mini nr to på vei Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Fikk et tips fra en av dere her om å lage gulrotmuffins... Hørtes utrolig godt ut!! Jeg ELSKER gulrotkake..... Bruker du samme oppskrift som til kake? eller er det en egen for muffins? Tar gjerne imot en oppskrift på gulrotkake også
Babyønske �� Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Jeg bruker samme oppskrift til både kake og muffins. Jeg bruker denne oppskriften: 4 egg 270 g sukker (syns det er litt vel mye, så bruker å kutte ca 50 gr.) 1,5 dl olje (nøytral, f eks soya, raps el solsikke) 180 gr hvetemel 1 -2 ts bakepulver 5 dl revne gulrøtter 2 ts vaniljesukker 1 ts kanel 1 ts salt Pisker eggedosis av egg og sukker, rører i olje, blander i det tørre, har så i gulrøttene tilslutt. Stekes i 24 cm form(eller amerikanske muffinsformer) 175 gr, 45 min for kake, ca 15-20 min for store muffins. Glasur: 200 gr Philadelphia ost 60 gr margarin 1 ts vaniljesukker 120 gr melis Alt piskes sammen. Jeg bruker å pynte med farget kokos. Blander gul og rød konditorfarge i en pose sammen med kokos og rister til det får en jevn farge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå