Gå til innhold

Gradert sykemelding - permisjonspenger?

Anbefalte innlegg

Hei,

Får man mindre permisjonspenger om man sykemelder seg gradert/fullt? Er i uke 24 og forsåvidt grei form fysisk (med unntak av noe bekkensmerter som behandles), men blir så fort sliten i hodet/kropp på jobb. Det resulterer jo også i at jeg har mye mindre energi hjemme til samboer og hund...

Har sykemelding noe å si for hvor mye man får utbetalt etter fødsel?

Har jo lyst til å være i jobb så lenge som mulig, men det tar på å være sliten hele tiden... :-/

Fortsetter under...

Nei tror ikke det har noe å si økonomisk.

Er også i uke 24, og både tung i kroppen og kjempesliten både på og etter jobb. Jeg har mann og ei jente på 3 år hjemme. Men jeg kunne overhode ikke tenke meg å sykemelde meg enda. I allefall ikke fult. Må bare justere tempoet både på jobb og hjemme etter hvordan jeg har det. å at jeg sover på sofaen kl.20 er ikke helt uvanlig nei... :-)

Det skal ikke ha noe og si, da man opparbeider rettighet til permisjonspenger når man mottar sykelønn, og sykelønnen er jo like stor som den lønnen man mottar av arbeidsgive.

Hint hint, dette står det forklart veldig greit på nettsidene til NAV hvis det skulle være noe mer man lurer på =D

vet det, men hvis jeg sykmelder meg kommer jeg ikke til å få sykepenger lengre enn kontrakten, som er på 14 dager av gangen. det står nemlig at arb.giver må betale ut de første 16 dager for at trygdekontoret skal fortsette å betale ut. Ettersom jeg kun går som vikar, tviler jeg på at arb.giver er villig til å bet. utover kontrakten...

..selv om jeg har gått som vikar i 100% siden mai, det virker nemlig som kommunen finner det umulig å skrive en lengre kontrakt..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...