*Rutletutt* Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 Milla på 13 mnd har jo såvidt begynt med yoghurt og melk. Hun har spist yoghurt en stund og da hun spiste dette regelemssig merket jeg at hun fikk endel utslett i ansiktet, rundt munnen - små prikker på en måte. Da jeg hadde en yohurt-pause gikk de vekk. Nå har hun begynt i bhg og får yghurt der + drikker melk - men hun ble skikkelig prikkete i ansiktet! Nå har vi blitt enige med bhg å kutte ut melkeprodukter (men fremdeles få mat som er melk i, som leverpostei, tomatsuppe ol) en stund og se om det gikk vekk - etter bare to dager er det nesten vekke.....kan dette være melkeallergi på noen måte? Ser ikke ut som om hun reagerer på annen måte i såfall, men det kan vel være lurt å holde henne borte fra melk likevel, eller? Bør jeg få tatt en test hos legen for å være sikker kanskje?
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 11. september 2008 #2 Skrevet 11. september 2008 Høres ut som det samme som vi opplevde med melkeintoleranse. Hun reagerer ikke på mat med melk i, men ren kumelk (og mme som ikke var fra apoteket tidligere) Hun tåler gradvis mer, og nå får hun vanlig mme fra butikk og yoghurt. Måtte trappe opp fra en skje yoghurt innimellom til å nå kunne spise det selv (vi "deler" som regel en litago om dagen). Ser av og til antydninger til utslett i kinnene og på overkroppen, men ikke på langt nær så hissig som det var da hun rundet året. Ville testet for allergi uansett, men om det er intoleranse må hun bare tilvennes sakte. Er verd å forsøke det, iallefall om hun ikke reagerer på mat med melk i sånn ellers. Legen så straks på utslettet (hissig tørt utslett som klødde fælt) at det var intoleranse. Hydrokortison hjalp veldig godt mot det.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 Høres dessverre slik ut ja. Det samme skjedde her og. Ta en tur til legen du.
*Rutletutt* Skrevet 14. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. september 2008 Takk for svar! Ja, det blir nok en tur til legen for å skjekke. Hennes utslett har ikke plaget henne, virker det som - så det høres ikke helt likt ut...men kanskje det er grader av intoleranse...?
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 14. september 2008 #5 Skrevet 14. september 2008 Det hissige kløende utslettet fikk hun da jeg gav henne ren h-melk første gang. av yoghurt og andre melkeprodukter har hun ikke fått samme grad av plager. Høres veldig likt ut...
Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 14. september 2008 #6 Skrevet 14. september 2008 Slik har det vært med lillegutt også, og han sov i tillegg veldig dårlig på natta før vi "oppdaget" det. (Urolig i kroppen) Synes å huske at dere også slet litt med det, Rutletutt? Eller husker jeg helt feil nå?
*Rutletutt* Skrevet 15. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. september 2008 Stemmer det - hun hadde kolikk de første mnd og vi slet veldig med søvnen de første 6 mnd...men det går mye bedre nå. Men hun kan fremdeles plutselig våkne og hyle på nettene uten at vi helt skjønner hvorfor....hun sover dessuten ganske urolig (våkner ikke nødvendigvis, men ligger og vrir seg mye). Prøvde å kutte ut melk selv mens kolikken stod på, men det hadde ingen virkning - og det ser ikke ut som om hun plages med magen når hun får melkeprodukter....men kan jo være andre ting som plager. Burde jeg også holde meg unna melkeprodukter - ammer enda....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå