HelenFlores Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 Lille jenten min på 4 1/2 måned hater å bade, og jeg sliter skikkelig med ryggen for hun begynner å bli tung, så jeg kjøpte en badestol fra bebe confort (eller noe sånt) men den er jo helt ubrukelig!! Hun blir sittende sammenkrøket og ser vettskremt ut, og begynner så å skrike etter tre min. Noen som har råd til hva vi kan finne på? Prøvde i dag å legge henne på ryggen i baljen, med veldig lite vann selvsagt, og det såg ut til at hun koste seg i ca tre min til så kom "lurven". What to do??
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 11. september 2008 #2 Skrevet 11. september 2008 Hm, klarer du å finne ut hva som gjør henne slik?? Blir hun fort utrygg i andre situasjoner?? Du kan jo prøve å dusje sammen med henne, for å ufarliggjøre vannet- se hva som skjer da.. Eller har hun blitt slik nå i det siste? Er hun veldig trøtt når hun bades?? Det kan jo bare være en liten fase hun er i.. Vi har samme badestol, kjøpt på Reflex, og det hjalp veldig for min rygg, lillegutt storkoser seg der, selv om han nå begynner å bli litt stor for den.. Har dere prøvd babysvømming? Etter at vi begynte der, koser han seg enda mer i badebalja, plasker og står på
Zitro Skrevet 11. september 2008 #3 Skrevet 11. september 2008 Prøv igjen, men pass på å ta henne opp før hun bli sinna. Da vil hun kanskje begynne å forbinde badingen med noe positivt isteden for sinne hver gang... etterhvert kan du sikkert få badet henne lenger og lenger, men det gjør ikke noe om det bare blir et minutt i vannet de første gangen. Min hatet å bade rundt 2 mnd alder, men det gikk over tilslutt :-)
Gjest Skrevet 11. september 2008 #4 Skrevet 11. september 2008 Jenta vår var helt hysterisk de første mnd da vi skulle bade henne, helt til hun fikk en vaskeklut å holde på, da var det plutselig ikke skummelt lengre Hun dillet og spiste på den, og livet var helt greit. Et annet tips kan være å legge en våt klut over magen, da blir liksom verden litt mindre... Kanskje det bare gjelder de helt små babyene, men vert å prøve. Det er så ille når de blir så redde av å bade, når man ellers hører om babyer som elsker det! Lykke til!
HelenFlores Skrevet 11. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. september 2008 Vet du? Det der var sikkert en kjempe idé! for ser litt av problemet er at hun føler seg utrygg som dere nevner, slenger armene ut og spenner hele kroppen så kanskje det føles tryggere med en håndduk å "holde seg fast i" Hun er veldig skvetten i andre situasjoner også, og "fallrefleksen" setter inn titt og ofte. Ja, hadde vært så kjekt om badet kunne bli en koselig del av kveldsrutinene, i steden for en skrekkoplevelse ett par dager i uken! Tror ikke det er selve vannet som er skummelt lenger, for i dag tok jeg vann i baljen etter jeg hadde lagt henne nedi for å teste det og det virket som om hun likte det når jeg rettet vannet mot magen hennes:) Har ikke prøvd babysvømming nei, men det er kanskje en idé det også Nei, vi får prøve igjen i morgen, og se om ikke vaskekluten gjør susen;) Takker for råd allesammen.. Ha en fin kveld videre...
*Mamma-i-Mars* Skrevet 11. september 2008 #6 Skrevet 11. september 2008 gutten her helder likte ikke bade elelr liker det vel ikke enda, men har vanlig badekar, legger en handuk i øveste enden...så legger jeg hode ned på den, å da slipper jeg å holde hn.. er 6 mnd..da slipper du ødelegge ryggen =)
HelenFlores Skrevet 11. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. september 2008 ikke dumt:) skal teste det også..
mathildes mamma Skrevet 11. september 2008 #8 Skrevet 11. september 2008 Vår tulle ville heller ikke bades (i balje eller badestol) før vi kjøpte tummy tub. Nå elsker hun det. MEN: jeg kan ikke bade henne på ettermiddagen/kvelden, da er det bare skrik. Om morgenen/formiddagen koser hun seg skikkelig. Jeg vet ikke om du har prøvd tummy tub, eller om den badestolen din likner, men det er jo et tips. Hun liker også å holde i en badeleke.
Mamma med spire Skrevet 11. september 2008 #9 Skrevet 11. september 2008 min gutt hater også å bade!!virkelig hater det!! det var et ramaskrik uten like hver gang!! Men vi har begynt å dusje å det elsker han!! ler å prater hele tiden:)
mai mammaen til to Skrevet 12. september 2008 #10 Skrevet 12. september 2008 rart at hun ikke liker den badestolen da.. begge mine barn har likt den kjempe godt. de ligger kjempe behagelig. er det kanskje noen innstillinger på den? at den blir for bratt eller noe? ellers så er det sikkert lurt å ta det rolig. bade korte perioder osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå