***Tingeling**** Skrevet 11. september 2008 #1 Del Skrevet 11. september 2008 Jeg jobber med VELDIG utagerende barn, og i dag fikk den mest utagerende nesten slått meg i magen, jeg rakk å ta tak i h*n først. Men tenk om jeg ikke rakk det??? og han kastet ting etter magen, så jeg fikk hentet rektor slik at jeg slapp å stå der inne med h*n. Etter på begynte jeg å gråte, pga det var en sånn psykiskstressende situasjon så jeg orket rett og slett ikke mere Burde jeg sykemelde meg en stund for å ikke påføre barnet i magen noen skader??? Jeg får litt dårlig samvittighet, er jo ikke syk, men redd for barnet i magen. Hva mener dere???? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138667182-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
pærebanan Skrevet 12. september 2008 #2 Del Skrevet 12. september 2008 Heia Jeg hadde tilsvarende jobb som deg i forrige svangerskap, bare at dette var på lukket avdeling på et psykiatrisk sykehus med masse utagering. Syntes det da var pyton og jobbe i "miljøet" hvor pasientene var, og sleit med dårlig samvittighet... ikke kjekt!! Du har jo tross alt en dyrebar vekt å bære på.. Men jeg synes ikke at dette gir grunn til lengre sykemelding i første omgang. Du burde ta en prat med arbeidsgiver for å få tilrettelagt arbeidsoppgavene slik at du ikke har ansvar for denne eleven. På de aller fleste arbeidsplassene vil dette la seg gjøre. Det kommer nå nye sykemeldingsblanketter hvor du skal ta med det ene arket tilbake til din arbeidsgiver for å diskutere tilrettelegging. Fokuset er både arbeidstid og relevante arbeidsoppgaver... Dette skal tilbake til NAV. Dersom det er IA-bedrift, noe som jeg tror det er, så vil også arbeidsgiver få tilretteleggingstilskudd samt kan få fritak for noen andre kostnader jeg ikke husker hva er. Ønsker deg lykke til og håper du kommer frem til en løsning som er høvelig for deg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138667182-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/#findComment-138677000 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrsMilla Skrevet 28. oktober 2008 #3 Del Skrevet 28. oktober 2008 Tips: Arbeidgiveren må (som tidligere nevnt) tilrettelegge arbeidmiljøet ditt. altså skal du ikke håndtere slike potensielle farlige situasjoner siden det er en reell fare for barnet ditt. Om arbeidsgiveren din ikke kan tilrettelegge for deg, må du ta en prat med lege og arbeidsgiver, for da må du nesten ut i svangerskapspenger - siden arbeidssituasjonen din er farlig for barnet ditt skal du være kvalifisert til det. Altså ikke sykemeldt, men i jobb uten å være på jobb... Ikke ha dårlig samvittighet - barnet ditt er viktigere enn at du holder ut for å være "flink pike". Og du gjør riktig i å prioritere barnet i denne situasjonen. Altså ingen farlige situasjoner fra nå av! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138667182-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/#findComment-138999012 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå