Gå til innhold

Noen fra Bergen her?

NUNNO

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg også i Bergen Nord, og gleder meg til Haukeland! Var en tur hos jordmor i går og hun sa at hvis ikke lillebror er ute i løpet av uken skal hun strippe meg på lørdag hipp hurra da er jeg snart i mål! Ble plutselig så innmari lei her for noen dager siden, synes jeg har vært gravid lenge nok... Litt rart egentlig, for dette er definitivt siste gang og det er jo egentlig helt fantastisk!

Annonse

Tja det kommer an på hvem man spør.... UL termin er 22. altså mandag, men jeg er helt helt sikker på at det er en drøy uke feil... Har gått over tidligere også og er ganske sliten nå med høyt blodtrykk og mye væske i kroppen. Glad jeg har flott og hjelpsom jordmor! Hvordan ble du satt i gang? Det har jeg nemlig ikke vært borti...

Min mann og jeg har såkalt blod-uforenelighet, han er Rhesus pluss og jeg Rh minus.Jeg har dannet antistoffer mot barnas blod, de er Rh pluss, og derfor har fødslene blitt satt i gang. Første barn 4 uker før termin og andre barn 2 uker før termin. Fikk en dato/klokkeslett, kom inn og ble sjekket, deretter fikk jeg modningstablett og deretter drypp. Fikk rier ganske snart, barnet ble hele tiden sjekket på monitor. Begge gangene ble vannet tatt. Siden jeg aldri har startet en fødsel på "naturlig måte", så vet jeg jo ikke hvordan det er. Men det gikk bra begge gangene.For meg er det sånn at jeg nå er litt urolig for at fødselen skal starte naturlig, siden dette er helt ukjent for meg : ) Var forresten på KK begge gangene, og skal dit nå også.

Har hatt flaks jeg da, er også Rh minus med pluss mann:) og har to minusbarn. Sistemann var riktignok B og jeg er 0 så han hadde gulsott og måtte i kasse en stund, det må jeg visst regne med nå også. Jeg håper jeg får dra hjem så fort som mulig....får satse på sol så legger jeg ungen i vinduskarmen hjemme ha ha. Hvor i Bergen Nord er du? Vi har postadresse Tertnes. Har vært og sjekket blodtrykk i dag også, det er fremdeles høyt og ingen fødsel i gang så blir spennende å høre med jordmor i morgen hva hun sier. Hadde han bare kommet i natt, sier nå jeg, vi sliter litt med barnevakt i helgen... Det blir nok naboene som må trå til, de er heldigvis helt topp.

Sitter nå her fremdeles gitt! Måtte bare le litt, var inne på fødselsdebatten og kikket, ser du har prolaps, NUNNO? Og bekkenløsning? Slår meg at vi har endel til felles..... Nå er min kjære på Storsåta med ungene og jeg har sovet litt, ble strippet i går men ingenting skjer... God helg videre!

Hei igjen! Beklager at jeg ikke har svart på lenge, håper det går bra med deg! Jeg hører til Ulset-regionen, så det er jo nært. Har det skjedd noe enda? Jeg har vært utenbys i helgen og endte opp på sykehus med blødnig. De fant egentlig ike ut noen grunn, babyen har det bra og mine prøver var også ok. Fikk beskjed om å være litt rolig.... Mye action! Lykke til med det forestående : )

Sukk går nå her og venter! I dag er tilogmed ULtermin, og jeg har svake rier ganske tett...men det har jeg igrunnen hatt siden lørdag! Er kanskje noe i det de sier med at nr 3 er en luring? Håper alt er bra med deg? Godt å komme hjem igjen, tenker jeg, når sånt skjer. Hvor gamle er de andre barna dine ? Vi har en jente i 1.på Haukedalen, og en gutt som begynner neste år, pluss min manns eldste ("min" også, he he har vært stemor siden hun var 18 mnd) som går i 2 gym på Tertnes og er 17 år. Har sovet to timer som en stein på sofaen i dag( høylytt snorking iflg min kjære som har jobbet hjemmefra siste tiden) så nå er jeg klar til fødsel i natt! Ha ha akkurat som om.... er så lei av å vente!

Annonse

Ja, borte bra men hjemme best : ) Jeg er vanligvis ganske aktiv, men kjenner at jeg er litt mer forsiktig nå... Ble litt skremt. Spennende å følge andre sin graviditet også, jeg har visst lett for å bli litt opphengt i min egen..... Kan tenke meg det er litt tanke-tungt å gå over termindatoen?! Jeg har alltid født før termin, så jeg vet jo ikke hvordan det er da. Jeg prøver ihvertfall å tenke at de kommer når de er klare : )

Jeg har ellers en jente på 12 år og en gutt på 6 år - så her blir det visst barn hvert 6.år...

Hvem har ikke lett for å bli opphengt i magen? Og akkurat nå har jeg faktisk følelsen av at halve nord-europa er opptatt av magen min... I dag morges begynte tlf å ringe ti på syv, mamma som lurte på hva som skjedde... Mld og mail og tlf hele tiden, man kan jo virkelig begynne å lure på folk! I tillegg alle min manns samarbeidspartnere som lurer, han jobber hjemmefra nå og jeg hører han hele tiden svare i tlf og si. -neida vi går nå her og venter...

Og nå er jeg så lei at jeg tenker ikke på annet he he og da går jo tiden enda tregere! Hadde rier frem til halv fem i dag morges, men nå er alt som vanlig igjen... Selvopptatt, jeg? Neida...

Er vel egentlig normalt å være i en litt "navlebeskuende" tilstand..Jeg ser ihvertfall ikke over / nedenfor navlen akkurat nå : ) Pga mye prøver osv så har ingen visst om graviditeten vår før vi var i 5.mnd, så jeg har liksom ikke vært gravid så lenge i offentligheten... Du får se på all oppmerksomheten som at alle gleder seg med dere. Alltid gøy med fmilieforøkelse synes jeg : ) Vel, kanskje du allerede har født nå? Ønsker deg / dere ALL LYKKE og håper å høre hvordan alt går. Ha en goood dag!

He he har nok ikke det..... Men kanskje snart? Lov å håpe! I dag har jeg vasket vinduer ( bekkenet er mye bedre nå når hodet er festet) og i går gikk den berømmelige slimproppen(med det ekle navnet) men det ser ikke ut som om han har dårlig tid akkurat! Får ta det som et kompliment, har vel en god mage å bo i! Håper alt fremdeles er bra med deg, sykehushelg og alt tatt i betraktning!

Jatakk-det går bra her også, masse spark....

Prøver ellers å få tak i en bussanlull vugge. Vet du om de selger den i noen butikk her i Bergen? Vet de selger den på nett, men ville gjerne sett den "live".

Flott at bekkenet ditt føles bedre, blir vel på en måte "støttet" av barnets hode da? Tok UL lørdag og da lå barnet med hodet ned, og søndagens UL viste seteleie, opp-og-ned hele tiden altså! Ellers er det jo "månedag" på mandag som kommer.....da pleier det ihvertfall å skje ting for mange gravide...om ikke før! Fortsatt lykke til!

Her er jeg visst ennå... Får kanskje satse på natt til mandag? Var på KK i går og ble strippet igjen, he he det virker ikke! Mamma kommer på søndag og skal være til torsdag, håper bare lillebror kommer før hun drar igjen.. Han ble forøvrig målt til ca 4300g så jeg synes det holder:) men utrolig takknemlig for at det ser ut som jeg har en stor og frisk gutt i magen, er jo egentlig priviligert og må jeg vente noen dager til så er jeg bare heldig som har noe å vente på i tillegg til noen å vente sammen med! Skal legge inn et ord når jeg er ferdig!

Ja, ikke skjønner jeg hva han venter på? De to første mine var 3510 og 3520, og de er lange begge to( er forsåvidt jeg og mannen også), men han her er tydeligvis fullt og helt seg selv. Får gå ut og fortsette med litt hagearbeid og se om det gjør susen! Sliter litt med lukingen, er så langt ned til bakken:)

Er du ofte på UL? Når har du termin, forresten? Jeg tok en ekstra tlf til jordmor i dag og skal inn på kontroll igjen på KK fredag. Krysser fingrene for at det ikke blir nødvendig:) Kjenner vi slapper av litt nå som vi har fått mamma i hus. Vi er ikke herfra noen av oss, så besteforeldre mm må hentes inn med fly...Mamma har spart en uke ferie, så nå håper jeg han benytter sjansen til å komme ut og hilse på mens hun er her! Håper du har en fin tur på UL, sender tanker

Hei igjen! Takk for hilsen!

Ja, er annenhver uke på UL, har vært det siden 5.mnd. I tillegg hadde jeg en ekstra UL i uke 6, da de trodde det var "missed abortion", og en ekstra i forbindelse med dobbeltesten. De to UL forrige helg, gjør det nesten til at jeg har klippekort.... Har hatt tre ulike terminer; 11. 19. og 26.november, så det blir spennende å se hva babyen bestemmer seg for : ) Høres fint ut å ha mammaen sin hjemme ja! Ønsker deg stadig trygg fremgang i prosessen!!

Så lang tid det tar med meg kan det hende vi treffes på helsestasjonen,da, hvis du er litt tidlig ute...Eller kanskje vi iallefall kan ta noen trilleturer utover? Sist jeg var i barselgruppe følte jeg meg gammel he he selv om det er snart 5 år siden så var jo rene ungdommen :) Gleder meg utrolig til han er trygt ute, vet jo egentlig at alt er bra, men det er rart med det... Man blir så erfaren og bekymringsfull med alderen he he

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...