Anonym bruker Skrevet 11. september 2008 #1 Del Skrevet 11. september 2008 Det er så mange sammenligninger mellom OTH/EasyWalker/TFK men hva med Phil&teds. Kan dette være et alternativ for en som er ute etter en god trehjuling?( trenger ikke søskenfunksjonen.) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138669261-oth-vs-philteds/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
LegallyBlond Skrevet 11. september 2008 #2 Del Skrevet 11. september 2008 Phil and teds er en veldig god vogn. Den har god trillekomfort, veldig lang rygg, den er lett og den er stabil. MEN den er etter min mening ikke like god som oth, ikke når det gjelder trillekomfort og iallefall ikke når det gjelder hvor praktisk/enkel den er i bruk. Nå er ryggreguleringen på den nye modellen Vibe blitt bedre, men på e3 og sport er ryggen utrolig vanskelig å få opp mens barnet sitter i vognen. Er barnet litt stort er det nesten umulig... Irriterte meg grønn på den ryggjusteringen (ned går veldig greit, er opp som var problemet). Men her har Vibe som sagt forbedringer. Den har også en åpning mellom kalesjen og ryggen når ryggen er nede. Sånn må det være for at den skal fungere som søskenvogn. Og når babyen er liten er det supert, for det gir en veldig god oversikt over barnet. Så selv om vognen er forovervendt ser du barnet hele tiden når du har på det gjennomsiktige trekket. Problemet er at det følger med to trekk, ett som er vanntett og vindtett men i gjennomsiktig plast. Det blir derfor veldig lyst inne i vognen. Man får også med en mørk netting. Det gjør vognen mørkere + luftig og fin sommertid, men dette trekket er ikke vindtett/vanntett og fungerer derfor dårlig når det blåser mye (noe det gjør ofte her hvor vi bor). Når vognen står i ro ett vindtett sted er det jo supert med luftingen, så sånn sett er den jo god. Men det er jo ikke alltid barnet skal sove ett sted uten vind... Så er det litt slitsomt å bytte og feste trekket i lengden... Er du flink og sy skal de tikke være ett problem å sy ett trekk som fungerer fint, og kan stå på vognen fast, så om du ellers liker vognen så er det mulig å gjøre den litt enklere i bruk! Sammenslåingsmekanismen er ganske lik oth sin, den er veldig enkel å slå opp/sammen. P&T er også noe kortere enn oth sammenlagt. Phil and teds er altså en god vogn på mange måter, og den er super som søskenvogn. Som enkeltvogn er jeg likevel ikke i tvil om at jeg hadde gått for oth. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138669261-oth-vs-philteds/#findComment-138670123 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå