Gå til innhold

Venter på mensen!!!!!

Smiley:)

Anbefalte innlegg

Hei, hei dere:)

Takk for svar "twigsy":) Ja det er jo alltid en lettelse å vite at alt er i orden, men en skuffelse likevel:( Det er andre gang jeg har mensen nå etter utsrapningen..... Men sist hadde jeg bare en liten på 3 dager, og ellers varer den 7 dager hos meg.......

Får heller nyte tiden jeg og min kjære har før vi får smått som tar all oppmerksomhet:):) Det blir tøffe tak det også......

Håper det klaffer for oss alle sammen netse gang nå da.... Vi fortjener vel litt hell med oss nå......

Nyt helga og tenk positivt:):):)

Klem klem

Fortsetter under...

Hei jenter! Ja, jeg ser at av oss som ventet på mensen 12-13 sept., så var ingen gravide...håper dere kan skrive inn og fortelle hvordan det går fremover..det er faktisk litt trøst at andre opplever det samme og det er spennende nå denne måneden om noen av oss lykkes :-) Den stakkars mannen min (he-he) han vet at nå må han til pers hver dag! Han blir nesten litt utslitt av all sexen :-) Ha en fin måned jenter, neste gang lykkes vi nok! Jeg skal skrive og fortelle om vi har fått det til, fint om dere også gjør det.

Ja skal absolutt holde dere oppdaterte...

Sukk, var ute på shoppingtur igår jeg da, og alt jeg så var gravide mager eller kjempesøte babyer... ble ikke helt den shoppingturen jeg hadde håpet på da alt jeg gikk og tittet på var babyer :(

Jeg kan ikke huske noengang å ha sett så mange gravide samlet på ett sted - skulle nesten tro at det var en parade på gang eller noe :)

Skal prøve å gjøre som deg Smiley, kose meg med typen og nyte tiden vi har med hverandre... Må prøve å finne meg en hobby eller noe tror jeg så kanskje tiden går litt fortere!!

Her skinner endelig solen så jeg tror jeg skal komme meg en tur ut og nyte det fine været før høsten virkelig kicker inn!!

Klem

Heisan du/dere:)

Uff, ja vet det er vanskelig å ikke se på babyting, og ikke minst at man føler man ser gravide folk over alt..... Det samme gjør jeg.... Kikker og drømmer...... Hmmmm. Det er viktig å ikke stresse for mye, da går det iallefall ikke...... Vi har vært ute på deilig tur i dag..... Må fokusere på andre ting... Tekte jeg skulle begynne å male kjelleren. Da har jeg noe å henge fingrene i.....

Ellers må man bare kose seg sammen. Ikke kjekt for mannen heller hvis vi bare skal konsentrere oss om å bli gravide. Der har vi litt å lære tror jeg.....

Stå på twingsy, dette skal vi klare alle her inne som mista....... Neste gang sitter det.

Skal også holde alle oppdatert her videre. Kjekt å høre om dere andre også etter hvert.

Ha en fin søndag.

Klem

Då va jag tebax fra hytta å fortfarande ingen mens.. hmmm men inga andra graviditets symptomer heller så antar att jag i slutet av veckan får mensen! Vill ant ha positivt test el mens alltså.. orkar inte gå å vänta mer, nu har det gått 7 veckor å 2 dagar.. suck

E det inte konstigt vad många gravida det e helt plötsligt.. jag va första mann ut med min graviditet bland mina vänner å efter mej har 4 st blivit gravida. E inte lätt att glädjas för deras skull.. men jag gör mitt bästa!

MEN i fredags bokade jag å min kära en biljett till Brasilien, flyger 21 dec å tebax den 12 januari..ahh det ska bli skönt! Då har jag nått annat att se framemot om inte det e nån bebis i magen innan dess=)

Nej nu ska jag ta mej en dusch..

fortsätt skriva här tjejer, e lika kul varje gång å få uppdateringen på era liv=)

WOW! Brasil !!! Det høres helt herlig ut!!! Misunnelig jeg nå altså ;-)

Hvor i Brasil er det dere skal? Hmm... er det sommer der når vi har vinter? Men der borte er det sikkert varmt uansett når på året det er :):)

Fortell mer da!!! Tenk at dere skal feire julen der borte! Høres sinnsykt digg ut =)

Fingrene krysset for at du ikke får mensen (eller at du hvertfall får den snart om du ikke er gravid!!) Min mens kom og gikk.. hehehehe. Den var ganske kort denne gangen (bare 3 dager) men nå kan jeg begynne å se frem mot EL!! Har blåst bort støvet fra fertilitetsmonitoren og den står klar på nattbordet for bruk!

Sukk - ja det er så veldig mange som er gravide nå. Uansett hvor jeg snur meg så er det flotte gravidmager der... Gleeeeder meg så veldig til jeg også for en stor og fin mage!! Skal vise den frem da altså, og bare ha på meg trange gensere.. hehehehe

Har dere sett filmen Juno? Gud jeg satt og grein gjennom nesten hele filmen selv om det ikke er en grinefilm.. Bare ble så veldig emosjonell når jeg så den. Tør jo ikke gå på kino lenger fordi jeg griner jo av det meste jeg ser på... Kan ikke skylde på hormonene engang lenger :)

Klem!

Annonse

Ja eller hur låter Brasilien skönt.. å ja det e alltid varmt där=) Vi ska fira jul med min sambos brors flickväns familj..hehe det va invecklat! Hon e iallafall från Brasilien så vi e nedbjudna till dom.. Det ligger 13 timmar från Rio. Så ska vi fira nyår vid kusten i deras beach house, i Alcobaca.

Sen ska jag å min kära resa lite själva i 10 dagar, till Rio å Ihla Grande iallafall.. Vi har inte helt fattat själva att vi ska dit=)

Ang mens å graviditet så upplevde jag nått konstigt igår.. när jag hade kissat å torkade mej va det lite brunt slem (sorry tjejer) på pappret, jag tänkte ju direkt ahha nu får jag mensen. Så hade vi sex å då kom det lite mer blod/rosa färgat efter.. men så idag så e det lite lite brunt slem igen.. fattar ingenting. PLUS att jag tog en el-test igår (måste ju testa med nått å el-tester har man ju så många av=) å den va super positiv???

Fick ju negativt gr.test den 9/9 å positivt el-test den 10-11/9.. så ant va det inte el då men nu el så e min kropp helt upp å ner! Vad e detta??

Nej nu ska jag på jobb!

Ha en fantastisk dag

Siden du hadde positiv el test den 10-11 september så er det 12-13 dager siden og allerede da kan man teste positivt hvis man er gravid!!

(Sist gang så tror jeg at jeg testet 11 eller 12 dager etter EL)

Det er vel ikke vanlig å ha EL flere ganger i løpet av en syklus - så nå begynner jeg å tenke at du kanskje er gravid? For man kan teste positivt for graviditet på El tester og siden du nå fikk en superpositiv test for el...

Skal ikke skru opp forhåpningene dine eller noe, men du må jo bare ta en ordentlig graviditettest - hvis du ikke har noen så si ifra så skal jeg sende noen til deg med DHL =)

Men husk, hvis du ikke er gravid nå så se det positive i situasjonen - da har du fått enda en sjanse med ekstra EL denne måneden!!!

Krysser alt jeg har av fingre og tær her nå altså - skal få samboeren min til å gjøre det samme... hehehhee

Må lage litt middag nå - men si ifra hva som skjer da!!!

Klem

Hehe.. ja jag vet att jag borde testa, men jag spottar ju idag åxå.. väldigt lite men det e lite till tider på pappret efter jag kissat, så tror kanske mensen e påväg! Men ja det e konstigt detta med el-testerna men samtidigt så va ju el-testren imorse svagare igen. jag fattar ingenting!

Ska vänta några dagar till innan jag testar, du vet leva lite på hoppet=)

Hur går det för er då?????

Nu ska jag få samboeren min till å laga mej kvällsmat medans jag ska se på grey`s anatomi..hihi.

Söt du alltså twigsy

nei, jeg skjønner ikke stort jeg heller for det er veldig rart med disse eltestene dine :) Har du fått mensen enda da?

Vi prøver og prøver vi vettu :) Ble ferdig med mensen på søndag så har vel ikke el før om en ukes tid eller noe... Men da er det full guffe frem til mensen forhåpentligvis ikke kommer =) hehehehe

Sukk, det er bare så kjipt å drive og vente hele tiden......

Men men får bare prøve å tenke på noe annet i mellomtiden. Må finne meg en hobby eller noe - kanskje jeg tar meg en tur på hobbybutikk til helgen for å se hva de har der ;)

Idag er det bare 3 mnd til jul!!! EEEEEEKKK - jeg tror jeg må begynne å handle inn julegaver snart. Hvert eneste år så løper jeg rundt som en idiot en uke før jul - men iår skal jeg jammen gitt være ferdighandlet innen oktober er over, eller november hvertfall!! hehehe

Haha.. ja det där säjer man varje år å så ender man upp med å stressa den 23dec=) e ju bara tull, i brasilien e det mer en symbolisk gave for å vise att man e gla i en person.. inte som här där folk bruker flera tusen på gaver som folk inte trenger (jag inkluderad)!

En hobby ja.. bli gravid e juu nästan e hobby kan man säja.. man lägger ner all den fritid man har å hoppas på att få ett bra resultat=)

Ang mina el-tester så har jag nu bestämt mej, inga mer tester innan mens el positivt gr.test! Å graviditetstest ska jag ta när jag har sympotomer.. idag har jag inte sett nått till färgad utfold.. fattar ingenting!!!!!!!!

Jaja.. nej nu ska jag göra nått annat än att hänga på bim=)

Sant det altså, med gavene mener jeg.. Iår skal jeg heller prøve å finne noen gaver som viser hva jeg føler om mottakeren enn å bare gi for å ha gitt... :)

Fikk også en liten blødning etter sex idag. Ikke mye, bare et par dråper. Men det er kanskje normalt etter MA og alt det der... Det er nok bare kroppene våre som prøver å omstille seg etter å ha vært gravid og mistet.

Jeg slår følge med deg!! Skal ikke ta noen graviditetstester før jeg er langt over IKM... Har med vilje ikke kjøpt inn flere tester og skal si ifra til samboeren min at han må stoppe meg om jeg sier at jeg skal kjøpe. hehe, har jeg tester liggende i huset så bruker jeg de opp med en gang :)

Det eneste jeg skal ta er el tester - brukte jo 1000 kr på en slik monitor så da skal jeg jammen gitt bruke den også.. Få litt value for money liksom =)

Gjeeeeesp nå skal jeg legge meg... Imorgen er det bare 2 dager igjen til helgen - JIPPI!!

Nattaklem

Vad för slags monitor har du köpt å hur fungerar den??

Vet du hur detta med temperaturen fungerar? Har börjat tempa denna månad bara för å se, men den svänger ju hela tiden.. har varit allt från 36.3 till 36.9,hade 36.9 den 18/9 eksempelvis å el var ant 9-10/9 (då va temp på 36.4 å 36.5) el 22/9 (den 23/9 var den på 36.4). Idag e den på 36.3..

Kommer ihåg att när jag va gravid sist hade jag en temp på 37.1.. så då e jag inte gravid nu eftersom jag har så låg temp. Svårt detta=) men om inte jag e gravid så får då gärna denna mensen komma tack!

Nej nu ska jag hoppa i duschen=)

Ha en fantastisk dag.. vad jobbar du med??

Annonse

Clearblue fertilitetsmonitor er det jeg bruker.

Man tisser på el-tester i ca 10 dager og denne monitoren leser av når du er fruktbar og når du har el. hehehe, det kommer opp et egg på displayet når du er mest fruktbar.. =D

Her er en link til informasjon om den:

http://www.clearblueeasy.com/index.php?page=ourproducts&subpage=fertilitymonitor

Kjøpte den her i England jeg da, men tror man får tak i den i norge også.

Aner ikke med temping i det hele tatt. Det eneste jeg vet er at den skal vel være høyere når man er gravid eller ved el... meeeen det er jeg ikke helt sikker på.

Jobber for et softwarefirma - kalkulerer hvor mye bedrifter skal betale for lisenser og support og så fakturerer jeg de basert på de utregningene. Det er en ganske kjedelig kontorjobb - eneste spennende som egentlig skjer på jobben min er fredag ettermiddag når jeg kan skru av datamaskinen og tusle hjem.. hehehhee...

Du da?

Ahha.. vad kostar en sån då? De är säkert ganska dyra=)

Tog det lång tid sist innan du blev gravid å använde du då denna monitor greja?=)

Jag jobbar som laboratorieteknikker, e utbildad miljølkjemiker! Låter inte det spännande?hehe.. alltid lika stort intresse när man e på fest å folk frågar vad jag jobbar med=)

Nej nu ska jag duscha, har precis varit på stepstyrke.. tänkte jag skulle hoppa igång denna mensen!!

Kram kram

Kjøpte min for £100 og for disse testpinnene betaler jeg £20 for 20 stykker (man bruker ca 10 hver måned)...

Det tok 4 mnd å bli gravid sist gang - monitoren hjalp meg å holde rede på syklusen min og jeg visste når jeg hadde el så da var det bare å kjøre på :) hehehe

Trives du som lab.teknikker da? Hadde jeg i det minste likt det jeg jobbet med til daglig så hadde det kanskje ikke vært så kjedelig. Må innrømme at akkurat nå så jobber jeg der kun fordi jeg prøver å bli gravid. Hadde jeg ikke prøvd å bli gravid så hadde jeg byttet jobb.. Uff - det hørtes litt trist ut.. hehe, jeg trives jo på jobben og de jeg jobber sammen med er jo helt herlige personer - men det er bare selve arbeidet jeg gjør som er kjedelig.

hahaha hoppe igang mensen :) Morsomt!

Håper du får den snart da... eller kanskje aller helst ikke =)

Fortalte samboeren min om Brasil turen du skulle på... han syns det var en ypperlig ide og hvis jeg ikke har blitt gravid innen februar neste år så drar vi på en skikkelig ferie vi også. Da får vi hvertfall tankene bort fra babyer og kan heller bruke tiden på å planlegge hvor vi vil dra og hva vi vil se... Super ide altså :):):) Må surfe litt rundt og se hva verden har å tilby!

Ha en superduper kveld - imorgen er det endelig fredag!!

Klems

Ja jag trivs helt super som lab.tek.. e spännade å har bara jobbat 1 år ca så har inte hunnit bli rutin än=)

Ja den Brasilien turen e verkligen ett ljus i mörkret.. det enda som stressar mej lite e om jag blir/är gravid. Men har surfat runt lite å det verkar som om det ska va oki å flyga i 1.trimester sålänge man e uppe å rör sej varannan timme!

Tänker att sitter spiren så sitter den.. inget jag kan göra (såklart finns det säkert nått) som påverkar det. Jag menar folk dricker, röker å lever generellt osunt men får helt fina barn så..

Kan berätta att mensen inte blev hoppad igång.. men har mensverk å har haft det sedan i måndags så borde ju komma snart. Har inte varit nått blod/utfold heller sedan tisdag.. fattar då inte vad det kan ha varit!

Jag e ganska avundsjuk på alla som man läser om här inne som fått mensen 3-5 uker etter utskrapning.. e en pina å gå å vänta, har ju gått 54 dagar!!! Det e länge det. När jag tog ut spiralen som jag haft i 4 år utan mens fick jag mens efter 6 uker..

Jaja, mensen kommer väll när jag minst anar det, som en liten suprise=)

Ha en fantastisk kväll du åxå!! Vet du hur man skriver privata med? E oki å inte leta för å se om man fått svar=)

Å ja imorgon e det fredag..ahhhhhhh

Bra at du liker jobben din! Er kjipt å ikke like jobben sin, man er jo tross alt nesten mer på jobb enn man er hjemme... hehe det føles hvertfall sånn ut.

skjønner godt at det er uuuutrolig kjedelig å måtte gå å vente på mensen. Ikke nok med at man mistet sin lille spire, men i tillegg så må man vente på mens som aldri dukker opp når man vil... Jeg er sjeleglad for at min kom når den kom (selv om den var helt merkelig.. har aldri blødd så lite før) Føler hvertfall at jeg kan starte på ordentlig igjen å prøve. Men jeg må si, du er jo skikkelig positiv da :) Ser glasset som halvfullt og ikke halvtomt liksom ;)

Jeg håper på å bli gravid igjen innen 18 oktober jeg da.. heheh mens jeg enda var gravid så kjøpte jeg billetter til babyshow den 18/10, men har ikke lyst til å dra dit om jeg ikke er gravid. Tror ikke jeg takler alle gravide mager og nye mammaer som kommer dit uten at jeg har en liten en i magen selv. Det blir nok litt på hengende håret å bli gravid innen da.. Da skal det klaffe nå denne prøveperioden og testen må vise positivt før IKM... Fy søren om det blir positiv test så kommer jeg til å besvime.. Men skal ikke ta verken gleden eller sorgen på forskudd :) Bare krysse det jeg eier av fingre og tær.. hehehe

Er ikke helt sikker på hvordan man skriver private meldinger. trykker på navnet på den man vil skrive til og velge send melding eller noe.. Kan prøve å sende en til deg og se om det er sånn man gjør det.

• 2 uker senere...

Hei alle dere som venter på mensen..føler dere at mensen kommer eller blir det baby ? Jeg var en av dem som ventet på mensen 11.september. Denne gangen tror jeg at den ikke kommer! Har flere av de tidlige symptomene på graviditet; halsbrann, har mage, trøøøt og småvondt i magen, men tør nesten ikke håpe..Skal gå en uke i spenning. Har så veldig lyst til å ta en test, men det blir dyrt i lengden.....Lurer fælt på hvordan det går med Smiley og Achieving my Everest79?? Dere andre som håper på å være gravide-blir det noe baby på dere etter SA?

Ja du hur går det här? Jag väntar fortfarande på mensen, har spottet siden i lördags så jag hoppas den e runt hörnet=) Hade ju el for 2 uker siden så... men känner samtidigt harn jag väntat nu på den i 9 uker å 3 dagar så har inga stora förhoppningar!

Har fått ultralyds timme på Ullevål onsd. neste uke for å se hur det ser ut där inne å varför jag inte fått mensen så det känns skönt!

Så det va mej, inge nytt bara det vanliga=)

Men Smiley, hur går et för dej???

Hei, hei:)

har ikke skrevet på en stund nå:) Men, ja......... mensen kom den:( Kan kanskje være like greit, så får slimhinnene komme til seg selv igjen. Hadde EL forrige uke, så håper det kanskje er noe på gang denne gangen da:):) Ellers minner jeg meg bare på at jeg ikke må stresse med å bli gravid. Ikke lett, men må bare, så jeg ikke blir helt tussete.....

Ok, så du har fått time på Ullevål, Achieving:) Det er jo bra du skal sjekkes, og eventuelt få et svar på hva det kan være....... Lykke til i morgen:) Det går fint vet du.......

Ok, skal på jobb nå. Ha en riktig fin dag, så prates vi....

Klem

Hei igjen.

Hva betyr EL? Jeg har vanligvis bare 25 dagers mellomrom mellom mensene...det betyr at jeg venter mensen i morgen. Tror ikke jeg har tålmodighet til å vente lengre..Jeg har bestemt meg for å sjekke i morgen tidlig..Har som nevnt over kjent meg veldig gravid..Håper de finner ut hvorfor du ikke har fått mensen Achieving..og Smiley..det kan jo være du finner ut at det er en liten en på vei..Ser at statsbudsjettet skal utvide fødelspermisjonen..Har regnt ut at det negative med å være gravid nå er at vi nok går glipp av de to ekstra ukene siden en baby nå vil bli født i slutten av juni...Men..vil heller være gravid :-) Man blir ganske desperat etter en SA...

Tutta

Hei, dere

Jeg slenger meg med denne lenken for her er det visst mange som er i samme situasjon som meg. som har hatt en SA og veeldig gjerne vil bli gravide. Jeg mistet i uke 7 for neste 5 uker siden. Nå går jeg og venter på mensen. Eller aller helst går jeg og håper den ikke kommer og at jeg allerede skal være gravid igjen. Jeg har lenge hatt lyst på barn, men etter SAen har jeg fått en mye sterkere lengsel. Resultatet er at jeg bruker veldig mye tid på å tenke og lese om å bli gravid og være gravid. Jeg er også ganske så "dopapirfiksert" for å følge med på om det skjer noe. Som dere ser også jeg gravide eller kvinner med små barn overalt og jeg merker jeg på en måte blir litt sjalu. Jeg liker ikke at jeg reagerer sånn, men kan ikke for det. Jeg vil så gjerne at det skal være meg. Jeg er en utålmodig sjel og testet i dag, men ikke positivt resultat. Det var vel uansett kanskje litt optimistisk å håpe på det så kort tid etter SA. Uansett så håper jeg for oss alle at vi snart treffer blink! EL betyr forresten eggløsning.

Ha en strålende helg alle sammen!

Oj..ja nu e vi allt en liten hög här som väntar på att det ska dyka upp två streck på pinnen=)

Med mej e det inte så mycke nytt, har tagit blodprov för å se på mina hormoner å så har jag spottat nu i 1 vecka. Ant e detta min mens eller så e mensen runt hörnet el så vet jag inte vad detta e.. men finner väll ut av det i nästa vecka!

Lycka till allihopa å som sagt håll oss uppdaterade om vad som sker!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...