Sommer88 Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 Hei alle:) jeg har ett spørsmål.. håper noen kan hjelpe meg. Min kjæreste og jeg har vært sammen en go stund, men vi får ikke til å få unge. Spørsmåla er som følger, hvor vi kan gå for å få hjelp med dette, hvor gamle vi må være og er det noen spesielle regler på dette? Har prøvd i lengre tider nå, men får det da som sagt ikke til, og vi vet begge at vi er klare for dette. Håper noen kan hjelpe meg. Lykke til alle=)
cinderella Skrevet 11. september 2008 #2 Skrevet 11. september 2008 Hei!! Dere må ha forsøkt å få barn i ett år før dere oppsøker hjelp. I første omgang tar du kontakt med din fastlege, som henviser deg videre for utredning.
Sommer88 Skrevet 11. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2008 okei. tusen takk... Følte plutselig at ett år er altfor lenge da.. Men åssen vet legene at vi har prøvd så å så lenge da? går vel ann å pynte litt på sannheten der? vi har jo prøvd en stund så blir jo ikke ett år.
MartheMor+Lillegutt Skrevet 11. september 2008 #4 Skrevet 11. september 2008 Hei:) Nei det er jo ingen som kan sjekke nøyaktig hvor lenge dere har prøvd, du har helt rett der. Men samtidig synes jeg at dere skal se det litt an, veeeldig mange trenger faktisk ett år før spira sitter. Og ingenting er jo bedre enn hvis dere får det til selv, sånn at dere slipper å gå gjennom full utredning/eventuelt prøverørsforsøk. Og dersom det stemmer at du er født i -88, så har dere jo enda veldig god tid på dere (selv om det ikke er det man ønsker å høre når man har veldig lyst på barn!) Jeg ønsker dere iallefall lykke til videre:)
cinderella Skrevet 11. september 2008 #5 Skrevet 11. september 2008 Hmm... mye kan skje på ett år. Er veldig mange som blir gravide først når det nærmer seg ett år også Dumt å utsette kroppen for masse undersøkelser, og kanskje helt unødvendig, dersom du plutselig blir gravid en vakker dag da... Men jeg skjønner godt at du er utålmodig og lurer på om noe er galt. Hvor lenge har dere prøvd da?
Sommer88 Skrevet 11. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. september 2008 hehe ja sant det dere sier, men er så stort savn, så er vanskelig. er i en sånn provera/pergotime kur nå, så i løpet av neste uke kan det hende alt går som det skal, men vanskelig med så masse nedturer oxo.. Har prøvd siden januar så er jo ikke så altfor lenge, menne er lenge nok for meg har dårlig tålmodighet. Vi trenger dette virkelig både han og meg, så hå¨per det ordner seg snart.. hvis ikke går vaffal jeg på veggene:P
Søskenhåp adopterer Skrevet 11. september 2008 #7 Skrevet 11. september 2008 Ja det går jo selvfølgelig an å juge til legen sin, hadde vennepar av oss som gjorde det, hadde prøvd i 8 mnd. og da var det visst mer enn nok for dama i forholdet - så da sa de at de hadde prøvd ett år, var gjennom utredning og da de skulle i gang med prøverør da så var hun jammen i meg gravid gitt. Så alt helt bortkasta, ikke minst tida de hadde brukt av det norske helsevesenet som andre kunne trengt bedre, så å juge seg til ting er i alle fall ikke noe jeg setter så voldsomt stor pris på! Det er helt vanlig å bruke lenger tid enn et par måneder før en blir gravid og du har god tid enda.
Sommer88 Skrevet 11. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 11. september 2008 er jo ikke mange månedene til vi har prøvd da, så blir nok å vente med sånt til det har gått ett år, er ikke typen som juger for å få det som jeg vil når det gjelder så viktige ting. Så får vente til det har gått ett år så tar vi det derfra:)
Søskenhåp adopterer Skrevet 11. september 2008 #9 Skrevet 11. september 2008 Godt du tar til fornuften ;-) Lykke til med prøvinga.
Nøtt Skrevet 11. september 2008 #11 Skrevet 11. september 2008 Ja, vent til ett år er gått. Men når du allerede har fått pergotime, så har du jo allerede oppsøkt lege for dette? (dessuten heter det ikke kunstig befruktning.. mange som misliker det uttrykket, bare til opplysning
Sommer88 Skrevet 11. september 2008 Forfatter #12 Skrevet 11. september 2008 hehe sorry. assisterende da:) hehe er enig med deg. mye bedre det tror jeg.. Jeg har oppsøkt lege ja, er egga mine som ikke modner seg, så får satse på det går nå snart, men detta humøret man får med mensen å sånn... det er ikke kult. er jo MANGE måneder siden sist jeg hadde mensen. Så blir spennende å se da.
Nøtt Skrevet 11. september 2008 #13 Skrevet 11. september 2008 Forhåpentligvis er det Pergo som skal til da. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå