Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2008 #51 Skrevet 12. oktober 2008 Hei Ja, jeg var nå så sikker at jeg var blitt gravid for jeg kjente alle mulige slags symptomer, men neida...Jeg hadde SA i slutten av juli, ventet til jeg fikk mensen før jeg prøvde å bli gravid igjen og har nå hatt to mens siden...Det er så kjiiipt! Da jeg var gravid og mistet, ble vi gravide på første forsøk, men nå får vi det ikke til...Tenker på det hele tiden..I går kjøpte jeg en skjønn liten babybody..kunne bare ikke la være, men inni meg har jeg en redsel for at noe skal ha blitt ødelagt inni meg da de foretok utskrapningen...at ikke eggene lengre vil feste seg..Er litt trøst å gå inn og se at andre har det litt som meg..Håper de finner ut hvorfor du ikke har fått mensen enda Achieving..
Smiley:) Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #52 Skrevet 17. oktober 2008 Heisan:) ENDELIG GRAVID:):) Var en dag over ikm i går, tok en test på kvelden. Litt spent og nervøs, og veeeeldig redd for bli skuffet om den ble negativ....... Men neida, den ga meg svaret kjapt og tydelig:) Hadde SA 19.juli, så det gikk ikke lange stunda.............. Kommer nok til å være mer redd denne gang, for at jeg skal miste igjen..... Men kan ikke tenke for mye på det heller. Håper dere andre også blir gravide snart. God helg alle sammen.....
Achieved my Everest79-♀2010 Skrevet 17. oktober 2008 #53 Skrevet 17. oktober 2008 Simley=) gratulerer.. det e ju fantastiskt!!!! Juuhuuuu=) Herregud va härligt med lite posituv energi!! Denna gången kommer det helt säkert å gå kjempe fint.. men förstår att du oroar dej. Du får prata med din fastlege om tett oppfølging, det e deres plikt i sånna situationer! Själv har jag varit igenom några tuffa dagar. Var på Ullevål i onsdags för kontroll om varför inte mensen kommit. Där såg han nått i min livmoder som var 2-3cm stort. han kunde inte säja vad det var men började prata om blæremola, rester el muskelknut. Ville ha in mej på kontroll igen om 6 uker, 6 UKER. Åkte hem å va lessen å förvirrad.. kunde inte vänta 6 uker!!! Fick bokat privat UL dagen etter på Volvat (1215kr takk ullevål), han menade det var rester. Ringde Ullevål og fick prata med overlegen, han sa: kom hit 14.30 idag så finner vi ut av detta. Åkte dit, han kikade å satte upp time idag till utskrapning og hysteroskopi. Så nu har jag kommit hem efter några timmar på sjukhuset och allt gick bra. Legen kom in efter ingrepet å sa att det inte var muskelknut el blæremola utan rester efter förra graviditeten!! Har sänt resterna på hastanalyse så får svar till veckan. Kommer inte slappna av innan svaret har kommit, kan ju vara blæremola men legen menade bestämt nej! oansett e det skönt å veta attde har kontroll på vad som sker. Så ja ni tjejer..allt prat fra fastlegen å de på Ullevål om att det e normalt å ha hcg på 66 5 uker etter MA, det e normalt å vänta 3 mnd på mensen mm va bullshit! E så glad att jag pressade till mej en timme på Ullevål å att han legen igår bara satte opp en akut-time idag!!! Så nu ska jag in om 2 uker på ultralyd å så om 6 uker på ny hysteroskopi för å se att livmodern e oki! Så äntligen får jag den oppfölgningen jag har tjatat om. Nu hoppas jag att mensen kommer och att kroppen min äntligen kommer tebax i normal syklus! ha en fantastiks helg, min skall föregå i horisontal ställning framför tvn=)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #54 Skrevet 17. oktober 2008 Hei jenter som venter på mensen. Jeg hadde en MA i midten av september, hadde en MA i mai også. Det betyr at kroppen min har vært "mye" gravid den siste tida. Gikk 11 uker første gang før jeg oppdaget noe, og 9 uker andre gang. Dårlig start på forsøket på å få barn. Legen min oppfordret oss til å vente 3 menstruasjoner før nye forsøk til tross for at han var klar på at han visste at andre leger sa man kunne starte tidligere. Jeg ser at dere setter i gang ganske så med en gang, og kjenner at jeg syns det er vanskelig å vente. Gi meg gjerne gode argumenter for å prøve snart igjen, og del gjerne det legene deres har fortalt dere i forhold til dette. Min lege ønsket nok bare at vi skulle ta en liten pause og la kroppen komme seg litt etter to runder med graviditet på kort tid. Det høres jo absolutt fornuftig ut, men noen gang har man bare ikke lyst til å la fornuften råde...
vimsi78 Skrevet 18. oktober 2008 #55 Skrevet 18. oktober 2008 Hei, igjen Og gratulerer så mye smiley. Jeg er utrolig glad på dine vegne og så er det så utrolig hyggelig med litt positiv inspirasjon for oss som fortsatt går og prøver og håper. Det går helt sikkert bra denne gangen! Til Achieveing: Jeg vil bare si at jeg føler med deg. Jeg skjønner at dette må være tøft. Jeg nå er glad du får oppfølging og at jeg håper det ordrer seg for deg. SEev det er vanskelig håper jeg du klarer å holde motet opp og å tenke positivt! Hvor langt var du forresten på vei når du mistet? Til anonym .Jeg mistet i midten av september (SA). Jeg var imidlertid bare ca. 7 uker på vei. Min lege sa at så sant jeg var følelsesmessig klar var det ingen grunn til å vente med å prøve på nytt. Men, jeg var som sagt veldig kort og det kan hente at det er anderledes når man har gått lenger og når man har mistet flere ganger. Ellers så går jeg rundt å venter på at det ene eller andre skal skje. Har nå gått seks uker siden SA og ingen mens, men ikke gravid heller. Er frustrerende å ikke ha en ordenlig syklus å forholde seg til.Samtidig herjer hormonene fortsatt rundt i kroppen; ømme pupper, kan plutselig bli veldig kvalm og har fått masse kviser. Jeg pleier aldri å ha noe særlig kviser. Utrolig irritrende å måtte ha disse symptomene når det "ikke er noe." Er det flere her som også var plaget med gravidsympotmer en stund etter SA?
Achieved my Everest79-♀2010 Skrevet 18. oktober 2008 #56 Skrevet 18. oktober 2008 Vimsi78: jag var 12 uker påvei.. Känns bättre nu när jag vet att jag får oppfølging tils allt är helt som det skall. Ska på kontroll om 2 å 6 uker plus att de skall måle hcgn min å se att den blir borte. Va på 10 på onsdagen, alltså 10 uker å 4 dager etter utskrapningen. Jag mister ikke motet, känns lättare nu än vad det gjort på länge, nu vet jag att det var en anledning til att mensen inte kom. Alla sa att det var normalt men det kan man inte veta om man inte får gjort ett ultralyd å vet att allt e ute! ha en fantastisk dag allihopa=)
Smiley:) Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #57 Skrevet 20. oktober 2008 Hei hei Achieeving my everest......Tusen takk for at du gleder deg på mine vegne...... Ble veldig glad og letta når jeg satt med positiv test i hånda. Hadde en mistanke, men en er jo aldri helt sikker , og det kan jo være at man innbilder seg siden det er noe man så sårt ønsker seg...... Samtidig tør jeg ikke slippe hele gleden løs....... Kommer til å gå rundt å være litt småredd. Kikke etter om jeg blør osv...... Må bare prøve å leve et normalt liv. Det skjer det som skjer uansett........................... Det var jo veldig bra å høre at du skulle få litt oppfølging nå, og at du vet hvor landet ligger.... Men det er jo allikevel kjedelig....... En god klem til deg:) Bare hold hodet oppe og tenk at dette går bra neste gang. Bra at de finner ut av hva det er, selv om det er tøft...... Masse masse lykke til, og prøv å nyt tiden mens du ennå er uten barn:) Det er veldig lenge til du er helt fri igjen...... Ha en flott dag videre..... Stor klem smiley:)
Smiley:) Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #58 Skrevet 20. oktober 2008 Heisan Vimsi78:) Tusen takk for det:) Kjempeheldig som ble gravid igjen. Endelig. Hold motet oppe, så skjer det snart med deg også skal du se. Viktig å slappe av, ikke fokusere så mye på akkurat det. For min del, så la jeg det helt til side for at jeg skulle komme meg psykisk........ Det hjalp. Levde og var lykkelig, leste minst mulig babygreier....Men klart, tanken er der jo innimellom...... Vanskelig for andre å sette seg inn i situasjonen når de aldri har opplevd det...................... Såvidt jeg husker så hadde jeg litt symptomer etter min SA. Følte jeg var veldig trøtt en stund etter, puppene litt ømme.....Kvalm har jeg ikke vært. Ikke til nå iallefall. Er 4+4 i dag, så det er jo ingenting......... Ha en flott dag og ta ting med ro.... Stor klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå