Gå til innhold

Gir dere barna deres på under 2-3 år honning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at grensen er 1 år.. Men har vært litt skeptisk til å gi dette fordet..

Fortsetter under...

Skrevet

nei, jeg ser ingen grunn til å gi ham det klisset. han er 2.5

Skrevet

Nei jeg tenkte ikke så skiva. Men i melka når han er forkjøla..

Skrevet

Jaaaa, her sverges det til honning, som er vidunder klisseri, hehe:-)

Er blitt 'avhengig', her får barna to ganger for dagen, pluss at jeg har i te'en min:-)

Er betennelses drepende og forebyggende, et kjempe bra klisseri, og helt naturlig er det også:-D

Skrevet

Ja, det gjør jeg.

Ikke så ofte, men noen ganger får de det på skiva, i melken eller på stekte eppler for eksempel. Hvorfor skulle de ikke det?

Grunnen til at man ikke skal gi det til barn under 1 år er en liten fare for at honningen kan være smittekilde for småbarnsbotulisme. Med en aldersgrenes på 1 år er det allerede tatt bra margin for det problemet. Også for helt små babyer er faren minimal, men dog til stede. Så vidt jeg vet var det et barn som døde av det på 70 tallet en gang.

Annonse

Skrevet

Jeg bruker litt honning når jeg lager smoothie med bær :) Og så drikker han te med honning.

Skrevet

Nei, vi ventet til 3-årsalder. Helt unødvendig, men etter å ha lest et eller annet sted at grensen var to år, ventet vi litt ekstra:)

Skrevet

Gir det en gang i blant, men ikke så ofte, da det er så søtt. Har lyst til at hun skal like pålegg som ikke er søtt også.

Skrevet

Honning skal faktisk være den beste "hostesaft" som finnes. Har forsøkt å få gutten min til å spise det når han har hostet som verst (siden han var 2 år). Noen ganger spiser han det og sier nam, andre ganger vil han ikke ha det i det hele tatt.

Er det ikke sånn at det skal være et naturlig antibiotikum i honningen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...