Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 Gutten min på 6uker, har kolikk.vi har vært til kiropraktor 3 ganger nå, men er ikke kvitt det enda.alle jeg har snakket med som har hatt barn med kolikk og vært til kiro med de,har fortalt at de trengte 3-4 behandlinger,så har det blitt borte.han skriker mye i perioder over hele dagen og kvelden er det ekstra mye.det verste er at vi sjelden får gjennomført et helt måltid,for han begynner bare å hylskrike ved puppen,trekker føttene oppover og sparker og slår med føtter og hender,tar puppen igjen og slipper den igjen med engang,er så slitsomt, å han får jo aldri gjennomført måltidet.de få gangene han er rolig under måltidet,da sovner han,hehe.ikke enkelt skal det være nei. vi har prøvd sukkervann med å doble sukker mengden,men hjelper kun med det samme da han blir rolig i det han får det.etterpå er det påan igjen.hvordan skal jeg få han til å gjennomføre måltidet sånn at vi kan hvertfall få stabilisert måltidene sånn noenlunde?
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 11. september 2008 #2 Skrevet 11. september 2008 Vennina mi gikk til manuell terapaut med dattera si og tror de merka god bedring første gangen. Eller så er det noe på apoteket som heter minifom som du kan gi før hvert måltid skal hjelpe mot luft smerter o.l..
Slæsh84 Skrevet 11. september 2008 #3 Skrevet 11. september 2008 Vi måtte gå 6ganger til kirop. for at det skulle bli bra. Hadde låsning i nakke,mellom skulderblader og i bekkenet.. Prøv før du ammer kansje å gi sukkervann først,så gi puppen så han roer seg. ?? Vi har gitt sukkervann hver dag helt til snuppa var litt over 3mnd,hun er nå 4mnd å har lite skriking,nå vet vi ikke hva hun skrive noen timer på kvelden for,men det er ikke slik vi hadde det før med kolikken. Vær tålomodig enda med å gå noen ganger til kirop, eller prøv manuell terap. Vår unge har nok hatt kiss syndromet,men vi gikk til kirop. for kolikken.. Så oppdaget hun det.. Lykke til,vet hvordan det er å det er grusom,men det går over etterhvert,men vanskelig å tenke slik nå. Gå med han i bæresele,hold han på magen for da presser du på magen hans å får mer luft ut..
Nattinatta Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Akupunktur hjalp her. Kiropraktor hjalp kun et par dager så var det på'n igjen. Det spørs helt hvor årsaken til kolikken sitter. Det var låsning i ryggen til lillegutt, men han knøt seg like herlig etter noen dager, så låsningen kom tilbake. Jeg kan anbefale akupunktur! Vær også obs om du fikk antibiotika under svangerskapet. Her var nok det årsaken...
gulda Skrevet 12. september 2008 #5 Skrevet 12. september 2008 Jordmor fortalte at hun hadde vært til fosoneterapi med sin unge. Noen få minutter fordelt på tre behandlinger, bare med lette trykk under føttene, gav dem en ny unge..
Skuddårsmamma=) Skrevet 12. september 2008 #6 Skrevet 12. september 2008 Hei Hilde! Huff, jeg føler med deg og kjenner meg alt for godt igjen i det du skriver desverre. Hær har lillegutt hatt kolikk med MYE skriking siden dag 2, og store problemer med å spise. Vi prøvde også kiropraktor, som hjalp der og da, men låsningen kom bare tilbake igjen etter få dager. Jeg fikk tips om å dra til en soneterapeut som hadde speiallisert seg på barn, og etter første behandling trodde jeg ikke mine egne øyne eller ører! En helt ny gutt...var det slik han egentlig var!?! Soneterapeuten holder til på Stjørdal (ser du er fra Trondheim), og absolutt verdt turen dit. Vi hadde 3 behandlinger, for å vedlikeholde, og han har vært som en ny gutt siden. Soneterapeuten heter Sune Gustavsson, tlf 74828615. Hilsen mamma til 6mnd gammel gutt (som ikke kommer seg inn på sin side, derfor gammelt nick) Lykke til!! =)
Skuddårsmamma=) Skrevet 15. september 2008 #7 Skrevet 15. september 2008 dytter litt på denne jeg.... Hvordan går det med dere, Hilde?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå