Gå til innhold

Fikk 16 dager før termin,fødselen varte i 18 timer!

Anbefalte innlegg

28. August 2007 var en helt vanlig dag,jeg hadde gjort husarbeid og satt med siste rest faktisk klokken hall 2 om natta til den 29.min samboer satt og såg på en skrekk film,mens jeg satt og brettet klær! jeg smug tittet innimellom på filmen og plutselig mitt i filmen kom det et smell fra magen! Også kjente jeg at jeg ble varm å våt mellom bena,å da skjønte jeg hva som var skjedd!!! Jeg sa til sambo at han måtte finne frem rene klær til meg for nå hadde vannet gådd å jeg var helt våt nedentil.Han trodde først ikke på meg og sa faktisk til meg at jeg hadde bare tissa på meg,da lo jeg og sa nei kjære nå er det alvor vi skal bli foreldre nå,da kom det et stort glis også sa han tuller du da må vi jo komme oss avgårde! Det ble litt komisk før vi kom oss avgårde,jeg brukte 3 truser før vi kom oss til bilen,vannet mitt kom liksom litt etter litt ikke sånn plask så var det tomt.

Vi ankom fødestua i 2tiden,da var det inn for sjekk av rier! Mens jeg satt der kjente jeg at riene ble ganske sterke og at det begynte å bli ubehagelig,til min store forbauselse sa jordmor at vi bare skulle gå inn på fødestua som var rett ved siden av,eeee skal jeg være her nå helt frem til jeg skal føde sa jeg,jada sa j.m du har ganske sterke rier så du kommer nok til å få ganske vondt om en stund! Å dumme meg hadde ikke tatt med baggen,jeg var sikker på at jeg måtte hjem å vente på at riene skulle bli skikkeli vonde.Jaja da var det bare for sambo å kjøre og hente bagen,jeg begynte å få temmelige vonde rier og gikk å gikk rundt i rommet og prøvde å komme meg igjennom riene.Jeg fant ut at å gå eller å sitte og vippe frem og til bake på en stol var det beste! Når sambo kom tilbake hadde jeg ganske vonde rier så da fikk jeg prøve badekar å det var herli,men klarte bare sitte der en halltime så måtte jeg opp å gå igjen! Etter myyye gåing fikk jeg prøve lystgass,jeg var på en liten fødestue så her var det ingen tilbud om epidural eller noe smertestillende! Eneste jeg fikk var en stikk pille men den kjente jeg ingen funksjon av,men for meg ble lystgassen min hjelper,jeg ble nermere avhengig av den måtte ha den under hver ri etter jeg først hadde prøvd den.

Jeg har ikke helt kontroll på klokkeslettene underveis men ca 15 timer etter vannet hadde gått fikk jeg trykke trang,å det var skikkelig rart når jeg kjente d pressa på =/

For meg ble det en laaang trykke periode,etter nermere 3 timer med pressing kom endelig gutten vår,han var 2540g og 47cm helt nydelig perfekt =D

Det ble en 18 timers laaang og slitsom fødsel,men når jeg tenker tilbake på den så synes jeg det var en grei og fin førstegangs fødsel :)

Må jo også nevne at jeg ikke hadde termin for 14 september 07,så her var jeg heldig ;)

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...