Gå til innhold

Keisersnitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som er STORE (130kg+) som har tatt keisersnitt?

Jeg har 2 forferdelige fødsler bak meg, og vil denne gangen be om ks. Men er redd legen vil nekte meg pga for mye fett på magen, o.l.

Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min foerste foedsel endte med keisersnitt. Jeg veide 114 kg. da han ble foedt, og hoerte ingenting om at vekt skulle ha noen ting aa si. Mulig det er annerledes med planlagt keisersnitt, men kan ikke forstaa hvorfor, i saa fall:

Skrevet

Jeg var der du sier, fikk haste keiser snitt da da baby ikke ville kommer ut! Men var ikke noe problem :)

Skrevet

jeg fikk keisersnitt, dog ikke planlagt, men fra den ene dagen til den andre. Var da 113 kg og har massevis av flesket mitt plassert på magen i tillegg til gravidmagen da. (ingen overdrivelse.) Legene sa aldri noe om dette, men ble operert av overlege den gangen. Virket ikke som det var noe problem, men de brukte kanskje litt lenger tid til å sy igjen på flesket, ikke like lett å få tak der... Jeg var mer skeptisk til spiralbedøvelsen i ryggen, men det var heller ikke noe problem.

Dette kommer nok til å gå fint, lykke til.

Skrevet

Jeg har vært 130+ ved begge mine fødseler. Første endte i ks etter maaange timer med drypp-rier. Det gikk forsåvidt bra bortsett fra at jeg fikk infeksjon i såret og måtte åpne det igjen med et bittelite hull slik at "gørra" kom ut. Andre fødsel ble ks planlagt dagen før. Her gikk alt smertefritt - jenta kom kl. 9 og på ettermiddagen/kvelden var jeg oppe i dusjen og neste dag på tur i korridorene!

Det går bra skal du se - lykke til med babisen!!:o)

Skrevet

Åh, nå ble jeg så lettet =)

Takk for fine svar!

HI

Skrevet

Beroligende å høre... Småen min ligger i seteleie og jeg er i uke 37 nå. Legen min var ikke positiv til ks pga vekta mi,og sa det var større fare for komplikasjoner osv,men frister ikke med vaginal fødsel egentlig...Jeg veier 125 kilo nå. Vil ikke krangle meg til ks heller,men ble litt beroliga nå,om jeg ender på det!

Skrevet

Det er større komplikasjonsfare ved keisersnitt når man er overvektig. Både fordi det er dypere inn og mer uoversiktlig, + at bedøvelse/narkose kan innebøre større risiko. Men det betyr jo ikke at det ikke kan gjøres keisersnitt hvis det er indikasjon for det, bare at legene kanskje er litt strengere når de vurderer om det er nødvendig. (vær også obs på at man ved mange avdelinger er blitt mye strengere, og sjelden innvilger planlagte keisesnitt hvis det ikke er absolutt nødvendig, uavhengig av mors vekt)

Skrevet

Jeg veide ca. 112 kg ved fødselsen sist svangerskap og endte opp med akutt keisersnitt etter 40 timer i fødsel. Legene hadde problemer med å sette spinalbedøvelsen pga. at ryggraden lå så langt "inni ryggen" at nåla bare såvidt nådde inn. Under operasjonen kunne jeg bevege føttene (noe jeg ikke burde kunnet), men kjente ikke smerte. Fikk en ordentlig overhøvling av legene etterpå der de beskyldte meg for å være uansvarlig og nærmest frekk som fant på å ende opp med keisersnitt når jeg var så feit. Hadde ellers ingen komplikasjoner etterpå, annet enn at jeg slet ekstra med ammingen. Hvis du skal ha planlagt keisersnitt så kan du jo få narkose istedet, og da skulle du vel ikke få samme problemet. Ellers så er det jo som tidligere sagt vanskeligere å få sydd sammen alt fettet og dermed oftere komplikasjoner med såret hos overvektige.

Skrevet

Ja,ikke lett...men føler ikke at jeg "bare" syter heller...ettersom småen ligger i seteleie og jeg har to prolapser i ryggen som gjør at jeg har veldig vondt før rier osv. Klarer så vidt gå innimellom,og å snu seg i senga er skikkelig vondt hver gang. Derfor jeg vurderer ks,men må jo snakke mere med legen.. Får litt panikk av tanken på å føde vanlig når jeg ikke klarer snu meg i senga omtrent :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...