Trollemor** Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 Jeg har lyst å kalle datteren min for **Ella Olivia**. Da blir hun oppkalt etter sin farmor, morfar og oldemor, men samboeren min synes Olivia er maskulint, knytter det til "skipperen" (noe som vel må være litt gammeldags nå??) og tror hun kan bli mobbet for dette navnet. Jeg synes begge kjempeflotte navn som passer fint sammen!! Hva synes dere??
Gjest Skrevet 11. september 2008 #2 Skrevet 11. september 2008 Enig med deg. Olivia er et flott navn! Skipperen er en morsom figur, men ikke særlig aktuell. Skal man være redd for at alle navn som er brukt i en eller annen sammenheng, er mobbenavn, blir det ikke mange igjen.
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 Syns ikke det høres ut som mobbenavn. Jeg har aldri lest skippern heller da og tror ikke så mange av den oppvoksende slekt har det heller.....
Gjest Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Jeg syns både Ella og Olivia er nydelige navn, har selv ei datter som heter Ella. Syns absolutt ikke Olivia er et mobbenavn, det er heller ikke maskulint. Jeg har sett veldig lite til Skipper'n i min oppvekst, så ville ikke bekymret meg for at alle kommer til å få den assosiasjonen.
Vannmann35 Skrevet 12. september 2008 #5 Skrevet 12. september 2008 Olivia tipper jeg vil komme inn på Navnetoppen neste gang, eller gangen etter det. Vet om en liten Olivia, og hører navnet ofte nevnt her inne. Olivia er jo også likt Oliver, som allerede er på navnetoppen. Tror med andre ord ikke det er et mobbenavn. Synes Ella Olivia var pent, men er ikke så glad i to a-endelser etter hverandre, blir litt tungt.
Trollemor** Skrevet 12. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. september 2008 Tusen takk for svar!! Noen flere? Trenger masse svar slik at jeg kan vise samboeren min at han tar feil....
Bare meg... Skrevet 12. september 2008 #7 Skrevet 12. september 2008 Hvis man virkelig vil finne noe kan man sikkert mobbe de fleste navn. Tror ikke dette blir noe problem! Synes det er fint! (c:
Synnøve_Solbakken Skrevet 12. september 2008 #8 Skrevet 12. september 2008 Olivia er ikke et mobbenavn! Dagens unger er ikke så inni Skipper'n heller. Hadde glatt brukt Olivia Og nei, det er ikke makulint
Krissy78 Skrevet 12. september 2008 #9 Skrevet 12. september 2008 Jeg synes at Olivia er KJEMPEFINT!! :-)
sonne Skrevet 12. september 2008 #10 Skrevet 12. september 2008 Jeg synes Olivia er et fint navn. Virker også som det er et navn som er i ferd med å jobbe seg oppover på navnelistene, så det er ikke sikkert det blri så uvanlig framover. Jeg ville derfor ikke bekymret meg for mobbing. Jeg synes ikke det er maskulint. Ella er kjempefint og hvis du vil ha mellomnavn synes jeg Olivia passet bra.
Gjest Skrevet 12. september 2008 #11 Skrevet 12. september 2008 Ella Olivia er bare fantastisk vakkert, ikke mobbenavn at all :-) Jeg vurderer begge navnene om nurket i magen er jente Utrolig pent navn! Og Skipper'n er glatt glemt blant dagens unger!
huldra87 Skrevet 14. september 2008 #12 Skrevet 14. september 2008 Nei nei, Olivia er da ikke et mobbenavn? Det er kjempefint! Og Ella Olivia var en fin kombinasjon.
grace&hope Skrevet 14. september 2008 #13 Skrevet 14. september 2008 Ser ingen grunn til at det skal være et mobbenavn. Ella Olivia klang fint:-)
@nne-b :) Skrevet 14. september 2008 #14 Skrevet 14. september 2008 Synes heller ikke at Olivia er et mobbenavn. Faktisk favorittnavnet mitt, og det skal jenta mi hete, hvis det blir jente da Ella Olivia var forresten helt nydelig sammen!! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå