Mamma&LilleKrølle Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 Hehe.. rene bakemesteren her idag, som ikke kan noen ting.. Det er så mange som serverer sjokoladekake med lys sjokoladekrem på toppen.. som er såå good! Men hvordan lager jeg denne?? Tar jeg helt feil om man lager denne av å koke opp kremfløte og blander smeltet sjokolade i?? Noen som vet??
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 11. september 2008 #2 Skrevet 11. september 2008 Jeg tror du får luftigere sjokoladekrem ved å vispe smør og sukker hvitt før du blander i smeltet sjokolade og evt vaniljedråper/kaffe (alt ettersom hvilken smak du ønsker på den).
Mamma&LilleKrølle Skrevet 11. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2008 Ååjaa, ja d var ikke dumt! Takk for svar:D
Kosel Skrevet 11. september 2008 #4 Skrevet 11. september 2008 Jeg pisker sammen 100g smør (ikke margarin) og 500g melis, 1/2 plate mørk kokesjokolade (glasuern blir lys alikevel - jeg liker ikke mørk sjokolade så det vet jeg;) ) også har jeg et par skjeer sterk kaffe of noen dråper rom essense. Syntes denne er fantastisk god! Dobler den gjerne slik at det blir MASSE glasur:)
Gjest Skrevet 11. september 2008 #5 Skrevet 11. september 2008 SjokoladeKREM lages ved å smelte sjokolade i kremfløte ja, så skal denne nedkjøles før den piskes opp til krem. en halv plate lys kokesjokolade til en boks fløte er nok, ha også gjerne i en ts vaniljesukker i fløten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå