Gjest Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 Hvordan synes dere det fungerer med familie, barn og hus? Hvor mange nattevakter jobber dere i mnd? Lønn?
hEiSvEiS Skrevet 11. september 2008 #2 Skrevet 11. september 2008 Syntes det fungerer helt topp! Det avhenger jo selvsagt at du klarer å snu døgnet uten alt for mye søvn :-) Også avhenger det av at du får til å sove når du kommer hjem. Jeg jobber ca 7-8 netter fast i mnd, og supplerer med ekstravakter. Har vel rundt 18-19000 utbetalt i mnd. Er sykepleier.
Gjest Skrevet 11. september 2008 #3 Skrevet 11. september 2008 Ok, det er jo bra da:-) Hvor mye er egentlig 7-8 netter fast i stillingsprosent? Jeg har ingen problemer med å snu døgnet tror jeg, kan nemlig sove når som helst bare jeg ligger i senga mi. Dette er snakk om å jobbe i døgnåpen bensinstasjon da. Rett og slett for å kunne ha muligheten til å være tilstede for barna mine på dagtid og slippe å ha lillemann på 1 år i bhg hver dag og lange dager..
hEiSvEiS Skrevet 11. september 2008 #4 Skrevet 11. september 2008 Det tilsvarer ca 50 % stilling. (om man jobber 9,5 t) Jeg jobber kun natt, og har hatt mye glede av det. Mini slipper som sagt lange barnehagedager og kan han flere dager fri i uken :-)
Mrs. Kaizer Skrevet 11. september 2008 #5 Skrevet 11. september 2008 Jeg har nettopp begynt som nattevakt for å få bedre tid hjemme. Har ikke hatt så mange vakter ennå, men til nå fungerer det kjempebra. Har mye fri og får gjort mye husarbeid på dagtid mens gutta`boys er i barnehagen. Ikke blir det lange dager for de i bhg heller. Har ettermiddagene fri, så jeg kan følge opp på fritidsaktiviteter. Jeg jobber i 60% stilling og det er 14 netter på 6 uker. I helsevesenet, er utdanna omsorgsarbeider. Får utbetalt ca 14000 kr i mnd, som faktisk er 1000 kr mer enn 80% dag/aften, som jeg jobbet før.
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 12. september 2008 #6 Skrevet 12. september 2008 jeg jobber 60% natt og har utbet 15000kr ( e skatt, forsikringer osv)uten extravakter. 9 vakter i mnd / altså pr 4 uker hos oss, og hver 4 helg. (ønsketurnus) Jobber fra 2200-0730 og er som regel hjemme 0745 om morgenen. Sliter litt me å sove innimellom, og blir ofte trøtt men har nå holdt ut i 14 mnd nå. Friperiodene er det som gjør at jeg gidder. Hærlig å plutselig ha 7-9 dager fri i strekk i løpet av en mnd
shanty73 Skrevet 12. september 2008 #7 Skrevet 12. september 2008 Jeg jobber hvilende nattevakter (sover ca 6 -7) og stortrives med det. Jobber 42 % og har utbetalt 9000. Dette betyr at når jeg kommer hjem trenger jeg ikke å sove. Jeg har nå etter bh start for minsten, tatt to dager fast i skolen også noe som gjør at jeg har 80 % stilling tilsammen og tre hele fridager i uka. To av disse er ungene hjemme med meg og da koser vi oss.
S.J.E.F.E.N Skrevet 12. september 2008 #8 Skrevet 12. september 2008 Jobbet 100%natt på benisnstasjon tidligere det gikk greit den første tiden men etter noen mnd ble jeg veldig ustabil i humøret og sliten på en psykisk måte fikk hetetokter og ble rett og slett syk så det var ikke noe for meg. Men jeg jobbet jo 6netter etterhverandre også 8fri så 6netter osv hadde sikkert taklet 4netter bra for det var de 2 siste som "ødela" meg. Men jeg tror egentlig ikke alle passer til å jobbe natta. Søstra mi elsker å jobbe natta og hun sliter ikke med noen ting hun jobber 100%natt på sykehjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå