Gå til innhold

Hei! Hvilke navn passer til Elisabeth & Benjamin?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Vi er ganske sære, så liker egentlig ganske få navn.. Har gått gjennom forslagene her nå, og disse kan være aktuelle:

Jente:

Caroline

Margrete - liker det bedre..

Gutt:

Sebastian

Gabriel

(Johannes) - vet ikke om jeg liker det så godt..

Mange fine navn dere også har nevnt, men vi vil helst ha ulike forbokstaver på alle sammen, dessuten er det mange av deres nevnte navn som er brukt opp av venner og familie fra før av..

Tar gjerne i mot flere forslag, synes dette er veldig vanskelig..

Av de du nevner her er Caroline det klart fineste for meg.

Av guttenavnene er det Gabriel. Kjempe fint navn... Og ikke så vanlig som Sebastian.. Jeg vet faktisk om 4 familier som har èn Benjamin og èn Sebastian hver.så er nok fler som synes de passer sammen. Men likevel er Sebastian kjempe fint.

Tusen takk, Vannmann, likte faktisk flere av forslagene dine. Du er "god" - vi er utrolig "sære" når det gjelder navn! :)

Her er den nye aktuell-lista:

Nikoline

Josefine

Caroline

Cordelia - "likte det veldig godt, men høres det ut som en som sier Cornelia med tett nese" - sa mannen.

Sebastian

Gabriel (for engle-aktig?)

Theodor

Martinius

Sakarias

Synes Cecilia er nydelig, men det heter jeg selv til mellomnavn, og vil bare ha ett navn på barna, vil ikke ha Cecilia alene :-p

Julia er nydelig men brukt av svigerinna mi.. Othilia liker ikke mannen..

Kom gjerne med innspill, folkens! :)

Av den "nye" lista di liker jeg Nikoline og Caroline veldig godt - klarer ikke å velge, men Nikoline er minst brukt, hvis det betyr noe.

Er forøvrig enig med mannen din angående Cordelia og tett nese...: )

Av guttenavnene liker jeg godt Sebastian.

Sakarias er også litt kult, Theodor ok.

Annonse

Takk, tror vi har veldig lik navnesmak! Cecilia er favorittnavnet mitt, sammen med Benjamin og Elisabeth :-) Noen andre jeg liker er:

Amelia

Aurelia

Margarete/a

Margrete

Rakel

Thomas

Emanuel

Kommer ikke på flere guttenavn, bortsett fra Gustav, Edvard, Johan, Herman og Henning som jeg liker så godt, men det passer jo ikke så bra med navnene deres, kanskje...

Da har min kjære mann sittet i hele 20 minutter og lest denne tråden og "resonnert" seg til hvilke navn han liker av de nevnte, og hvorfor. Jeg vil ikke "presse" på han navn han ikke liker, og siden jeg liker de fleste som er nevnt her, lar jeg han "skjære ned" på lista.. Her er de vi står igjen med:

JENTE:

- Nicoline (men han synes det minner litt om nikotin..)

- Josefine (han synes det er litt Josef og Maria, men funker).

- Margarete (det likte han godt, men jeg synes kanskje det er litt "sært").

GUTT:

- Sebastian (han liker det, men jeg synes det er litt kjedelig).

- Martinius (det liker han godt, jeg liker det best).

- Emanuel (det likte han best av alle forslagene. litt koselig at bokstaver fra Elisabeths og Benjamins navn går igjen også).

De andre navnene dere har nevnt er fine, men litt korte.

Ahhh.... August har vi aldri tenkt på! Jeg har "alltid" likt det navnet, men har aldri tenkt "sånn" på det før. Tusen takk! :) Mannen nikker samtykkende fra kjøkkenet..! Det må vi skrive på lista vår med en gang :-D

Jeg vil gjerne ha Emanuel eller August på en gutt nå, føler jeg :-p Men, gjør det noe at august er en måned?

Nicoline synes jeg er veldig pent :) Sebastian er og flott, men vi er også litt i tvil om det er for mye brukt.. August er favoritten på guttefronten, samt Emanuel :-) Synes det er litt fint at Emanuel har flere av bokstavene i både Elisabeth (E,L,A) og Benjamin (N, M, E)

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...