Gå til innhold

guttenavn er såååå vanskelig!

Anbefalte innlegg

vi var å ultralyd på tirsdag og jordmor kunne vise oss at dette blir en gutt. veldig koselig siden vi har to jenter fra før, men problemet er at vi ikke blir enige om navn. begge jentene her har dobbeltnavn: emma elise og ada sofie.

mannen vil gjerne ha oppkalling og synes pål anders er fint, mens jeg er skeptisk til om vi kommer til å bruke begge navnene, og da blir det litt dumt (sv.far heter pål, mannen min anders). og jeg har falt for Mikkel André. hva synes dere? andre gode forslag som passer til jentenavnene??

Fortsetter under...

Pål Anders er finere enn Mikkel André. Nå syns jo jeg at André ødelegger alle navn, syns det er et jallanavn. Mikkel er greit. Jentene har jo fine klassiske navn, syns lillebror også bør få det.

Lars Johannes

Ole Magnus

Lars Henrik

Mads Henrik

Enkle navn jeg liker (ikke så god på doble navn)

Håkon

Anders

Sindre

Håvard

Mads

Henrik

Kristian

Vegard

Peder

Johannes

Sigurd

Morten

Jakob

tusen takk for fint svar! ja, enig ang Andrè, blir "fyllmasse" på mange navn. nevøen min heter Kevin Andrè, så litt dumt sånn. hadde ikke pappan het Anders, skulle gutten min ha hette det.

jeg liker Mikkel veldig godt, ser for meg en søt liten, litt rampete gutt med glimt i øyet. samtidig har jeg veldig god følelse for pål anders, siden det er oppkalling etter to flott menn. men tror bare det blir så tungt..?

Jeg er ikke så veldig begeistret for navnet Pål, syns ikke det er spesielt fint. Syns heller ikke det passer så godt til jentenes navn. Mikkel Andre er mye finere. Hva med Mikkel Andreas?

Jesper August

Tobias Olai

Markus Johan

Noah Johannes

Jakob Kristoffer

Isak Nikolai

Annonse

Vel... Pål Anders synes oste av 70-tallsbarn... Typisk sånn navn som gutta i klassen het da jeg var liten...

Mikkel er fint og koselig. André er klissete 80-tallsnavn! Mikkel André blir helt stilkrasj... Mikkel Andreas derimot, synes jeg klinger mye bedre!

Ingen av guttenavnene passet med søstrenes. Hva med

Mikkel Andreas

Petter Andreas (beholder noen av bokastavene)

Så bra, takk for innspill!! ja, er litt gammelmodig over det. mannen min mener at hvis vi skal ha mikkel, så får vi ha bare det. Da jeg fikk Ada Sofie, skulle ho ha hette Noah (Alexander) hvis ho var gutt.

Jeg synes ikke at det er dumt hvis minsten har ett navn og søstrene har to. mannen min har to navn, mens broren hans har ett.

Far min og de to eldre søskene hans har og to navn mens de tre yngre søskene hans har ett navn. Mor mi og tre av hennes søsken har ett navn mens den fjerde har to navn. Så her er det bare å velge ;)

Selv foretrekker jeg ett navn. Men det er jo smak og behag ;)

Annonse

ja, Noah Alexander er fint, og ville passet til jentene. men mannen tviholder på Pål Anders. fikk for meg Mikkel Johan istad, må foreslå det for han.

hva gjør dere som ikke blir enig da? svogeren min fikk navn utifra telefonkatalogen, da de ikke ble enig. frister ikke å gjøre det slik--

Jeg synes Anders er et flott, stødig, klassisk og herlig navn. Passer også veldig fint til Emma og Ada :-) Synes bare det er tøft med en Anders jr, jeg! Liker det i alle fall mye bedre enn Mikkel - og André er bare ille :-S

Evt. bare ha f.eks Anders Noah for å "fylle" ut, men jr. er tøft, da :-)

Går det forresten ann å kalle barna sine f.eks Anders jr. Hansen? Eller blir det da Anders Hansen jr? :-)

det har gått noen runder her hjemme, men nå virker det som vi er nede i to navn. Vi ønsker dobbeltnavn, og da vil vi ha oppkalling etter sv.far, altså Pål. i daglig tale, blir han kallende navn nr 2, hvor vi ikke er enig. mannen liker Mikkel, noe jeg også gjorde, men heller nå mer til Daniel. likte også Anders Johan, men det klarte ei på jobben å "ødelegge" ved å assosiere det til en pasient vi har hatt her ;-/)

så altså... Pål Mikkel, eller Pål Daniel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...