frøken lykke Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Lillegutt er ganske eksakt fire og en halv måned, og siden vekten renner godt av meg og jeg begynner å bli litt sliten, begynte jeg med noen smaksprøver grøt for et par dager siden. Men. Etter dette har han våknet tre ganger pr. natt i stedet for en, bæsjet grønt slim i gode mengder, gulpet STORT etter hver pupp, prompet og vridd seg, og vært generelt klagete og klengete. Så nå vurderer jeg å bare vente til seks måneder, kanskje magen hans bare ikke var klar? Eller har de uansett så store problemer med tilvenning til mat?
3-prinser Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Vi sliter med det samme med junior på 4 mnd. Blir et forferdelig leven etter at vi har prøvd grøt. Utsetter det en stund til her ihvertfall. Hadde ikke problemer med de to eldste da de begynte med grøt. De var da akkurat rundet 3 mnd.
Ginger-mor Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Jeg begynte da datteren min var 6 mnd, og det gikk ganske greit. Men hun også våknet oftere om natten etter innføring av fast føde. Det hadde visst med at jeg ga henne grøt på kveldstid før hun skulle legge seg. Når jeg ga grøt på formiddagen istedet, gikk det helt fint.
nungo Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Jeg ventet med grøt til rundt 6 månederm og innføringen gikk veldig greit. Ingen mageproblemer elller som du beskriver. Vi begynte med et par skjefulle på formiddagen og i løpet av 14 dager hadde vi økt til en liten skålfull. Først da flyttet jeg dette måltid til ettermiddagen (1 time før leggetid). Du kan jo prøve å vente et par uker før du prøver igjen. Men du bør også være oppmerksom på om hans reaksjon skyldes noe annet! Kanskje han har fått en infeksjon el.l.
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 10. september 2008 #5 Skrevet 10. september 2008 det er jo en enorm omveltning for mage og tarm når man begynner med grøt, så det vi gjorde var å begynne med å blande en teskje eller to med grøtpulver i melka (gir mme) for deretter å øke til 3 teskjeer, og tilslutt grøt, små porsjoner med en masse melk i, fulgte ikke pakka, tok bare 3-4 teskjeer grøt og nok melk til kosistensen ble bra... vi har måttet begynne med grøt for et par uker siden, da han var 8-9 uker gammel, for han hadde for stort næringsbehov til at melk var nok i fornuftige mengder... prøv å ha grøt i melka først, pump og gi flaske hvis du ammer, så venner magen og tarmene seg til det bedre;) Men det er nok vanlig med grønn og slimete bæsj og noe magevondt i starten:)
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 10. september 2008 #6 Skrevet 10. september 2008 p.s: kanksje du skal prøve MINIFOM? Det gjør jo at det ikke blir gassannsamlinger i mage/tarm:) Kanskje magen blir bedre da?
brooklyn Skrevet 10. september 2008 #7 Skrevet 10. september 2008 Han har det tydeligvis ikke godt hvis det er så store endringer i væremåte. Jeg ville ha ventet en stund før jeg prøvde igjen. Å vpkne en gang om natten er da bedre enn å våkne tre:) (sier jeg som er oppe tre ganger om natten og ammer.... Tror rett og slett ikke magen og tarmene hans er klare.
frøken lykke Skrevet 10. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 10. september 2008 Godt å høre at det er noen som har erfart det samme. Da tror jeg det blir å vente litt, tarmene er sikkert modne når han er litt større. Så får jeg tilbake den lykkelige lille gutten min! Og frem til det får jeg spise og spise og spise. -"Et glass skummetmelk og to brødskiver ekstra dekker energitapet"-du liksom!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå