Gå til innhold

2 spm, ang utdrivningsrefleks og bæsj.. :p

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Mia er nå 6,5 mnd. Før skulle det bare et par sug til før jeg kjente utdrivningen komme.. Nå synes jeg det tar så lang tid.. Altså, hun må suge så lenge før melken kommer.. Flere som har opplevd dette?

Jeg har sett det har vært snakk om en nesespray som kan hjelpe på, noen som har brukt den? Hvordan fungerer den? Er det noe man kjøper reseptfritt?

2. Litt bekymret for Mia's bæsj.. Hun har flere dager hatt veldig hard bæsj, ser litt ut som sauebæsjklomper.. Av og til er den litt bløt samtidig med disse klumpene, og noen ganger er det litt rødlige flekker.. Jeg lurer på om det kan være blod i bæsjen? Ville det da vært klar rødfarge? For samtidig tror jeg kanskje det kan være fruktmosen hun får som kan gjøre bæsjen rød.. Hun får av og til denne "røde frukter" fra Nestle.. Hvis det skulle være blod så må jo nesten det skjekkes ut av lege? Tar jeg da med en bleie, eller hvordan gjør jeg det?

Noen andre som har opplevd det samme?

Tusen takk til dere som gidder å lese, og som kan gi meg noen råd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann

Har en snupp som er 7 mnd.

1. Jeg har også tregere utdriving nå som hun er blitt større. Mitt triks er og gi henne smokken etter at hun har sugd ett par ganger, for da slipper hun og bli irritert over at ingenting kommer, og når jeg kjenner at det kommer tar jeg smokken, og hun suger videre.Har tenkt på den sprayen, men siden det funker som jeg gjør det, så venter jeg med den, så der kan jeg ikke hjelpe.

2. Når snupp har sånne geiteperler, så gir jeg henne litt ekstra sviskemos, og det løsner opp alt. Hun har ikke hatt noe i bæsjen som jeg ikke kan se hva er. Har hatt rødt, men det har vært enten tomat eller gulrot. Det kan være fruktmosen du gir.

Håper du finner ut av det.

Skrevet

gutten min sliter med litt hard avføring, men helsesøster har sagt at det er ingen fare dersom den ikke ligner på sauebasj... jeg ville tatt en prat med helsesøster om dette for det er visst en tarmsykdom som gjør at basjen blir sånn.. ikke for å skremme alså! det er nok ikke det men er greit å sjekke...

Skrevet

Oi, okei.. Takk for svaret, skal ringe helsestasjonen i morgen jeg!

Har aldri hørt det før skjønner du, men det må jeg jo få sjekket ut..

Skrevet

Prøvde i kveld å gi henne smokken etter hun hadde pattet litt.. Først virket hun bare forvirret, som om hun ikke skjønte helt hva som skjedde, men det gikk helt greit.. Hun ble liksom ikke like utålmodig da.. :) Takk for tipset :)

Skrevet

Bare hyggelig. En ulempe med den metoden er jo at man alltid må ha smokken i nærheten, men.

Kan du gi tilbakemelding når du har snakket med hs imorgen. Nå begynte jeg og og lure, siden snuppa har hatt geiteperler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...