Gå til innhold

Permisjon snart over, og arb.ledig

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, vet ikkehelt hva jeg skal gjøre jeg.

Var i et vikariat når jeg var gravid, skal ikke tilbake dit,

så da må jeg vel melde meg arb.ledig første dag etter permisjonen er over? Men noen har sagt at jeg burde sykemelde meg, går det når jeg ikkk har noen arb.giver da? Vi tenker på å prøve på nr2 nå, vil gjerne ha en inntekt å få fødselspenger av til neste permisjon da?

Hva burde jeg gjøre nå?

Fortsetter under...

Vil absolutt anbefale deg å begynne å lete etter jobb NÅ - og har du ikke funnet jobb innen permisjonen er over må du melde deg arbeidsledig hos nav.. Å få sykemelding er vel ikke egentlig et alternativ en gang for for å få det må du jo faktisk være syk (noe det ikke høres ut som du er) og å få sykemelding kun av økonomiske årsaker (og måtte lyve til legen for å få den) er faktisk svindel.. Det finnes masse jobber der ute og det gjelder å ikke være kresen!! Kontakt butikker i nærheten (Rema 1000, rimi osv) og kommunen - det er alltid behov for pleieassistenter på sykehjem og i hjemmesykepleien.. Der er lønna relativt god og du får betalt for ubekvem arbeidstid - eneste minuset er at du ikke vil få noe fast jobb, men det er fult mulig å gå et vikariat.. Evt kan du jo også kontakte et vikarbyrå.. Lykke til!!

jeg ville søkt jobber nå, det er overflod av ledige stillinger nå, så det å få seg noe å gjøre burde være det minste problemet.

du kan ikke bare sykmelde deg uten å være syk, så enkelt er det dessverre (heldigvis mener jeg) ikke.

hvis dere skal satse på nr. 2 nå er det også greit å opparbeide seg retten til foreldrepenger og da må du ha vært i jobb i minst 6 av de siste 10 mnd før termin.

Lykke til med jobb-søkingen, det går nok bra skal du se :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...