Gå til innhold

Far vil ikke være med på føden;(

Anbefalte innlegg

Kjæresten min har alltid sagt at han ikke vil være med på fødselen. Jeg har alltid trodd at det ville gå over når jeg ble gravid(planlagt graviditet), men i går spurte han hvem jeg skulle ha med på fødselen. JEg vil ikke ha med noen andre enn han. Det er bare merkelig, på alt annet så åstiller han opp 110 % for meg, men han har en eller annn fobi mot å være med på fødselen tror jeg.

Jeg vet jeg selvfølgelig må respektere det, men blir jo litt lei meg;(

Hvem ville dere ha tatt med?

Fortsetter under...

Kanskje han forandrer mening når han ser magen din vokser? Det kan jo hende han må venne seg til tanken og kanskje du må forklare han bedre hva som skjer der.. Kanskje han har lyst til å være der frem til pressriene, så går han ut? Så kommer han inn og ser når alt er ferdig? Hvis han støtter deg med alt annet, så kan jo det være en mulighet, for du føder jo ikke de føste timene...

Eller har du kanskje barn fra før, og han har nektet da også?

For noen er det normalt å ta med mora si, men jeg tror kanskje jeg ville tatt med ei av venninnene mine som har fødd før. Jenter vet jo hva jenter vil, og hvis de har vært i situasjonen før så kan de hjelpe deg...

Skjønner at du blir lei deg når han ikke vil være med på den begivenheten det er å sette et felles barn til verden. :( Men du gjør nok rett i å respektere ham, og hvem vet - kanskje han ombestemmer seg før mai? :)

Jeg ville tatt med min mor eller ei nær venninne, tror jeg. Dessuten ville jeg ha foreslått at kjæresten kunne bli med til sykehuset, og kanskje være sammen med meg ei stund, og så gått på gangen når han ikke syntes han taklet det lenger. Så kunne han jo kommet inn igjen etter at babyen var kommet til verden. På den måten kan dere dele mye av fødselen, selv om han kanskje ikke orker å være med på selve pressfasen.

Håper dere finner ut av det sammen! :)

Annonse

Jeg tror jeg ville tatt med en god veninne, eller den ene søsteren min. Nå har jeg ikke spurt samboern om han har tenkt å være med, men det regner jeg nesten med. Nekter han må jeg bare respektere det, selv om det vil være trist at han går glipp av noe så stort.

Slapp av, det er jo du siom skal gjøre jobben!!! Jeg hadde ikke med meg pappa da første kom for et år siden. Han satt på gangen og ventet, kom inn når alt var over. Ongen av oss angrer på det. jeg ville ikke ha han med, og han ville heller ikke.... Vet ikke om han vil være med i mai når neste kommer, men det er jeg som må presse, han kan ikke hjelpe.

Dummeste jeg har hørt.

En hystetisk mann kan gjør fødselen værre enn den trenger å være.

Mannen skal jo være der for å støtte å gjøre ting lettere. Skal ikke være den som føder som blir nødt til å roe ned mannen. Da blir han jo til mere bry enn hjelp.

Jeg synes du skal gi ham litt tid, men også gi uttrykk for hvor viktig det er for deg at han er med. Og uansett hva han synes om fødsler... hvis han vil ha dette barnet med deg, så burde han stille opp for din skyld... tenk på hva du er nødt til å gå igjennom.

Jeg tror ikke jeg hadde tatt med meg noen om ikke min sambo ville vært med. Det er for personlig for meg, rett og slett... jeg har et kjempebra forhold til mamma og gode venninner jeg kan snakke med alt om, men dette er for personlig for meg til å dele med andre enn sambo. Jeg har ikke spurt ham om å være med... det tar jeg som en selvfølge at han skal!

Han kan selvfølgelig ikke tvinges, men jeg synes far skal og har plikt til å være med på fødselen. Har du noe valg om å stille opp på føden???

Jeg ville følt meg sviktet på aller verste måte hvis faren ikke støttet meg under fødselen.

Men det er jo noe han har sagt hele tiden, høres det ut som?

Kanskje han forandrer mening under svangerskapet? Du bør prøve å få han med på svangerskapskontroller og UL!

Har du et godt forhold til din mor, bør du ta henne med. Er veldig glad i mamma selv, men kunne ikke tenke meg å ha henne der under fødselen.. Jeg har det nok som deg, det er barnefar som skal være med...

Jeg forstår du blir lei deg, men samtidig må du se det fra hans synspunkt og. Det kan faktisk være veldig traumatisk for en mann å være med på. Jeg hadde med samboeren første gang og syntes det var fint å ha han der da det gikk ganske lang tid, og det var greit å ha selskap mellom veeene. Andre gang rakk han ikke å komme og da gikk det så fort at jeg la egentlig ikke merke til at han ikke var der. Jeg kunne ikke tenkt å ha med meg noen andre jeg heller, synes det holder med personellet på sykehuset. De vet jo hva de holder på med og syntes de var god støtte hele veien.

Dette er jo noe du kan ta opp med jordmor når det nærmer seg fødsel.

• 4 uker senere...

Annonse

hei. jeg forstår han faktisk veldig godt jeg. hvis jeg kunne velge ville jeg helst ikke vært med på fødselen selv heller.. hehe. nei jeg skjønner at du er litt lei deg, men tenk heller på alt det ekle han slipper å se. og tenk om han skulle endre hele sitt syn på sex og på deg senere om han fikk se for mye. kan hende han endrer mening og blir med til syvende og sist også da så klart. men hvis han absolutt ikke vil ville jeg spurt ei venninne som kanskje alt har fått barn eller ei nær søster eller noe. uansett må du ha lykke til og den søte lille rosina kommer ut enten han er der eller ikke ;)

Ei god venninne kanskje, en som har født før?

Skjønner godt du er skuffa, men samtidig har du fått det fortalt fra dere planla barn og sånn sett har han jo gjort det på en ærlig måte dersom han er helt mot å være med.. Hva synes han om å være med men være på gangen og vente f.eks, bare sånn for å stille opp? Har han lyst til å være med på en time hos noen og kanskje snakke om hva han er redd for ved å være med på fødselen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...