Single33 Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 ..ja er et lite hurra for meg idag-har tatt første steget og bestilt legetime o.l. for og komme igang med prosessen med og reise til Danmark etterhvert:DSpennende:DHar snakka litt med NAV siste dagene og funnet ut at jeg greier meg fint....:DEneste jeg lurer på er hvordan det er med barnebidrag...får vi som er single det eller?:DTakknemlig for svar....send meg gjerne en PM om det er flere som er i startfasen da...kan vi glede oss sammen...... Vi høres-definitivt:D
Tjorven1 Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Velkommen og lykke til! Barnebidrag regner de ut i fra lønnen din, du finner satsene på www.nav.no ( siden du har snakket med nav om det, regner jeg ikke med at du tjener over maks beløpet) + at du for dobbelt barnebidrag. Du vil også få fordeller med hensyn til barnehageplass. Håper du får en fin tur på veien mot å bli mor, lykke til! Gå gjerne inn på bloggen min å se på min kronglete vei mot målet. Du begnner å lese helt nederst.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 Ja, du får barnbidrag eller bidragsforskudd som NAV kaller det som enslig forsørger. Det er 1320,- i måneden. Du får også dobbel barnetrygd når du er aleneforsørger. Tror det er cirka 970,- som er satsen for ett barn nå. Leste nettopp at det er kommet nytt forslag om at ikke aleneforeldre skal prioriteres i barnehagekø fra 01.01.09. Veldig synd om det går igjennom.
Single33 Skrevet 12. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. september 2008 ...tusen takk:D Nja....er ganske i start fasen men tror jeg bestiller meg en time på NAV ganske snart.....:DTjener vel ganske greit egentlig...men tenkte at jeg fikk bare minste siden jeg ikke har en pappa som er og beregne?:PHmm... Hva er maksbeløpet da....og den saken der? Jeg kikker nok på bloggen din ja......tusen takk igjen:DKjekt!!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #5 Skrevet 13. september 2008 Bidragsforskudd får du ikke dersom du tjener over 6G - kun barnetrygd for ekstra barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå