lalla2008 Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 Det gjør de hvis egget ikke fester seg? Og bare i Utlandet eller? Jeg har bare hatt ett mislykket ivf og tidligere hatt flere aborter, utenom det sist 1 1/2 året hvor jeg ikke har blitt gravid. Jeg lurer da på om dette kunne være noe for meg etterhvert hvis det ikke fester seg?
cinderella Skrevet 11. september 2008 #2 Skrevet 11. september 2008 Laser assisted hatching er (hentet fra www.nordica.org) : "Et af de mest frustrerende elementer i moderne fertilitetsbehandling (IVF-behandling) for både patienter og læger er, at det desværre ikke er alle vores patienter, der bliver gravide. Lav graviditetsrate ses især blandt par, der har gennemgået mange IVF-behandlinger, eller par hvor kvinden er over 38 år. I disse tilfælde kan Assisted Hatchning være løsningen. Assisted Hatching betyder klækning af ægget. Klækning af ægget er en nødvendighed for at ægget kan sætte sig fast i livmoderen og blive til en graviditet. Et par timer inden det befrugtede æg placeres i livmoderen laver man Assisted Hatching, hvor vi i laboratoriet laver et lille brud på æggeskallen. Assisted Hatching er en teknisk kompliceret procedure, og det er muligvis derfor at man i nogle fertilitetscentre ikke oplever den samme forbedring af graviditetsraterne. Derudover er det vigtigt at foretage den rette efterbehandling. Brug af Assisted Hatching ved IVF behandlingen har forårsaget en dramatisk forbedring i vores graviditetsresultater. Også velkontrollerede undersøgelser, på blandt andet New York Medical College, viser at chancerne for at ægget sætter sig fast i livmoderen forbedres ved brug af Assisted Hatching. Specielt viser det sig at kvinder over 38 år, eller kvinder med et let forhøjet FSH (follikel stimulerende hormon) niveau i blodet på 3. menstruationsdag har glæde af Assisted Hatching." Det gjøres bare i utlandet ja, iallfall ikke i Norge...
lalla2008 Skrevet 11. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2008 Takk! Hmm.....jeg vet ikke jeg.......jeg får prøve med fryseegget mitt i november
cinderella Skrevet 11. september 2008 #4 Skrevet 11. september 2008 Ja, det er nok lurt Lykke til da, når den tiden kommer!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå