Gå til innhold

Er det teit med hvite, kjedelige, billige konvolutter (f.eks. fra nille) på fine hjemmelagde invitasjoner? u/t

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

teit er det ikke, men det ødelegger helhetsinntrykket noe. Er spennende å åpne opp en fin konvolutt, men en enkel hvit en legger jeg liksom ikke merke til like godt.

Kan du ikke gjøre noe ut av den da`? trenger ikke koste alt for mye ;)

Skrevet

Nei, det er ikke teit!

På posten kan du få lagd personlige frimerker, og kanskje stemple konvolutten med et fint stempel??

Fin håndskrift gjør jo underverker på en døll konvolutt ;-)

Skrevet

Nei, det syns jeg ikke er teit i det hele tatt. Personlige frimerker er jo kjempe koselig, selv om de er litt dyre, men mye annet man kan gjøre for at en konvolutt skal se litt mer fresh ut.

Skrevet

Hva med å skrive utenpå med Caligrafpenn ( særlig om du kan det, eller kan spørre noen om hjelp) Det er jo kjempefint, evt bruke en farge på skriften (spes om det i tilleg er med caligrafpenn)og du har spesielle farger i innbydelsen/bryllupet..

Det enkle er oft det beste vettu...

Annonse

Skrevet

Nei synes ikke det. Du kan jo dekorere de med stempel og fin skrift:)

Skrevet

Vi brukte billige konvolutter til trykte invitasjoner... rett og slett fordi jeg ville ha med trekant klaff bak og ikke rett klaff! Skrev på adressene med printeren, slik at skriften ble lik som på kortene. Trykket også på samme merket som vi har på innbydelsene. Og kjøpte noen frimerker som var litt fine.

Hvis du har lagd invitasjonene selv er du sikkert flink med kalligrafi, og da kan du jo lage konvolutten på en tilsvarende måte.

Skrevet

Jeg har ikke laget de ennå, men jeg skal. Liker å pusle med sånne ting. Tenker å lage de som fine kort, og så lage selve innbydelsen på dataen, printe ut på fint papir og klistre/legge inni.

Kalligrafi var en god ide, det kan jeg. Og så har jeg et par ark med små gullklistermerker av to ringer inni hverandre, kanskje jeg kan bruke de.

Jeg syns også at trekantklaff er finere enn rett klaff, men hvor finner jeg billige sånne? Har sett bare rette så langt...

Har også tenkt litt på å kanskje droppe konvolutt. Tenker da på å lage en lukking av kortet med lakksegl eller klistermerke av noe slag. Og så lage adresseetikett til å lime på.

HI

Skrevet

Jeg lette ganske lenge etter konvolutter med trekantklaff, fant hverken dyre eller billige! Men på Clas Ohlson har de, 100 stk til 29 kroner tror jeg det var. De er i størrelse C6, noen kort er litt større enn dette, men vi hadde trykket innbydelsene i denne størrelsen så det passet fint. Forseglet dem med lakk og seglstempel på tuppen av klaffen, ble fint det. :)

Hilsen anonym 08:00

Skrevet

Skal en tur på Clas Ohlson snart, så jeg får se om jeg finner noen da.

Takk for tipset! :-)

Skrevet

Akkurat det er det ingen andre en bruden (og evt kommende bruder) som kommer til å tenke på i det hele tatt :)

Skrevet

De kan bli utroig fine som nevnt over med en fin skrift, evt. kjøpe stempel i hobby butikk og lage litt ut av den. Ikke så mye som skal til for at den ikke blir "kjedelig" lengre :-))

Annonse

Skrevet

Det er ikke teit i det hele tatt. Det er tvertimot ganske lurt. Sett på et klistremerke med to gullringer, så er det helt fint.

Og selv om de fleste bruder er detaljfriker, så er det ikke sånn at bryllupsgjester tenker så veldig mye over hvordan konvolutten ser ut.

Skrevet

Jeg syntes ja.

Fordi de ofte ikke er hvite, men tynne og litt grå-aktige.

Men konvoluttene MÅ ikke være dyre fordet, men ikke de helt billigste.

Skrevet

Jeg var i bryllup her for et års tid siden.. Bryllupet var kjempehyggelig, god mat og god stemning. Det var veldig koselig i lokalet også. :) Det eneste negative var de kjedelige konvoluttene invitasjonen kom i...!! Ødelegger hele inntrykket mitt av bryllupet ;) Hehe... Neida :D

Legg mer i andre detaljer, det er uansett ikke konvoluttene folk vil huske fra bryllupet :) På de fleste bokhandler finner en klistremerker med ringer, hjerter osv, dette holder for å pynte litt opp. Er uansett du som bryr deg mest om sånt ;)

Skrevet

Etter min mening, er det ikke konvoluttene som er viktige, men det som ligger oppi!

Konvoluttene kastes jo likevel!

Så bruk billige konvolutter du, det skal jeg! (Skal jo pynte dem litt)

Skrevet

Nei, absolutt ikke. Hvem ser på konvolutten? Den forsvinner i papirsøpla, mens selve innbydelsen er den folk ser på.

Skrevet

sendte mine innbydelser i helt hvite konvolutter jeg. ingen som hadde tanke for den, alle flekket av konvolutten for å komme til innholdet! :-)

Skrevet

Er vel ingen som mener at konvolutter fra Nille ødelegger bryllupet--- ærlig talt. Men sammenhengen her var jo at kortene er fine og hjemmelagde, og da syntes jeg faktisk at sånne superkjipe konvolutter drar helhetsintrykket av kortet ned.

Siden kortet er håndlagd og greier mener jeg at da kan man spandere på seg noe "hakket finere" enn de gråe og gjennomsiktige konvoluttene. Men kan ikke skjønne at det skal koste skjorta å kjøpe andre konvolutter jeg da. Med mindre det ikke finnes konvolutter som befinner seg sånn litt under midt på treet prismessig. Kall meg detaljfrik----------- for det stemmer faktisk :-)

Skrevet

Jeg synes ikke det gjør noe, men jeg har funnet fine konvolutter til en en grei penge på panduro. Jeg bruker de kortene som de har i samme serie der, i lysegrønt. Lager kortene selv, men bruker ferdige enkle ensfargede kort som basis og da har de konvolutter som passer til. Det spørs jo litt hvor store kortene du lager selv er, for de er ikke sånn veldig store. De kosta 17,50 for en pakke med 5. og de finnes i flere farger! http://www.pandurohobby.no/pan/IboxServlet?id=IXS790&OPT=POS&SIDNR=25 =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...