Gå til innhold

Foreldrepenger til far..(samme som på 3.trimester)

Anbefalte innlegg

Sitter endelig med papirene..kanskje påtide..31 uker idag:S

Far tar ut 29 uker med 100% lønn,siden jeg er 100% student, + engangsstønad til meg. Han skal da ta ut tidskonto (jobbe ihvertfall 1 dag i uken under de ukene) slik at jeg får fødselstipend.

1) Han har kun krav på de 29 ukene ,og jeg 3 uker før og 6 uker etter fødsel?

2) Kan han overføre noen av ferieukene til neste år?

3) punkt 4.12: " Betaler arbeidsgiveren lønn under permisjonen ?".

Er det ikke vanlig at det er nav som betaler de 29 ukene??

Arbeidsgiver må vel betale for den dagen i uken han er på jobb?

4) Må jeg legge med dokumenter på at jeg er student?

5) Punkt 2.1 : "Hvem gjelder kravet for? ", jeg skrev begge, siden jeg har rett på engangsstønaden, og han foreldrepengene. Det blir rett ja?

Dro innom nav, men der stengte de selvsagt kl 1430..juhu:)

Fortsetter under...

1) Han har kun krav på de 29 ukene ja, fedrekvoten på 6 uker faller fra og de 3+6 ukene før og etter fødsel må du ta ut (29+6+9 = 44 uker = full permisjon med 100%)

2) Hvis jeg ikke tar helt feil så kan man overføre 10 dager til neste år.

3) Endel arbeidsgivere betaler ut lønnen som vanlig og får tilbakebetalt summen fra NAV, dette er opp til hver enkelt arbeidsgiver. (Når arbeidsgiver utbetaler lønn under permisjon får man som oftest fulle feriepenger året etter - når NAV utbetaler pengene så får man kun feriepenger for de første 12 ukene).

4) Ja, du må dokumentere at du er student og at du kun kommer til å ta ut permisjon i 3+6 uker - det brevet du får fra studiestedet etter at du har søkt om permisjon der holder.

5) Stemmer at du skal si begge (og under "permisjonsstart" så skriv Far: går ut i permisjon etter 6 uker etter fødsel - det fikk jeg beskjed om).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...