Mamma snart :) Skrevet 11. september 2008 #1 Del Skrevet 11. september 2008 Hei jeg er 6 uker + 1 idag. Har hatt noen småblødninger siden mandag. Bare hatt blod på papiret, ikke kommet noe i bindet. hadde mye på papiret på onsdag. men har ikke hatt noe etter dette. bare lett lett lyserosa utflod når jeg tørker meg. Tok Hcg prøve på onsd og skla tilbake på fredag. Har ikke hatt noen symptomer siden man. men har vel egentlig ikke hatt noe veldig med symptomer. Lurer på om dete kan være en MA? Hvis det hadde vært en Sa så ville jeg blødd masse og blitt ferdig med det? Må alle til utskapning ved MA? betyr MA at kroppen ikke støter ut fosteret og man får skikkelig blødning? håper virkelig noen kan hjelpe meg litt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138665299-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-ma/
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 11. september 2008 #2 Del Skrevet 11. september 2008 Hei! Da jeg ventet mensen (4 uker på vei) fikk jeg en slik blødning du beskriver! Varte et par dager, men det kom helst på papiret. Var bare en festeblødning for min del, for jeg er snart 30 uker på vei:-) Håper det er det du har også!! Hvis du er så uheldig at du gjennomgår en MA så kan det være de anbefaler deg å vente en stund slik at kroppen får ordne opp (det er absolutt det beste for kroppen). En pleier å begynne å blø etter en stund (av og til kan det faktisk ta uker men nå vet du om det så da vil du nok få en utskrapning hvis det ikke skjer noe innen kort tid. Har selv vært gjennom en ganske traumatisk MA..Den ble oppdaget på ordinær ul og da hadde fosteret vært dødt siden rundt uke 14, altså 5 uker..Da blødde jeg ingenting og hadde heller ingen smerter. Ble satt igang dagen etterpå for da hadde det vært dødt så lenge. Slapp utskrapning. Krysser fingrene for deg!!!!!!!!!!! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138665299-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-ma/#findComment-138668672
Bittan Skrevet 11. september 2008 #3 Del Skrevet 11. september 2008 hei! jeg har selv hatt MA to ganger.den ene gangen i fjor,og en nå veldig nylig.den første gangen merket jeg ingenting,og blødde ikke heller.da var jeg tretten uker på vei,og fosteret hadde sluttet å vokse i uke åtte.jeg ble lagt inn til utskrapning etter en ukes tid.det var greit,ble ganske fort fin igjen sånn rent fysisk etter utskrapningen. nå var jeg tolv uker på vei,og fosteret hadde dødd elleve uker.den var verre.legen sa at kroppen hadde best av å ordne opp selv,og at det kunne ta litt id.begynnte å blø to dager etter det,og hadde veldig vondt.begynnte å blø veldig mye mere etter ett par dager,og smertene var veldig store.en venn kjørte meg til sykehuset på kvelden forrige onsdag,og jeg ble da lagt inn og fikk en utskrapning tre timer etterpå,da det begynnte å bli infeksjonsfare,og de så på ultralyd at hele fostersekken lå igjen langt oppi livmoren.jeg vil anbefale deg å hvertfall ta kontakt med sykehuset om du føler deg veldig dårlig. jeg er glad jeg gjorde det.etter utskrapningen følte jeg meg mye bedre,og er nå igang m jobb og alt igjen. det var også fryktelig psykisk belastende å gå å vente syns jeg,og tenker tilbake på begge Ma'ene nå,og ville nok valgt utskrapning om du kan det. da slipper du mye vondt,og vente og være engstelig. men jeg håper,og krysser fingrene for deg at du skal slippe at det er en ma.lykke til,gode tanker oversendes deg i fleng:) klem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138665299-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-ma/#findComment-138669239
Gjest Skrevet 24. september 2008 #4 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg hadde selv småblødninger som varte i ca 1 uke rundt uke 6-7 og det gikk bra, fikk en herlig gutt 7 mnd senere. Så ikke ta bekymringene på forskudd. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138665299-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-ma/#findComment-138764131
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå