Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

..ja er et lite hurra for meg idag-har tatt første steget og bestilt legetime o.l. for og komme igang med prosessen med og reise til Danmark etterhvert:DSpennende:DHar snakka litt med NAV siste dagene og funnet ut at jeg greier meg fint....:DEneste jeg lurer på er hvordan det er med barnebidrag...får vi som er single det eller?:DTakknemlig for svar....send meg gjerne en PM om det er flere som er i startfasen da...kan vi glede oss sammen......:D

Vi høres-definitivt:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen og lykke til!

Barnebidrag regner de ut i fra lønnen din, du finner satsene på www.nav.no ( siden du har snakket med nav om det, regner jeg ikke med at du tjener over maks beløpet) + at du for dobbelt barnebidrag.

Du vil også få fordeller med hensyn til barnehageplass.

Håper du får en fin tur på veien mot å bli mor, lykke til!

Gå gjerne inn på bloggen min å se på min kronglete vei mot målet.

Du begnner å lese helt nederst.

Skrevet

Ja, du får barnbidrag eller bidragsforskudd som NAV kaller det som enslig forsørger. Det er 1320,- i måneden. Du får også dobbel barnetrygd når du er aleneforsørger. Tror det er cirka 970,- som er satsen for ett barn nå.

Leste nettopp at det er kommet nytt forslag om at ikke aleneforeldre skal prioriteres i barnehagekø fra 01.01.09. Veldig synd om det går igjennom.

Skrevet

...tusen takk:D

Nja....er ganske i start fasen men tror jeg bestiller meg en time på NAV ganske snart.....:DTjener vel ganske greit egentlig...men tenkte at jeg fikk bare minste siden jeg ikke har en pappa som er og beregne?:PHmm...

Hva er maksbeløpet da....og den saken der?:P

Jeg kikker nok på bloggen din ja......tusen takk igjen:DKjekt!!

Skrevet

Bidragsforskudd får du ikke dersom du tjener over 6G - kun barnetrygd for ekstra barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...