Gå til innhold

Er det bare meg? (ble visst litt langt :))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg gikk gravid gledet jeg meg til og kunn trille turer med snuppa, trille på senteret og dra masse steder med henne. Men det ble ikke sånn. Har vært noen ganger og trillet på sentre rundt om, men da var hun fortsatt så liten at hun sov for det meste. Gikk alltid rundt med en klump i magen itilfelle hun våknet. Nå når snuppa er 7 mnd, føler jeg absolutt ikke for og gå ut med henne alene. Drar på senteret osv, men da bare hvis sambo er med. Og selv da blir jeg stresset hvis hun ikke sover, noe hun ikke gjør så mye for tiden. Hun liker som regel ikke og ligge i vogna heller, hvertfall ikke etter at hun har spist. Og da ender det opp med at en av oss må gå bære henne og den andre triller vogna. Tenker at jeg må "venne" henne til og ligge i vogna, men det frister ikke og gå turer ute engang, når jeg vet at hun kommer til og ligge/sitte og klage og sutre. Hvorfor er det sånn? Er det flere som føler det sånn, eller er jeg gal? Noen som har forslag til hva som kan hjelpe?

Dette var absolutt ikke hvordan jeg så for meg at tiden hjemme med baby skulle være, og nå skal jeg snart tilbake i jobb... Har så mye på tankene at jeg blir sliten når snupp har lagt seg og klarer ikke kose meg med sambo.

Ble litt langt, men. Måtte bare få ut litt frustrasjon. Takk hvis noen orker og lese...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, skjønner litt hva du mener. Blir ofte litt anderledes enn hva en hadde tenkt seg.

Angående det at hun ikke liker å ligge i vognen - har du prøvd noe form for bæreutstyr. Er jo den perfekte alderen for det... Sønnen min på snart 7 mnd liker veldig godt å sitte i mei tai og kikke rundt seg når vi er på senteret/butikken. Liker ikke å ligge lenge i vognen dersom han er våken - det blir for kjedelig. Så derfor veksler jeg ofte på det. Har ingen problemer med å reise ut så lenge jeg vet han er mett og har mulighet til å sove dersom han er trøtt. Det er nok litt med hva du venner henne til og kanskje. Har du vogn med bag enda - eller har du skiftet til sportsdel slik at du får satt opp ryggen?

Skrevet

Takk for svar

Vi har sportsvogn nå. Hun sitter selv, så hun sitter jo i vogna når hun er våken og får se rundt seg. Har tenkt på bæring, men har ikke satt meg inn i det. Syns det er litt kjedelig og måtte ty til det, når vi har kjøpt dyr og fin vogn. Men må vi så må vi.

Skrevet

Ja, jeg og brukte veldig lang tid på å bestemme meg for å kjøpe noe eller ikke. Men det ente nå opp med at jeg gjorde det, selv om vi og har investert i en dyr vogn. Men som sagt, jeg varierer på å bruke det. Noen ganger fungerer det ene bedre enn det andre. Nå har jeg blitt litt gira på bæreutstyr, så nå har jeg begynt å sy;) Kan jo hende det er tingen for at dere kommer dere ut og har det bra begge to. Du kan jo ta en titt på www.tettinntil.no eller spør meg om det er noe du lurer på i fht. det.

Skrevet

Signerer Lille Langbein jeg. Bæring er flott og åpner for mange flere muligheter:)

Skrevet

Signerer de andre her:) Vi la vekk vogna helt da snuppa var 9-10 mnd og har ikke brukt den siden. Ikke ver redd for aa prove baering for det er helt fantastisk! Men jo....det er litt aa sette seg inn i, men paa tettinntil.no faar du svar paa det meste;)

Baering er det beste for barnet ogsaa, saa visst du kan og vil baere saa anbefaler eg det paa det sterkeste. Eg har baert snuppa siden hun var 1 mnd (da brukte vi litt vogn ogsaa) og det er kjempefint. Faar en helt spesiell kontakt med barnet. Naa er jenta mi 1.5 aar og eg baerer enda;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...