Gå til innhold

Hva er assistert hatching?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør de hvis egget ikke fester seg? Og bare i Utlandet eller?

Jeg har bare hatt ett mislykket ivf og tidligere hatt flere aborter, utenom det sist 1 1/2 året hvor jeg ikke har blitt gravid. Jeg lurer da på om dette kunne være noe for meg etterhvert hvis det ikke fester seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Laser assisted hatching er (hentet fra www.nordica.org) :

"Et af de mest frustrerende elementer i moderne fertilitetsbehandling (IVF-behandling) for både patienter og læger er, at det desværre ikke er alle vores patienter, der bliver gravide. Lav graviditetsrate ses især blandt par, der har gennemgået mange IVF-behandlinger, eller par hvor kvinden er over 38 år. I disse tilfælde kan Assisted Hatchning være løsningen.

Assisted Hatching betyder klækning af ægget. Klækning af ægget er en nødvendighed for at ægget kan sætte sig fast i livmoderen og blive til en graviditet. Et par timer inden det befrugtede æg placeres i livmoderen laver man Assisted Hatching, hvor vi i laboratoriet laver et lille brud på æggeskallen.

Assisted Hatching er en teknisk kompliceret procedure, og det er muligvis derfor at man i nogle fertilitetscentre ikke oplever den samme forbedring af graviditetsraterne. Derudover er det vigtigt at foretage den rette efterbehandling.

Brug af Assisted Hatching ved IVF behandlingen har forårsaget en dramatisk forbedring i vores graviditetsresultater. Også velkontrollerede undersøgelser, på blandt andet New York Medical College, viser at chancerne for at ægget sætter sig fast i livmoderen forbedres ved brug af Assisted Hatching. Specielt viser det sig at kvinder over 38 år, eller kvinder med et let forhøjet FSH (follikel stimulerende hormon) niveau i blodet på 3. menstruationsdag har glæde af Assisted Hatching."

Det gjøres bare i utlandet ja, iallfall ikke i Norge...

Skrevet

Takk!

Hmm.....jeg vet ikke jeg.......jeg får prøve med fryseegget mitt i november :)

Skrevet

Ja, det er nok lurt :)

Lykke til da, når den tiden kommer!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...