Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som vet/ har en oversikt over normale HCG-verdier? Jeg tok en blodprøve i går (14 dager etter innsetting av 2 egg), den var på 290.

Skal ta ny blodprøve i morgen, spennende...

Noen som kan dette? Jeg har ikke peiling på disse verdiene!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var noen som skrev inn en sånn liste for litt siden, men nå finner jeg den ikke igjen. Husker ikke hvem som kom med den heller.

Men jeg lurer på en ting: hvorfor skal du ta en blodprøve til? Jeg snakket med rikshospitalet i stad og fikk beskjed om at prøven min var positiv. Hun sa at det var en bra prøve, men hun sa ikke hvor mye hcg det var snakk om. Jeg tenkte ikke på å spørre heller, var bare så glad. Jeg spurte om det var noe mer som skulle skje, men det var det ikke før UL om fire uker. Jeg ser det er mange her inne som tar flere blodprøver. Er det bare en ulikhet mellom klinikker tro?

Skrevet

Hei Raspberry!

Jeg skal ta en blodprøve til for å se at HCG-verdien stiger. Den skal visstnok bortimot doble seg annenhver dag?! Det er jeg som har bedt om det selv. Hausken sa at det holdt lenge med graviditetstest (3 stk.. :). Jeg er derimot litt engstelig da jeg hadde en graviditet utenfor livmoren i 2001. Det er mest for "sjelefreden" at jeg gjør det.

Skal til ultralyd om 3 uker (ikke fått time ennå, men det er planen).

Det er nok ellers en del ulikheter mellom klinikkene ja! Både ang. medisiner osv.

Gratulerer med positiv blodprøve du også! :)

Skrevet

Hei Turbotrollet!

Takk for link. Jeg skal inn å se litt på den da!

Skrevet

En annen link er

www.betabase.info

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...