeg er akkurat som skummetmelk, jeg merker ikke forskjell. Du kan også bruke eplejuice i noen frokosblandinger, de med masse fruktbiter. Jeg var veldig skeptisk, men det smakte faktisk godt! Fant tipset på en av pakkene, tror det var Axa gull eller frukt eller noe sånt. Ellers har jeg nå lært meg til å ikke bruke melk i teen. Nå synes jeg te med melk blir alt for søtt, før kunne jeg ikke fordra te uten melk. Rart hva man venner seg til. Lykke til med dietten!
FrøkenSprøken Skrevet 12. september 2008 #7 Skrevet 12. september 2008 Jeg synes alle disse melketypene smaker HØGG, så jeg unngår dem så langt som mulig, og holder meg da heller unna ting med melk i. Men nå er det laktosen jeg reagerer på, så jeg bruker bare laktoseredusert melk, og den er jo helt grei...
meg & to små vampyrer Skrevet 12. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 12. september 2008 Takk for tipsa! Alt det med sjokolade, is og kaker er litt undøvendig, siden jeg ikke liker det:) Liker ikke rømme eller å drikke melk heller, så slipper stor overgang der. Skal kjøpe soyamelk til kaffe og te og prøve havremelk til frokost jeg da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå