PinkeyWinkey-FØDEKLAR<3 Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 hva er vanlig? ta i utgangspunkt etter middagen, når selve festen begynner og alle er på flaska... til 45 personer! hvis vi skal ha øl, sprit og vin... hvor mye av hver??? (skal gifte meg jeg! wææææ!!!)
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 11. september 2008 #2 Skrevet 11. september 2008 Grattis og velkommen i gjengen:) Når skal det stå? Vi skal ha det på et hotell så jeg vet ikke hva de regner. Men jeg tror du kan gå til vinmonopolet så ha de litt kontroll på sånt:) + at om du handler der kan du levere tilbake det som er uåpnet etterpå så du ikke sitter igjen med masse. Du kan jo se litt inne på bryllupsdebatten så finnes det sikkert noen tråder om dette! Lykke til!
PinkeyWinkey-FØDEKLAR<3 Skrevet 11. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2008 Takk for det! det er allerede 22 nov!! så wæææ igjen!!
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 11. september 2008 #4 Skrevet 11. september 2008 Ja da må jeg også faktisk si wææææææ! på dine veiene!! ååå så spennende!
Eline på vei med nummer to Skrevet 11. september 2008 #5 Skrevet 11. september 2008 Gratulerer Det er ikke så enkelt å vite... kommer jo an på hvor mye gjestene deres bruker å drikke Til middag regner man rundt 1 flaske pr gjest (gjerne fordelt på 1 glass hvitvin til forrett, 3 glass rødvin til hovedrett og 1 glass dessertvin - husk at middagen varer en stund og det er mange skåler). I tillegg kan det være greit å kjøpe inn noe øl til de som ikke drikker vin. Hvis du skal ha kaffe avec så er dette et glass pr pers, en cognac/likør er 4 cl - på en vanlig 700ml flaske så er dette 17,5 drink pr flaske. Jeg ville regnet med 15 drinker pr flaske, så da trenger dere 3 flasker (feks 2 cognac og 1 likør) til kaffe avec. Etter middagen... Vel, pr flaske sprit er det også ca 15 drinker. En flaske rødvin gir 5 glass mens en flaske hvitvin 6 glass (20/24 glass i en 3-liters kartong). Det blir fort gjetting på hvor mye hver gjest vil drikke, men vet de som har festen på hotell etc beregner 3-4 "drinker" til hver gjest. Du må nesten sette deg ned og regne i forhold til at feks hvis alle gjester drikker 2 drinker, 2 glass rødvin og 2 flasker øl hver så må du ha: 6 flasker brennevin, 18 flasker rødvin og 90 flasker øl. Noen drikker jo mer enn andre, og det er nok lurt å kjøpe inn bittelitt ekstra (vin får man byttet på vinmonopolet om man avtaler dette ved kjøp - sprit bytter de ikke). (vinmonopolet har forresten ikke lov til å komme med anslag på mengde drikke utenom hvor mye som går på hver flaske).
PinkeyWinkey-FØDEKLAR<3 Skrevet 11. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. september 2008 Ja, det blir kjempe spennende, jeg gleder meg masse, men gruer meg litt også! i dag kjøpte jeg brudekjole, hellrlighet..det er så mye som skjer akkurat nå... eline med mageboer: takk for tipset. Skal ta det med meg!!
Pappalille Skrevet 11. september 2008 #7 Skrevet 11. september 2008 Husk også dette; det er ikke deres oppgave å sponse årets fyllefest, bare ganske alminnelig alkoholinntak ;-)
Gjest Skrevet 11. september 2008 #8 Skrevet 11. september 2008 Vi hadde festen på en gjestegård. Der serverte vi først velkomstdrink, deretter et glass hvitvin til forrestt, 2 glass rødvin til hovedrett (et glass til hver servering) og vi hadde ikke dessertvin. Tror heller ikke så mange savnet å få det. Alkohol senere på kvelden måtte gjestene kjøpe selv, men vi sponset farris og brus til dem som ville ha det. Jeg syns nemlig ikke det er riktig at brudepar skal sponse fyllefest for gjestene sine. Ellers er det vel ofte vanlig å dele ut 2-3 bonger til gjestene slik at de kan få et par øl eller drinker alt ettersom, og resten utover det må de betale selv
PinkeyWinkey-FØDEKLAR<3 Skrevet 11. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 11. september 2008 Ja, men i hver eneste bryllup jeg har vært, så har det vært mer enn nok drikke for å si det slik...Det blir vel litt krise, hvis det blir tomt for drikke kl 01 ??
Gjest Skrevet 11. september 2008 #10 Skrevet 11. september 2008 Skal dere ha festen på et serveringssted eller må dere kjøpe inn all drikke selv? I så fall er det kanskje lurt å høre med de på vinmonopolet (som foreslått over her). De kan sikkert gi råd
PinkeyWinkey-FØDEKLAR<3 Skrevet 12. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 12. september 2008 Vi skal kjøpe inn all drikke selv... Og vinm. jeg snakket med, ga meg desverre ineg svar..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå