-Bobsi Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Er det noen som bruker slike for å premiere barna for god oppførsel, utførte oppgaver eller lignende? Fungerer det? Jeg setter pris på å høre om positive eller negative erfaringer på dette området. Finnes det forresten noe godt navn på norsk for slike? Jeg tenkte på belønningsplansje, men dere har kanskje andre gode ideer. Jeg finner mange å laste ned på engelske sider, men ikke noe bra på norsk.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Vi har kopiert noe barnehagen bruker. De barna som klarer å gå på do får smileansikt tegnet ned på et ark man henger på veggen. Belønningskjemaet trenger ikke være mer komplisert enn det. Min gutt får et smileansikt for hver gang han spiser opp middagen. Dette fungerer helt fantastisk for oss. Gutten min er såååå stolt når han får et smileansikt. Ekstra stas er det når mamma tegner briller på smileansiktet eller lager ekstra store øyner:) Gulroten er lørdagsgodt og kanskje en ting attåt. Jeg gir som regel da noe han skulle hatt uansett. F.eks. sokker, en bok som har kommet fra bokklubben, ny lue eller en tannkost.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 Har du sett på SOS Barnevakten? Digger det programmet Der bruker de sånne reward charts i alle situasjoner - hvor du feks flytter en figur en og en plass hver gang du har hjulpet til eller vært ekstra snill, også må du gå en plass tilbake hvis du har vært ulydig eller slem osv. Når de har klart å komme til enden får de en liten belønning, eller hos litt større barn så får de bestemme noe å gjøre sammen med mamma eller pappa - tegne eller lese en bok osv. Virker som søren der hvertfall! Har også sett at de har samlet på små baller eller sånt som de putter i en krukke, og når de ha klart et visst antall bytter de dem inn i noe av det jeg nevnte over.. I begge tilfellene begynner man j på nytt når man har fått belønning da..
*kaisa* Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Jenta mi på 2 1/2 har ikke vært veldig motovert for å gå på potta, og ville hellst ha på bleie. Vi begynte med klistremerker når hun tisset på potta og ett "stort" klistremerke om hun bæsjer. Nå løper hun på potta, og blir SÅÅ stolt når hun får klistremerke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå